- Nogle gange kan jeg lide at lytte til lækker afdæmpet musik... ikke for højt, fordi så bruger jeg så meget opmærksomhed at jeg ikke bliver træt.
Og så tømme mit sind for tanker og lade musikken tage plads i stedet, så jeg 'bliver' til musikken.
- Eller lytte til lav volume samtaler fra fjernsynet, gerne på et sprog som jeg overhovedet ikke forstår...
- Det er altid godt at være opmærksom på sit åndedræt... for ikke at ligge og rode rundt i tanker, hvilket også holder een vågen... dette renser samtidig sindet og er en nem form for meditation.
Man skal ikke styre sit åndedræt, bare lægge mærke til hvornår man ånder ind, og hvornår man ånder ud igen... retter man opmærksomheden mod dette, ensrettes ens sind og man lader sig mindre nemt fare vild i nyttesløse tanker og bekymringer.
- Det er også en god ide at ligge og tænke dagen i dag igennem, lige fra det første øjeblik man kan huske, og så frem... reflektere over begivenhederne og hvad de har bragt een.
Dette bør man faktisk også gøre mens man ikke prøver at falde i søvn, fordi det er en god måde at 'evaluere' sig selv og hvad man bruger sin værdifulde tid på hver dag...
Men det får mig altid til at falde i søvn inden jeg når til dagens ende, hvis jeg ligger ned med lukkede øjne samtidig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
|