Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

På den udmærkede nyheds-webside danmarks radio har, læste jeg lige en nyhed om en ny E-bande policen har optrevlet. De kalder det 'den største sag herhjemme' [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Læs nyheden her

Har vi ikke hørt den overskrift før? Er det ikke ligesom om at vi igen og igen hører at _nu_ har de nappet den største fangst narko nogensinde, eller _nu_ fik de endelig fat i danmarks største narko-liga?

Sig mig engang; hvor mange danskere går og æder narko, siden policen hele tiden ka' fange større og større bander? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Det jeg synes var sjovest at læse, var hvordan politimanden der udtaler sig kalder medlemmerne i banden for 'glade amatører', hehe. Lad os nu se om ikke der stadig er masser af fin narko i danmark om 1 år, 2 år, eller 5 år, og så se hvem der er de 'glade amatører' [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Usa's DEA, der kæmper en massiv kamp mod narko, har heller ikke haft bare snærten af succes. Så hvordan tror andeby's lokale politimester striks, at han ka' gøre en reel forskel?
Og hvad ved vi iøvrigt allerede om narko-krigen? At den er skyld i død, kriminalitet og de-humanisering.

Og til sidst; hvorfor bruger de dog ikke resourcerne på at jage de der voldtægts-forbrydere mere massivt istedet for at jage 'glade amatører'?
Seriøst! Det er da en gal prioritering Uanset hvad man ellers måtte mene om narko.
Hvorfor i alverden ska' policen spilde værdifuld tid på 'glade amatører'?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg troede ikke amatører tjente formuer på det de lavede? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

-Psyko

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Hvorfor i alverden ska' policen spilde værdifuld tid på 'glade amatører'?<HR></BLOCKQUOTE>

Fordi det er ulovligt ?
Ja, hellere få fat i en voldtægtsforbryder end at knalde en pusher, men hvis du de kan begge ting samtidigt ? (eller ihvertfald regner med det)
Nu har de jo nok været igang med narkosagen længe, hvis der så opstår en voldtægts sag imens ville jeg mene det var spild af resourcer at droppe narkosagen og koncentrere sig om voldtægten.
bare et eksempel

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Schotty:
hvis der så opstår en voldtægts sag imens ville jeg mene det var spild af resourcer at droppe narkosagen og koncentrere sig om voldtægten.<HR></BLOCKQUOTE>

Aha, så det er altså vigtigere at spare resourcer end at opklare en voldtægts-sag?

Det du si'r er jo at hvis policen er igang med at opklare en mindre-alvorlig sag, så ska' de fortsætte med den, selvom en alvorligere sag opstår midt i det hele? Fordi "nu er man jo gået igang, og så ska' de penge ikke spildes".

Den holdning er jeg ret Uenig i.

1 voldtægt er efter min mening en _værre_ forbrydelse, end at nogen sælger E til dem der frivilligt vil købe.
Den voldtagede blev tvunget, det gjorde E-køberen ikke. Så E-banden har ikke noget reelt offer, i samme alvorlige grad som de kvinder der blev overfaldet og tvunget til at føle en fremmed mand's pik indefra.

Det er da absurd at prioritere jagt på 'glade amatører' _over_ en voldtaget kvinde.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Jeg troede ikke amatører tjente formuer på det de lavede? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg ved heller ikke rigtigt hvordan det hænger sammen, men det er vel slang eller ny-dansk eller noget, hehe.

Og det mest latterlige er jo, at de netop ved at jage disse 'glade amatører' gør at der bli'r endnu flere penge at tjene på illegal narko-salg, plus at volden nogen vil begå i jagten på denne profit samtidig vil eskalere.
Så inddirekte er de med til at forværre problemet, hver gang de bekriger problemet.

Konkurrence frembringer jo det skarpeste i alle, påstår især regeringen, og man gi'r jo dealer'ne en fantastisk konkurrence ved hele tiden at presse dem. Dermed holdes de til ilden og forbedrer og raffinerer hele tiden deres metoder. Policen som _ikke_ er presset vil derfor Uundgåeligt sakke bagud over tid.

Ergo: dealerne vinder og policen taber.

Det er lidt samme princip som den tiltagende antibiotika-resistens man ser hos feks svin. Jo mere antibiotika man bruger, jo mere mister det sin effekt.
Man ka' kun stoppe narko ved at indføre et fuldbyrdet total-control sovjet-system. Er der nogen der vil betale den pris for et narko-frit danmark?
Nah, don't think so [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg tror vi ville få færre narko-spisere hvis man frigav det helt, men det er jo den evige teoretiske debat man hverken ka' bevise eller afvise. Der er jo mange penge involveret i det her, så der er sikkert også nogle der ønsker at krigen ska' blive ved så de ka' tjene på den.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
for mig er det sku fint at de knalder e-banden, e er ikke guds gave til menesket, og hvis de havde holdt lav profil var de ikke blevet knaldet,

jel. jeg syntes du fejl fortolker for at retfærdig gøre.

vh, doeneg

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
50000 piller er vel ikke engang hvad der bliver konsumeret hver weekend i dette land...

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af doeneg:
jeg syntes du fejl fortolker for at retfærdig gøre.<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad er det du synes jeg fejl-fortolker, og vil retfærdiggøre?
(jeg si'r jo en masse ting, så jeg ved ikke lige hvad du mener [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Man ka' kun stoppe narko ved at indføre et fuldbyrdet total-control sovjet-system.<HR></BLOCKQUOTE>

Der var svjv en hel del narko i det tidligere sovjet, dengang det altså var sovjet... Godt nok ikke så meget som nu, men stadig en del. Der er jo også narkomaner i kina, så jeg tror faktisk det er RIGTIGT svært at stoppe AL distribution af narko. Jeg kender ikke til situationen i nordkorea, men hvis der findes narkomaner dér, er der jo nok bare ikke nogen som får det at vide.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
general i denne debat

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Der var svjv en hel del narko i det tidligere sovjet<HR></BLOCKQUOTE>

Det har der sikkert været. Narko er jo a-politisk, så hvorfor sku' de ikke også ha' spist det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af doeneg:
general i denne debat<HR></BLOCKQUOTE>

OK, så er jeg oberst! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]