<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af axia: Jeg har det lidt med IM. som med Astral Projection og SUN Project.<HR></BLOCKQUOTE>
Det er sjovt, at du lige skulle nævne S.U.N Project, da det er noget af det eneste, jeg har hentet af dén slags, som jeg synes godt om... "Sex, Drugs & Acid Trance" er fed.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Satori: Man er enormt snæver og dårlig til at lytte til musik hvis man ikke kan høre andet i psy-trance end det. Når jeg hører psytrance, hører jeg ret meget leg med lyd, og den underliggende bas passer til de lyde der bliver leget med, det er mere end bare boom boom boom. Og de lyde er aldeles ikke ligegyldige, de er enormt stemningsskabende, og vrider en del i sindet, hvilket gør det til en ret fed oplevelse at høre den slags musik. Især når man tripper syre eller svampe eller bare et eller andet psykedelika skal man have en del lyde, og det får man ved godt psytrance. Psytrance er andet og mere end bare BOOM BOOM BOOM. Den del er vigtig, men det er ikke det eneste. ... osv. osv.... blah blah blah. <HR></BLOCKQUOTE>
Min hørelse fejler ikke noget. Hvis jeg ikke hører noget, er det, fordi det ikke er der... Det foregår inde i jeres hoveder, og det er måske også derfor, at man skal være langt væk på stoffer for virkelig at sætte pris på det. Der er intet stort i at få et beat til at ligge på samme toneleje som nogle bib-bib-lyde. LEG MED LYD som i Aphex Twin, Squarepusher, Infected Mushroom, Shpongle e.l., dét kan jeg se det fede i. Det andet er så uintelligent. Jeg keder mig ikke så meget, at jeg gider sidde og leve mig ind i et psytrancenummer for at skabe en bestemt stemning. Det er kun fedt, hvis man står på et mørkt diskotek, og højttalerne spiller enormt højt.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose: PsyGoa > Talamasca laver fede tracks og remixes, det vil du sikkert kunne li'... Så er der jo GMS, som producerer som ind i helvede - ret mainstream, men ind i mellem spytter de nogle perler ud mellem al skidtet.
Hallucinogen har produceret 2 alt for geniale albums - tidsløse klassikere IMO, dog ret atypisk for "nutidens" psytrance-lyd.
Personligt, kan jeg godt li' den "grove" og gakkede stil, f.eks. Parasense, Droidsect, Skazi, Osom, Fungus Funk og alt det århusianske syretramp (jeg tror jeg er den eneste københavner der dyrker det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])
Acidance Records og Parvati, er bestemt værd at gå efter...<HR></BLOCKQUOTE>
Jeg har nogle enkelte med Talamasca, og det er ikke lige dét, der slår benene væk under mig. Growling Mad Scientists kender jeg allerede, og de har lavet nogle gode, men det er jo heller ikke lige dén type psytrance, jeg ikke kan lide. Der er mere musik over det. Hallucinogen kender jeg selvfølgelig også og er heller ikke lige den stil, jeg ikke kan lide.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz: PsyGoA > nu klikker du på det link jeg gav dig, der kan du hente det vildeste aarhus-psytrance =) desværre kun 128 kbps, men det er fulde uudgivne tracks.<HR></BLOCKQUOTE>
Uha, der er jo meget... Indtil videre har jeg ikke fundet noget, der er værd at høre. Det er da en god ting, at det er 128 kbps... Jeg hader, når folk har deres musik liggende på 192 kbps... Det tager helvedes lang tid at konvertere dem til 128. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
|