Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
PsyGoA > nu klikker du på det link jeg gav dig, der kan du hente det vildeste aarhus-psytrance =) desværre kun 128 kbps, men det er fulde uudgivne tracks.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
@satori

hørt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af axia:
Jeg har det lidt med IM. som med Astral Projection og SUN Project.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er sjovt, at du lige skulle nævne S.U.N Project, da det er noget af det eneste, jeg har hentet af dén slags, som jeg synes godt om... "Sex, Drugs & Acid Trance" er fed.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Satori:
Man er enormt snæver og dårlig til at lytte til musik hvis man ikke kan høre andet i psy-trance end det. Når jeg hører psytrance, hører jeg ret meget leg med lyd, og den underliggende bas passer til de lyde der bliver leget med, det er mere end bare boom boom boom. Og de lyde er aldeles ikke ligegyldige, de er enormt stemningsskabende, og vrider en del i sindet, hvilket gør det til en ret fed oplevelse at høre den slags musik. Især når man tripper syre eller svampe eller bare et eller andet psykedelika skal man have en del lyde, og det får man ved godt psytrance. Psytrance er andet og mere end bare BOOM BOOM BOOM. Den del er vigtig, men det er ikke det eneste.
... osv. osv.... blah blah blah.
<HR></BLOCKQUOTE>

Min hørelse fejler ikke noget. Hvis jeg ikke hører noget, er det, fordi det ikke er der... Det foregår inde i jeres hoveder, og det er måske også derfor, at man skal være langt væk på stoffer for virkelig at sætte pris på det. Der er intet stort i at få et beat til at ligge på samme toneleje som nogle bib-bib-lyde. LEG MED LYD som i Aphex Twin, Squarepusher, Infected Mushroom, Shpongle e.l., dét kan jeg se det fede i. Det andet er så uintelligent. Jeg keder mig ikke så meget, at jeg gider sidde og leve mig ind i et psytrancenummer for at skabe en bestemt stemning. Det er kun fedt, hvis man står på et mørkt diskotek, og højttalerne spiller enormt højt.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
PsyGoa > Talamasca laver fede tracks og remixes, det vil du sikkert kunne li'...
Så er der jo GMS, som producerer som ind i helvede - ret mainstream, men ind i mellem spytter de nogle perler ud mellem al skidtet.

Hallucinogen har produceret 2 alt for geniale albums - tidsløse klassikere IMO, dog ret atypisk for "nutidens" psytrance-lyd.

Personligt, kan jeg godt li' den "grove" og gakkede stil, f.eks. Parasense, Droidsect, Skazi, Osom, Fungus Funk og alt det århusianske syretramp (jeg tror jeg er den eneste københavner der dyrker det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])

Acidance Records og Parvati, er bestemt værd at gå efter...
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har nogle enkelte med Talamasca, og det er ikke lige dét, der slår benene væk under mig. Growling Mad Scientists kender jeg allerede, og de har lavet nogle gode, men det er jo heller ikke lige dén type psytrance, jeg ikke kan lide. Der er mere musik over det. Hallucinogen kender jeg selvfølgelig også og er heller ikke lige den stil, jeg ikke kan lide.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
PsyGoA > nu klikker du på det link jeg gav dig, der kan du hente det vildeste aarhus-psytrance =) desværre kun 128 kbps, men det er fulde uudgivne tracks.<HR></BLOCKQUOTE>

Uha, der er jo meget... Indtil videre har jeg ikke fundet noget, der er værd at høre. Det er da en god ting, at det er 128 kbps... Jeg hader, når folk har deres musik liggende på 192 kbps... Det tager helvedes lang tid at konvertere dem til 128. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af pr0fane:
Du har ret i en ting: Det foregår inde i vores hoveder - men sådan er det med al musik. Noget musik der i mit hoved er smukt, kan hos en anden person være uinteressant - og omvendt. Den fejl du begår er at sætte noget musik i bås, og det lyder som om du ikke har sat dig specielt meget ind i det.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har givet det mange chancer. Jeg har hørt meget. Men det dér beat, der bare kører derudad, det vil bare ikke sige mig noget.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af pr0fane:
Jeg er af den personlige overbevisning at man kan "lære" at høre musik, selvom det som udgangspunkt ikke siger dig noget. Jeg brød mig heller ikke specielt meget om progressiv psytrance da det rigtig begyndte at komme frem i slut-90'erne, men ved alligevel at høre en masse af det, har jeg på sigt "lært" at værdsætte nogle af de kvaliteter det har.<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, også hér. Det er også derfor, at jeg har prøvet at høre det igen og igen.

Dog ikke sagt at man dermed er sikker på at kunne li' det - jeg er da f.eks. ikke blevet mere glad for Eran Drori, Thomas Helmig og Brødrene Olsen selvom min mor har spillet det for mig i timer og atter timer - tværtimod [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men jeg kalder det nu ikke for uintelligent, og jeg bliver da harm over at det er hvad du kalder "min" musik. Men hvis du alligevel synes det er fedt når du står på et mørkt diskotek, langt væk på stoffer, hvem er det så egentlig der er uintelligent? <HR></BLOCKQUOTE>

Hvorfor er det så lige, at jeg skulle være uintelligent, fordi jeg godt kan værdsætte en trippet stemning i mørke, og mens jeg er påvirket af stoffer? Da er indtrykkene så kraftige, at et svagt beat, som normalt ville kede én, lyder fantastisk, og man tripper endnu hårdere pga. det.

Medlem

Geografisk sted: Her og der
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Min hørelse fejler ikke noget. Hvis jeg ikke hører noget, er det, fordi det ikke er der... Det foregår inde i jeres hoveder, og det er måske også derfor, at man skal være langt væk på stoffer for virkelig at sætte pris på det. Der er intet stort i at få et beat til at ligge på samme toneleje som nogle bib-bib-lyde. LEG MED LYD som i Aphex Twin, Squarepusher, Infected Mushroom, Shpongle e.l., dét kan jeg se det fede i. Det andet er så uintelligent. Jeg keder mig ikke så meget, at jeg gider sidde og leve mig ind i et psytrancenummer for at skabe en bestemt stemning. Det er kun fedt, hvis man står på et mørkt diskotek, og højttalerne spiller enormt højt.<HR></BLOCKQUOTE>

Du har ret i en ting: Det foregår inde i vores hoveder - men sådan er det med al musik. Noget musik der i mit hoved er smukt, kan hos en anden person være uinteressant - og omvendt. Den fejl du begår er at sætte noget musik i bås, og det lyder som om du ikke har sat dig specielt meget ind i det.

Jeg er af den personlige overbevisning at man kan "lære" at høre musik, selvom det som udgangspunkt ikke siger dig noget. Jeg brød mig heller ikke specielt meget om progressiv psytrance da det rigtig begyndte at komme frem i slut-90'erne, men ved alligevel at høre en masse af det, har jeg på sigt "lært" at værdsætte nogle af de kvaliteter det har.

Dog ikke sagt at man dermed er sikker på at kunne li' det - jeg er da f.eks. ikke blevet mere glad for Eran Drori, Thomas Helmig og Brødrene Olsen selvom min mor har spillet det for mig i timer og atter timer - tværtimod [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men jeg kalder det nu ikke for uintelligent, og jeg bliver da harm over at det er hvad du kalder "min" musik. Men hvis du alligevel synes det er fedt når du står på et mørkt diskotek, langt væk på stoffer, hvem er det så egentlig der er uintelligent?

In our memories
Brugeravatar

Music is the drug, the beat is the trip.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Jeg kan ikke fordrage det dér psy-trance, hvor det samme beat kører derudad i mere emd 10 minutter, mens en serie ligegyldige lyde sættes ind undervejs (jeg snakker selvfølgelig ikke om Infected). Aphex Twin, dét er sgu genialt.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg bryder mig heller ikke helt 100% om det, med mindre jeg er påvirket af hash. Der kan jeg bare lukke øjnene, og lytte til musikkens nasty lyde, som danner de flotteste og mest farverige CEVs... fuck jeg har lyst til at ryge igen!

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
Jeg bryder mig heller ikke helt 100% om det, med mindre jeg er påvirket af hash. Der kan jeg bare lukke øjnene, og lytte til musikkens nasty lyde, som danner de flotteste og mest farverige CEVs... fuck jeg har lyst til at ryge igen!<HR></BLOCKQUOTE>

Psykedelisk musik bliver klart federe, når man ryger hash. Jeg har flere gange siddet og hentet noget psytrance, som har været alt for fedt under skæverten, men dagen efter har jeg slettet det igen. Sådan noget som KoxBox, det er noget af det fedeste, man kan fyre op for i en koger (det er dog altid fedt). Dog foretrækker jeg at holde øjnene åbne, ellers risikerer jeg nemlig gerne at falde i søvn.

Dedikeret medlem

Hmm jeg har nu ikke nogle specielle psy-trance kunstnere jeg lytter til... For det meste lytter jeg til denne kanal...

Dog synes jeg psy-trance er for steneren til fester...Der sq vi sq bare have noget alm. trance på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Det er blevet en meget meget god dag. Sub 6 spiller også til festen med Infected Mushroom.

Mig og en anden sad faktisk lige og snakkede om Sub 6 her i weekende, og vi blev enige om at de var dem vi allerhelst ville høre - overhovedet. Og så bliver de sq booked til en fest et par dage senere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

De 2 Sub 6 brødre kommer til at rykke bio'en fra hinanden - kikseklapperne opfatter aldrig hvad der ramte dem.

Det negative er at bio'en bliver proppet pga. Infected Mushroom også spiller [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
.. og temperaturen kommer næppe under 40 grader [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

pr0fane > Genialt... Jeg ku' godt finde på at ta' derind, bare for at høre Sub 6.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
pr0fane > Genialt... Jeg ku' godt finde på at ta' derind, bare for at høre Sub 6.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er lige netop hvad jeg har tænkt mig at gøre [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu kom diskussionen vist lidt af vejen...

Er der nogen fra Aarhus/omegn der er interesseret i at splejse om kørsel derover? Mig og min kæreste og en ven skal derover, og der er plads til to mere i bilen. Så kan det vist godt gøres billigere end med toget...

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af IM Addict:
Nu kom diskussionen vist lidt af vejen...

Er der nogen fra Aarhus/omegn der er interesseret i at splejse om kørsel derover? Mig og min kæreste og en ven skal derover, og der er plads til to mere i bilen. Så kan det vist godt gøres billigere end med toget...
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis jeg havde været gammel nok, havde jeg helt klart været med på den... Damn det sux at være et barn [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Alco> Tag da med man [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
De tjekker ikke en skid ID i bioen - aldrig! Tro mig, alle der kan gå eller kravle kommer ind [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]