Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
@Bart "Det er ofte ikke noget jeg forsøger på, det kommer af sig selv, oftest umiddelbart efter at jeg falder i søvn ..."

Faktisk har jeg testet mange gange HVORNÅR en lucid drøm begynder, det bedst at få en lucid drøm hvis du tager dit et power nap midten af dagen ... (... hehe). Men normalt går der ca. 1½ time før jeg kommer ind i min lucid drøm, efter 2 timer begynder man rigtigt at kunne styre drømmen. Sådan er det med mig men jeg kan begynde at se "halluer" allerede måske ½ time før min lucid drøm starter. Så der går 30 minutter måske hvor jeg ikke ved min krop sover.

Medlem

Til Woody#4

"Jo mere jeg øvede på tankene før jeg skulle i seng - sådan virkelig tænke den sammen historie om og om igen, uden at drifte væk fra tanken. Tænke for dig selv alle detaljerne i den historie, på et tidspunkt kommer du til at vælge dit eget serienario i drømmen, alle folk der er og hvad de vil gøre (igen mindfuck er noget lort hehe). Men lige før man falder i "søvn" kan du se din historie i .. ja 3D .. som det ville være i virkligheden - men stadig er du vågen. Det er ret sjovt at ligge imellem sovene og vågen tilstand, det er i hvert fald gode halluer hehe"

Når jeg skal falde i søvn, falder jeg altid i søvn ved at tænke en lille historie eller fantasi igennem, ellers kan jeg normalt ikke falde i søvn. Det oplever jeg også som om det er lettere at visualisere, så falder jeg i søvn, og det forsvinder igen. Nogen gange synes jeg tilstanden imellem søvn og at være vågen er lidt ubehagelig, fordi at jeg ikke kan registrere hvad der foregår omkring mig og jeg ikke kan bevæge mig, men, jeg tror jeg vil prøve at udforske tilstanden lidt mere og slappe af, for det jo lidt som at være inde i en perfekt lille beskyttet hule.

"Det gør dine normale vandre tanker, som du måske sidder og stire ud af vinduet og tænker - jeg er ret sikker på den skaber din drøm."

Ok, så er det nogle fucked up normale tanker jeg har, men ikke desto mindre, for mig interessante. Så det vel godt nok :-)

"Lige sådan noget skulle være en tricker, når det sker flere gange, check andre ting - hvad har jeg lavet osv osv kan nok godt virke lidt åndsvagt midt om dagen når man ikke drømmer at gå og tænke sådan, men hold det bare for dig selv hehehe Griner bliver det, når ""virkligheden"" snyder dig, hehe så bliver det svært og man kan ikke lade være med at blive TOTALT forvirret hehe"

Den forstår jeg ikke helt - Skal jeg prøve at tænke på hvad jeg har lavet når jeg var vågen imens jeg er i min lucid dream ? Det gjorde jeg nemlig lidt i nat - I det hele taget gik jeg målrettet af at få en lucid dream, og jeg opnåede forskellige lucid dreams en 5-6 gange i løbet af i nat.. De føltes dog ikke længere end max 5 minutter pr stk, jeg kom hele tiden "for højt op" og havnede i det der nimbus imellem drøm og virkelighed. Til gengæld var jeg meget stædig, så jeg kom tilbage i en lucid dream kort tid efter...
Bl.a. prøvede jeg at gå mere, altså, jeg "vågnede op" i drømmen og besluttede mig for at udnytte muligheden og lege lidt med det - Så jeg gik udenfor og kunne mærke jeg var ved at miste kontrollen lidt, så jeg sagde "jeg drømmer" et par gange og så tog jeg en flyvetyr ud i et smukt grønt bjerg/jungle langskab, med tåger og lave skyer... Det var meget detaljeret og jeg forsøgte at flyve hurtigere og hurtigere, kom dog ikke over en 600km/t.. Så ville jeg ud i verdensrummet og forsøgte at komme højt op, men da jeg nåede til skyerne havnede jeg i nimbus og måtte visualisere en ny drøm... Faktisk kan jeg huske, at drømmen jeg kom ind i nærmest materialiserede sig ud af du visuals der var imens jeg befandt mig i dette nimbus, som om det tog form ud af de farver jeg så.
Fik senere smidt en anden irriterende karakter ud af min drøm, ved ikke hvad han ville, men han var irriterende, efter devisen "skrid det er min drøm, hehe". Han mindede om en der gik fra dør til dør og ville have penge. Det var osse ok, men jeg tror jeg vil snakke med ham næste gang... :-)

Det er interessant, at det mindfuck man oplever, i mine øjne, ikke er så meget forskelligt fra det jeg får når jeg er på svampe. Så noget taler vel for, at det man oplever når man er på svampe er lidt det samme som når man drømmer. Lidt som om, nogle af de processer der foregår, er i familie med hinanden. Måske er det hjernens evne til at visualisere ting og tænke der er beslægtede ? Det at "trippe i tankerne" er jo, ihvertfald for mig, at visualisere ting og fantasier inde i sit hovede, og minder meget om at dagdrømme i bund og grund... Selvom en dagdrøm for mig ikke er så intens, og ikke medfører så meget mindfuck, ændres min sindstilstand alligevel hen i det mere afslappede - derfor falder jeg også i søvn nemmere i en dagdrøm.

"Prøv lige og se i en bog næste gang, en bog om dig, du ved ... den der står lige på hylden på dit værelse. Husk hvad der står deri, det kan være meget underligt."

Det skal jeg prøve - Det er jo kun fantasien der sætter grænser egentlig... Nu skal man jo bare kunne sove hele tiden, men det har man jo lavet en film om "lucid dreaming" eller hvad den nu hed :-) En lidt skummel film.

"Faktisk har jeg testet mange gange HVORNÅR en lucid drøm begynder, det bedst at få en lucid drøm hvis du tager dit et power nap midten af dagen ... (... hehe). Men normalt går der ca. 1½ time før jeg kommer ind i min lucid drøm, efter 2 timer begynder man rigtigt at kunne styre drømmen. Sådan er det med mig men jeg kan begynde at se "halluer" allerede måske ½ time før min lucid drøm starter. Så der går 30 minutter måske hvor jeg ikke ved min krop sover."

Det var også efter 1½-2timers søvn at jeg kom ind i den drøm her, jeg vågnede nemlig helt efter den sidste lucid dream og kunne se hvad klokken var. Jeg havde heller ikke lyst mere, fordi jeg også lige skulle sove lidt mere dybt.

MVH

Bart

[ 18 September 2003: Besked ændret af: Bart ]

Junior medlem

godmorgen.

Har i noget sinde haft en klardrøm der var for virkelig, for klar hvis i kan følge mig,jeg havde en der var så klar at det det næsten føles virkeligt. der blev jeg sku bange og ville vågne op, så det gjore jeg så men det tog mig bare, lang tid at vågne, jeg skulle igennem et lang sort stadie, det var lidt skræmende.

Har i nogenside tænkt på om de karakterer man møder i en klardrøm virkelig ER opdigtet af ens underbevisthed eller noget andet, noget gange føles det ligesom for virkeligt,hvis i har læst Carlos castanedas bøger ved i bedre hva jeg snakker om
(specielt, the art of dreaming). luciddreaming er en del af troldmandlærer.

Tænk dig at have en så klar drøm, at du efter du indser du drømmer, senere glemmer det igen, det er en spookyy tanke. I følge bøger jeg har læst er der folk der kan blive fange i deres drømmeverden.

der forskellige nevuer af klardrømme, når du indser du drømmer, er der forskelige øvelser du kan lave i drømmen for at overbevise dig selv yderligere om at du drømmer, derefter bliver din drøm klarere og klarere. men et godt råd er at ikke blive for ophidset, og bare tage det hele stille og roligt, det kommer kommer du længst med.

prøv at hoppe igennem et spejl, og se hvor du ender op hende. eller bare tænk på et sted du godt kunne tænke dig at være. f.eks. et orgie i et romersk baderum. (det i garligula [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] .
der er det god svær ikke at blive for ophiset.jeg plejer altid at vække mig selv når jeg har sex i en drøm [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] .FUCK.

Filmin og klardrømme hedder forresten Waking Life. den ligger på Kazaa

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

her er forresten nogen film der er gode hvis du vil ha klardrømme.

matrix(det klart)
dark city
what dreams may come
waking life
alice in wonderland(hehe)

[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Bart "Når jeg skal falde i søvn, falder jeg altid i søvn ved at tænke en lille historie eller fantasi igennem, ellers kan jeg normalt ikke falde i søvn. Det oplever jeg også som om det er lettere at visualisere, så falder jeg i søvn, og det forsvinder igen. Nogen gange synes jeg tilstanden imellem søvn og at være vågen er lidt ubehagelig, fordi at jeg ikke kan registrere hvad der foregår omkring mig og jeg ikke kan bevæge mig, men, jeg tror jeg vil prøve at udforske tilstanden lidt mere og slappe af, for det jo lidt som at være inde i en perfekt lille beskyttet hule."

Min idé med at gå en historie igennem er, at kunne komme ind i sin historie. F.eks har jeg en meget detaljeret historie hvor jeg starter udenfor nørrebrogade uni bank hehe alle de folk der er, hvem der er i banken osv osv så skal jeg ind og røve banken ... DET er fanmer' griner! Ind i banken, skyde den første mand ned og sige til kvinden der står ved boden "Gi mig alle pengene, og hvis du trykker på alarmen ender du som ham" ... den er jo næsten sikker på hun gør det med det samme hehe

@Bart "Ok, så er det nogle fucked up normale tanker jeg har, men ikke desto mindre, for mig interessante. Så det vel godt nok :-)"

Ja det kommer vel an på hvad du vil bruge det hele til, og jeg kan jo også kun snakke for mig selv [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Jeg tror nu bare det er mindfuck du ikke tænker videre over at det er dine egne tanker. tja [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

@Bart "Den forstår jeg ikke helt - Skal jeg prøve at tænke på hvad jeg har lavet når jeg var vågen imens jeg er i min lucid dream ? Det gjorde jeg nemlig lidt i nat - I det hele taget gik jeg målrettet af at få en lucid dream, og jeg opnåede forskellige lucid dreams en 5-6 gange i løbet af i nat.."

Det var for at du kan finde trickers i de mange fejl der er i drømmen, men hvis du får 5-6 lucid drømme behøver du jo ikke at gøre det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

@Bart "De føltes dog ikke længere end max 5 minutter pr stk, jeg kom hele tiden "for højt op" og havnede i det der nimbus imellem drøm og virkelighed. Til gengæld var jeg meget stædig, så jeg kom tilbage i en lucid dream kort tid efter..."

Se det er rigtig let at komme tilbage i drømmen, det eneste der skal til er at, når du vågner bliver du bare liggende. Så tænk den sidste del af drømmen igennem, detaljeret, om og om igen indtil du sover videre. Så er der kæmpe chance for at du kommer præcis ind det sted du stoppede. Det er altid svært at holde sig i drømmen, men som du selv siger så husk at gå rundt og sige det til folk, du kan endda sidde og snakke med en pige (f.eks hehe) og fortælle hende hvad du kan i drømmen. Det får mig til at blive på et niveau hvor jeg kan være lucid næsten hele drømmen igennem - og stadig være lucid.

@Bart "Bl.a. prøvede jeg at gå mere, altså, jeg "vågnede op" i drømmen og besluttede mig for at udnytte muligheden og lege lidt med det - Så jeg gik udenfor og kunne mærke jeg var ved at miste kontrollen lidt, så jeg sagde "jeg drømmer" et par gange og så tog jeg en flyvetyr ud i et smukt grønt bjerg/jungle langskab, med tåger og lave skyer..."

Sådan noget er jo for fedt, istarten kunne jeg overhovedet ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre. Så jeg prøvede 100vis af ting og vågnede meget tit, og det er jo pisse iri når man endelig er blevet lucid. Men efterhånden når man har prøvet det så meget, så holder jeg mig til ét emne i drømmen - f.eks i denne drøm vil jeg KUN lære at flyve, og jeg vil ikke gøre andet.

@Bart "Måske er det hjernens evne til at visualisere ting og tænke der er beslægtede ? Det at "trippe i tankerne" er jo, ihvertfald for mig, at visualisere ting og fantasier inde i sit hovede, og minder meget om at dagdrømme i bund og grund ... Selvom en dagdrøm for mig ikke er så intens, og ikke medfører så meget mindfuck, ændres min sindstilstand alligevel hen i det mere afslappede - derfor falder jeg også i søvn nemmere i en dagdrøm."

Jeg ville sige at det næsten ikke kunne være andet - man har vel tænkt sig til hvordan et stof virker og hvordan det reagere med ens tanker. Og det er vel også kun din hjerne der kan lave disse ting, jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være.

@Bart "Det skal jeg prøve - Det er jo kun fantasien der sætter grænser egentlig... Nu skal man jo bare kunne sove hele tiden, men det har man jo lavet en film om "lucid dreaming" eller hvad den nu hed :-) En lidt skummel film."

Nu har de andre nævnt nogle film, men "Vanilla sky" med Tom cruise, er den bedste jeg har set omkring lucid dreaming - min kæreste kunne slet ikke finde ud af hvad der skete (havde ikke hørt hvad den handlede om før vi så den) men jeg kunne hurtigt gætte mig til hvad det var. Men fed film ...

@Bart "Det var også efter 1½-2timers søvn at jeg kom ind i den drøm her, jeg vågnede nemlig helt efter den sidste lucid dream og kunne se hvad klokken var. Jeg havde heller ikke lyst mere, fordi jeg også lige skulle sove lidt mere dybt."

Det med at sove dybt, ifølge luciddreaming.com er du allerede i den dybe søvn (REM søvnen) når du indtræder som lucid - men du kommer ud af den når du sover, dog ikke ud af det "normale" søvn stadie. Jeg føler dog ikke jeg har brug for søvn når jeg har været lucid flere uger i træk, altså ikke træt i kroppen, somom jeg har brug for søvn ... men jeg kan ikke forstå hvordan du kan sove normalt efter en lucid drøm, jeg kunne overhovedet ikke lade være - eller jeg så bare trickers over det hele, så det var så godt som umuligt at sove "normalt". DOG havde jeg meget lyst til at bare sove, uden at få lucid - tror det ligger i man har brug for "IKKE at lave noget" ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@benjamin "godmorgen."

"godmorgen" kl 11:39 hehehe

@benjamin "Har i noget sinde haft en klardrøm der var for virkelig, for klar hvis i kan følge mig, jeg havde en der var så klar at det det næsten føles virkeligt."

Kan sagtens følge dig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] en lucid drøm der bliver for virkelig har jeg prøvet mange gange i starten, men f.eks hvis du er HJERNEDØD HAMMERLAM SKÆV af THC og du ikke kan styre dine tanker hehe og du hele tiden tænker iriterrende tanker - som du bliver skåret i med en kniv, eller stukket ned med issyl hehe (jeps så skæv kan man nemt blive hehehe, god joint med ren 120 kroners skunk) så kan du tænke, ah jeg undviger lige den, og den og den .. ahhh og den hehe Med det sagt, så mener jeg at der altid er tanker til at klare de værste ting i en drøm.

@benjamin "Har i nogenside tænkt på om de karakterer man møder i en klardrøm virkelig ER opdigtet af ens underbevisthed eller noget andet, noget gange føles det ligesom for virkeligt, hvis i har læst Carlos castanedas bøger ved i bedre hva jeg snakker om (specielt, the art of dreaming). luciddreaming er en del af troldmandlærer."

Ja hvor skulle den ellers komme fra, men okay [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men det er jo derfor det er sjovt at snakke med folk - som jeg sagde før (hvis du læser hele topic) så er det altid sjovt at høre hvad folk "SELV" ved om dem selv - så skal man jo selv digte det op - og hvis du ikke har gjordt det selv, ja så ved de det ikke hehe

Men generalt er jeg imod at læse mig til ting, jeg vil selv tænke tankerne og selv komme på de idéer som de også har. F.eks bogen "den 9. indsigt" og 10. og 11. så har jeg selv fået mange af de tanker - derfor vil jeg selv tænke det og selv lave mine meninger. Jeg er bange for at "ødelægge" mit sinds kreativitet. Kald mig underlig og andre ting, men sådan har jeg det ...

@benjamin "der forskellige nevuer af klardrømme, når du indser du drømmer, er der forskelige øvelser du kan lave i drømmen for at overbevise dig selv yderligere om at du drømmer, derefter bliver din drøm klarere og klarere. men et godt råd er at ikke blive for ophidset, og bare tage det hele stille og roligt, det kommer kommer du længst med."

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] det har vi nævnt flere gange hehe

"prøv at hoppe igennem et spejl, og se hvor du ender op hende. eller bare tænk på et sted du godt kunne tænke dig at være. f.eks. et orgie i et romersk baderum. (det i garligula . der er det god svær ikke at blive for ophiset.jeg plejer altid at vække mig selv når jeg har sex i en drøm .FUCK."

UTFSE [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] hehehe already discussed ....

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Klardrømme er rare nok, men er kun et skridt på vejen, dernæst kommer evnen til at træde ud af sin krop og opfatte de nærmeste ydre omgivelser (Det punkt er jeg på nu) Og så bevist at kunne træde ind på det astrale plan og kunne se væsener etc. Foreløbig er det kun muligt for mig ved hjælp af Ayahuasca, men dette bliver muligt når man kan gå ud af sin krop og ens chakraer har udviklet sig nok til at man kan aktivere dem bevidst på den helt rigtige måde.

Medlem

Til Woody #5

"Min idé med at gå en historie igennem er, at kunne komme ind i sin historie. F.eks har jeg en meget detaljeret historie hvor jeg starter udenfor nørrebrogade uni bank hehe alle de folk der er, hvem der er i banken osv osv så skal jeg ind og røve banken ... DET er fanmer' griner! Ind i banken, skyde den første mand ned og sige til kvinden der står ved boden "Gi mig alle pengene, og hvis du trykker på alarmen ender du som ham" ... den er jo næsten sikker på hun gør det med det samme hehe"

Jeg forsøgte mig ad i nat om det kunne lykkedes, gennemtænkte min historie osv - men uden held, kom så vidt jeg husker ikke ind i nogen drøm. Tror dog på teknikken, og vil prøve igen. Har læst lidt om det idag, at jeg skal gentage historien for mig selv igen og igen og fokusere på den intention der er med det hele... Indtil jeg langsomt glider ind i drømme stadiet og så huske at minde mig selv om at jeg drømmer, se efter triggers osv.

"Det var for at du kan finde trickers i de mange fejl der er i drømmen, men hvis du får 5-6 lucid drømme behøver du jo ikke at gøre det "

Jeg er ihvertfald nu blevet noget mere bevidst omkring det, kan slet ikke huske jeg drømte noget i nat. Kunne læse at det var vigtigt med "Dream Recalls", men, generelt kan jeg godt huske mine drømme så det skal jeg nok få styr på:-)

"Se det er rigtig let at komme tilbage i drømmen, det eneste der skal til er at, når du vågner bliver du bare liggende. Så tænk den sidste del af drømmen igennem, detaljeret, om og om igen indtil du sover videre. Så er der kæmpe chance for at du kommer præcis ind det sted du stoppede. Det er altid svært at holde sig i drømmen, men som du selv siger så husk at gå rundt og sige det til folk, du kan endda sidde og snakke med en pige (f.eks hehe) og fortælle hende hvad du kan i drømmen. Det får mig til at blive på et niveau hvor jeg kan være lucid næsten hele drømmen igennem - og stadig være lucid."

Det var meget ala det jeg gjorde, kom dog ind i en ny lucid drøm, og ikke der hvor jeg slap. Måden jeg kom ind i drømmen på, var ved at visualisere en ny historie for mig, noget jeg kunne forholde mig til og koncentrere mig om (kvinder hehe) og det virkede så. Jeg læste idag at man skulle prøve at dreje rundt omkring sig selv hurtigt, eller evt gnide sine hænder imod hinanden inde i drømmen, hvis man var ved at vågne op... Det skal jeg se om jeg kan huske.

"Sådan noget er jo for fedt, istarten kunne jeg overhovedet ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre. Så jeg prøvede 100vis af ting og vågnede meget tit, og det er jo pisse iri når man endelig er blevet lucid. Men efterhånden når man har prøvet det så meget, så holder jeg mig til ét emne i drømmen - f.eks i denne drøm vil jeg KUN lære at flyve, og jeg vil ikke gøre andet."

Det med at flyve er et instinkt, jeg flyver tit i mine drømme, så det kunne jeg da finde ud af. Det at flyve hurtigt, var første gang, jeg havde ellers kun slappet af og fløjet rundt imellem lygtepæle osv. Det der virkelig forbavsede mig var realismen, for når jeg tænker tilbage på mine drømme, er det tit til udvasket og grumset.. men det visuelle var fuldstændig reelt, jeg kan nemlig huske at jeg nåede til den konklusion inde i drømmen, selvom det ikke virker reelt når jeg nu tænker tilbage på det.

"Jeg ville sige at det næsten ikke kunne være andet - man har vel tænkt sig til hvordan et stof virker og hvordan det reagere med ens tanker. Og det er vel også kun din hjerne der kan lave disse ting, jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være."

Mht til Hallucinogenerne og drømme, har jeg siden jeg skrev kommet i tanke om at jeg havde det samme perspektiv som når jeg havde taget LSD. Altså, lidt ligesom virkeligheden er en bobbel og jeg er klistret på indersiden af den... Ok, det var pænt sort sagt:-) Men, jeg har det ofte lidt som om at det hele krænger sig lidt rundt om mig, som man har et par briller på der bøjer perspektiverne lidt, det samme oplevede jeg i min drøm. En anden ting, jeg havde svært ved at snakke, gå og bruge elektronik, det er de samme mindfucks som jeg går på svampe og LSD, og graden af mindfuck er stor set identisk med hvad jeg har oplevet på 2g mex svampe, eller 2½ aum eller 1IE+Microdot.
Noget andet er også tidsfornemmelsen, fornemmelsen af tid i drømme er fucked up, ligesom den ofte er på svampe og LSD - men den reelle tid udenfor drømmen/trippet er jo den samme.
Jeg havde jo også det syn en af de sidste gange jeg tog LSD, hvor jeg visualiserede mig selv i den perfekte tilværelse, det var også på en lignende måde jeg brugte til at komme ind i en lucid dream igen, efter flyveturen.
Er der flere ting du har lagt mærke til ?

"Nu har de andre nævnt nogle film, men "Vanilla sky" med Tom cruise, er den bedste jeg har set omkring lucid dreaming - min kæreste kunne slet ikke finde ud af hvad der skete (havde ikke hørt hvad den handlede om før vi så den) men jeg kunne hurtigt gætte mig til hvad det var. Men fed film ..."

Jep, det var Vanilla Sky den hed, en film jeg syntes appellerede til mig på en måde jeg ikke rigtig forstod da jeg så den, men hvis jeg har tolket den ud fra hvad jeg har oplevet i mine drømme (drømme jeg ikke kan huske), giver det mere mening.

"Det med at sove dybt, ifølge luciddreaming.com er du allerede i den dybe søvn (REM søvnen) når du indtræder som lucid - men du kommer ud af den når du sover, dog ikke ud af det "normale" søvn stadie. Jeg føler dog ikke jeg har brug for søvn når jeg har været lucid flere uger i træk, altså ikke træt i kroppen, somom jeg har brug for søvn ... men jeg kan ikke forstå hvordan du kan sove normalt efter en lucid drøm, jeg kunne overhovedet ikke lade være - eller jeg så bare trickers over det hele, så det var så godt som umuligt at sove "normalt". DOG havde jeg meget lyst til at bare sove, uden at få lucid - tror det ligger i man har brug for "IKKE at lave noget" ..."

Jeg læste FAQen på http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html igennem på arbejde idag, der står blandt andet at man ved at vågne op fra REM stadiet og falde tilbage i søvn ofte opnår lucidity. Min søvn er fucked up, og jeg vågner mange gange om natten, det forklarer hvorfor jeg havde så mange drømme den anden nat og ingen i nat. Det var helt galt engang efter jeg holdt op med at ryge hash, der kom flere drømme og min søvn var helt skør, kunne ikke sove, men var vildt træt og så var det lissom kroppen faldt i søvn uden at slukke helt for bevidstheden.... så kom drømmene nemmere frem, men de var ikke under kontrol og det var snarere angst og forfølgelse der satte temaet, de foregik allesammen ligeomkring min seng og jeg vil faktisk sige det var ret "Out of Body Experience" agtigt, fordi jeg svævede over sengen og videre ud i rummet, uden nogen krop... Dog så jeg aldrig ned i sengen, for at se om jeg havde efterladt mig selv der. De drømme har jeg kun oplevet i forbindelse med at holde op med at ryge hash (hverdagsforbug).

Det viser jo altsammen, at lsd, svampe og hash har en stor indflydelse - men det var der jo mange der vidste i forvejen. Alligevel interessant, når man kan begynde at se mening med hvordan ens tanker virker og hvad de reagerer på.

MVH

Bart

[ 19 September 2003: Besked ændret af: Bart ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
dernæst kommer evnen til at træde ud af sin krop og opfatte de nærmeste ydre omgivelser (Det punkt er jeg på nu)<HR></BLOCKQUOTE>

Lyder interessant og familiært.
Jeg har haft lignende dage (bl.a. idag), hvor jeg har følt mig utroligt åndeligt afbalanceret, og bedre opfatter folks humør og karma (ikke visuelt, dog [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])...

Du må meget gerne uddybe dette emne lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Klardrømme er rare nok, men er kun et skridt på vejen, dernæst kommer evnen til at træde ud af sin krop og opfatte de nærmeste ydre omgivelser (Det punkt er jeg på nu) Og så bevist at kunne træde ind på det astrale plan og kunne se væsener etc. Foreløbig er det kun muligt for mig ved hjælp af Ayahuasca, men dette bliver muligt når man kan gå ud af sin krop og ens chakraer har udviklet sig nok til at man kan aktivere dem bevidst på den helt rigtige måde.<HR></BLOCKQUOTE>

Hvem kan ikke komme ind på det astrale plan på kraftige stoffer ? Men at holde hovedet i ro mens man er på dem er det svære ... Men du kan også godt komme ud af din krop igennem meditation OG lucid drømme

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Bart "Det var meget ala det jeg gjorde, kom dog ind i en ny lucid drøm, og ikke der hvor jeg slap. Måden jeg kom ind i drømmen på, var ved at visualisere en ny historie for mig, noget jeg kunne forholde mig til og koncentrere mig om (kvinder hehe) og det virkede så. Jeg læste idag at man skulle prøve at dreje rundt omkring sig selv hurtigt, eller evt gnide sine hænder imod hinanden inde i drømmen, hvis man var ved at vågne op... Det skal jeg se om jeg kan huske."

Det er rigtigt, men der er mange måder - basis er sådanset bare at få dig til noget du ikke ville gøre rigtigt. Et boost af lucid heh. Ja man må jo selvom hvor man vil hen, faktisk kan du komme ind i den samme drøm - tidligere i drømmen og prøve det hele igen.

@Bart "Det med at flyve er et instinkt, jeg flyver tit i mine drømme, så det kunne jeg da finde ud af. Det at flyve hurtigt, var første gang, jeg havde ellers kun slappet af og fløjet rundt imellem lygtepæle osv. Det der virkelig forbavsede mig var realismen, for når jeg tænker tilbage på mine drømme, er det tit til udvasket og grumset.. men det visuelle var fuldstændig reelt, jeg kan nemlig huske at jeg nåede til den konklusion inde i drømmen, selvom det ikke virker reelt når jeg nu tænker tilbage på det."

Haha ja, det er sjovt at bare svæve rundt. Jeg gik en tur sammen med 2 af mine venner i en drøm - der fløj jeg ved siden af dem - på ryggen heh jeg havde fortalt dem at det var en drøm, de syntes ikke det var underligt hehe

@Bart "En anden ting, jeg havde svært ved at snakke, gå og bruge elektronik, det er de samme mindfucks som jeg går på svampe og LSD, og graden af mindfuck er stor set identisk med hvad jeg har oplevet på 2g mex svampe, eller 2½ aum eller 1IE+Microdot. Noget andet er også tidsfornemmelsen, fornemmelsen af tid i drømme er fucked up, ligesom den ofte er på svampe og LSD - men den reelle tid udenfor drømmen/trippet er jo den samme."

Tiden på svampe for mig er også meget underlig, men dog ikke totalt fucked - well kommer an på hvor mange svampe jeg har ædt - men jeg kan sagtens gætte mange timer forkert ... i en drøm syntes jeg slet ikke jeg kan overskue tid, mit gæt ville bare være lige så godt som rigtig dårligt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ...

@Bart "Jeg havde jo også det syn en af de sidste gange jeg tog LSD, hvor jeg visualiserede mig selv i den perfekte tilværelse, det var også på en lignende måde jeg brugte til at komme ind i en lucid dream igen, efter flyveturen. Er der flere ting du har lagt mærke til ?"

Ang. stoffer ? eller bare generalt om luicid ...

@Bart "Jeg læste FAQen på http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html igennem på arbejde idag, der står blandt andet at man ved at vågne op fra REM stadiet og falde tilbage i søvn ofte opnår lucidity. Min søvn er fucked up, og jeg vågner mange gange om natten, det forklarer hvorfor jeg havde så mange drømme den anden nat og ingen i nat. Det var helt galt engang efter jeg holdt op med at ryge hash, der kom flere drømme og min søvn var helt skør, kunne ikke sove, men var vildt træt og så var det lissom kroppen faldt i søvn uden at slukke helt for bevidstheden...."

Det var egentlig også der jeg mente, havde bare husket forkert [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men der står en masse gode ting på den side, du kan jo lede efter lucid på boardet her, jeg har lavet et topic for et stykke tid siden med flere link i.

Men jeg fik også min første lucid drøm, lige efter jeg stoppede med at ryge hash. Jeg har ikke læst mig til det nogen steder, men jeg tror thc (eller et stof der er i en joint) gør så man ikke er i REM stadiet så lang tid, eller "dybt" (hvad man nu end kalder det) - det er også svært at huske sine drømme når man ryger.

@Bart "Det viser jo altsammen, at lsd, svampe og hash har en stor indflydelse - men det var der jo mange der vidste i forvejen. Alligevel interessant, når man kan begynde at se mening med hvordan ens tanker virker og hvad de reagerer på."

Ja det er dejligt når det giver mening i hovedet det hele - dog også sværer at leve i den verden vi nu lever i [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] men hvad, det er jo bare en illusion altsammen alligevel, så who cares [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men har du flere idéer til hvad du kan gøre i drømme ? ting der er sjove, f.eks hvis du ser en person sove i din drøm, lig dig på den person og du kommer ind i HANS drøm, hjælp ham i hans drøm ... etc.

Medlem

Til Woody #6

"
@Bart "Jeg havde jo også det syn en af de sidste gange jeg tog LSD, hvor jeg visualiserede mig selv i den perfekte tilværelse, det var også på en lignende måde jeg brugte til at komme ind i en lucid dream igen, efter flyveturen. Er der flere ting du har lagt mærke til ?"

@Woody Ang. stoffer ? eller bare generalt om luicid ..."

Jeg mente angående stoffer.

"Men har du flere idéer til hvad du kan gøre i drømme ? ting der er sjove, f.eks hvis du ser en person sove i din drøm, lig dig på den person og du kommer ind i HANS drøm, hjælp ham i hans drøm ... etc."

Det må jeg prøve - Jeg fik en lucid drøm i nat, hvor jeg ikke vågnede op lige med det samme. Nåede at prøve at kigge i en Avis om mig selv (jeg kunne ikke finde ud af at skaffe en bog) - Det var ret underligt...
Betjente osse en computer og spillede et eller andet shoot´em up spil.
Jeg kunne godt tænde/slukke en videomaskine, ligeledes kunne jeg betjene computeren og spille spillet, men jeg kunne ikke finde ud af at afslutte spillet - Evt kunne det være intessant at se specifikationerne på computeren hehe... Måske er det min egen hjernes ? :-)
De andre karakterer i drømmen, kunne ikke få computeren til at fungere...
Drømmen blev afsluttet klokken 05:00, og jeg var gået i seng kl 23:00.

MVH

Bart

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]