Til Woody #5
"Min idé med at gå en historie igennem er, at kunne komme ind i sin historie. F.eks har jeg en meget detaljeret historie hvor jeg starter udenfor nørrebrogade uni bank hehe alle de folk der er, hvem der er i banken osv osv så skal jeg ind og røve banken ... DET er fanmer' griner! Ind i banken, skyde den første mand ned og sige til kvinden der står ved boden "Gi mig alle pengene, og hvis du trykker på alarmen ender du som ham" ... den er jo næsten sikker på hun gør det med det samme hehe"
Jeg forsøgte mig ad i nat om det kunne lykkedes, gennemtænkte min historie osv - men uden held, kom så vidt jeg husker ikke ind i nogen drøm. Tror dog på teknikken, og vil prøve igen. Har læst lidt om det idag, at jeg skal gentage historien for mig selv igen og igen og fokusere på den intention der er med det hele... Indtil jeg langsomt glider ind i drømme stadiet og så huske at minde mig selv om at jeg drømmer, se efter triggers osv.
"Det var for at du kan finde trickers i de mange fejl der er i drømmen, men hvis du får 5-6 lucid drømme behøver du jo ikke at gøre det "
Jeg er ihvertfald nu blevet noget mere bevidst omkring det, kan slet ikke huske jeg drømte noget i nat. Kunne læse at det var vigtigt med "Dream Recalls", men, generelt kan jeg godt huske mine drømme så det skal jeg nok få styr på:-)
"Se det er rigtig let at komme tilbage i drømmen, det eneste der skal til er at, når du vågner bliver du bare liggende. Så tænk den sidste del af drømmen igennem, detaljeret, om og om igen indtil du sover videre. Så er der kæmpe chance for at du kommer præcis ind det sted du stoppede. Det er altid svært at holde sig i drømmen, men som du selv siger så husk at gå rundt og sige det til folk, du kan endda sidde og snakke med en pige (f.eks hehe) og fortælle hende hvad du kan i drømmen. Det får mig til at blive på et niveau hvor jeg kan være lucid næsten hele drømmen igennem - og stadig være lucid."
Det var meget ala det jeg gjorde, kom dog ind i en ny lucid drøm, og ikke der hvor jeg slap. Måden jeg kom ind i drømmen på, var ved at visualisere en ny historie for mig, noget jeg kunne forholde mig til og koncentrere mig om (kvinder hehe) og det virkede så. Jeg læste idag at man skulle prøve at dreje rundt omkring sig selv hurtigt, eller evt gnide sine hænder imod hinanden inde i drømmen, hvis man var ved at vågne op... Det skal jeg se om jeg kan huske.
"Sådan noget er jo for fedt, istarten kunne jeg overhovedet ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre. Så jeg prøvede 100vis af ting og vågnede meget tit, og det er jo pisse iri når man endelig er blevet lucid. Men efterhånden når man har prøvet det så meget, så holder jeg mig til ét emne i drømmen - f.eks i denne drøm vil jeg KUN lære at flyve, og jeg vil ikke gøre andet."
Det med at flyve er et instinkt, jeg flyver tit i mine drømme, så det kunne jeg da finde ud af. Det at flyve hurtigt, var første gang, jeg havde ellers kun slappet af og fløjet rundt imellem lygtepæle osv. Det der virkelig forbavsede mig var realismen, for når jeg tænker tilbage på mine drømme, er det tit til udvasket og grumset.. men det visuelle var fuldstændig reelt, jeg kan nemlig huske at jeg nåede til den konklusion inde i drømmen, selvom det ikke virker reelt når jeg nu tænker tilbage på det.
"Jeg ville sige at det næsten ikke kunne være andet - man har vel tænkt sig til hvordan et stof virker og hvordan det reagere med ens tanker. Og det er vel også kun din hjerne der kan lave disse ting, jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være."
Mht til Hallucinogenerne og drømme, har jeg siden jeg skrev kommet i tanke om at jeg havde det samme perspektiv som når jeg havde taget LSD. Altså, lidt ligesom virkeligheden er en bobbel og jeg er klistret på indersiden af den... Ok, det var pænt sort sagt:-) Men, jeg har det ofte lidt som om at det hele krænger sig lidt rundt om mig, som man har et par briller på der bøjer perspektiverne lidt, det samme oplevede jeg i min drøm. En anden ting, jeg havde svært ved at snakke, gå og bruge elektronik, det er de samme mindfucks som jeg går på svampe og LSD, og graden af mindfuck er stor set identisk med hvad jeg har oplevet på 2g mex svampe, eller 2½ aum eller 1IE+Microdot.
Noget andet er også tidsfornemmelsen, fornemmelsen af tid i drømme er fucked up, ligesom den ofte er på svampe og LSD - men den reelle tid udenfor drømmen/trippet er jo den samme.
Jeg havde jo også det syn en af de sidste gange jeg tog LSD, hvor jeg visualiserede mig selv i den perfekte tilværelse, det var også på en lignende måde jeg brugte til at komme ind i en lucid dream igen, efter flyveturen.
Er der flere ting du har lagt mærke til ?
"Nu har de andre nævnt nogle film, men "Vanilla sky" med Tom cruise, er den bedste jeg har set omkring lucid dreaming - min kæreste kunne slet ikke finde ud af hvad der skete (havde ikke hørt hvad den handlede om før vi så den) men jeg kunne hurtigt gætte mig til hvad det var. Men fed film ..."
Jep, det var Vanilla Sky den hed, en film jeg syntes appellerede til mig på en måde jeg ikke rigtig forstod da jeg så den, men hvis jeg har tolket den ud fra hvad jeg har oplevet i mine drømme (drømme jeg ikke kan huske), giver det mere mening.
"Det med at sove dybt, ifølge luciddreaming.com er du allerede i den dybe søvn (REM søvnen) når du indtræder som lucid - men du kommer ud af den når du sover, dog ikke ud af det "normale" søvn stadie. Jeg føler dog ikke jeg har brug for søvn når jeg har været lucid flere uger i træk, altså ikke træt i kroppen, somom jeg har brug for søvn ... men jeg kan ikke forstå hvordan du kan sove normalt efter en lucid drøm, jeg kunne overhovedet ikke lade være - eller jeg så bare trickers over det hele, så det var så godt som umuligt at sove "normalt". DOG havde jeg meget lyst til at bare sove, uden at få lucid - tror det ligger i man har brug for "IKKE at lave noget" ..."
Jeg læste FAQen på
http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html igennem på arbejde idag, der står blandt andet at man ved at vågne op fra REM stadiet og falde tilbage i søvn ofte opnår lucidity. Min søvn er fucked up, og jeg vågner mange gange om natten, det forklarer hvorfor jeg havde så mange drømme den anden nat og ingen i nat. Det var helt galt engang efter jeg holdt op med at ryge hash, der kom flere drømme og min søvn var helt skør, kunne ikke sove, men var vildt træt og så var det lissom kroppen faldt i søvn uden at slukke helt for bevidstheden.... så kom drømmene nemmere frem, men de var ikke under kontrol og det var snarere angst og forfølgelse der satte temaet, de foregik allesammen ligeomkring min seng og jeg vil faktisk sige det var ret "Out of Body Experience" agtigt, fordi jeg svævede over sengen og videre ud i rummet, uden nogen krop... Dog så jeg aldrig ned i sengen, for at se om jeg havde efterladt mig selv der. De drømme har jeg kun oplevet i forbindelse med at holde op med at ryge hash (hverdagsforbug).
Det viser jo altsammen, at lsd, svampe og hash har en stor indflydelse - men det var der jo mange der vidste i forvejen. Alligevel interessant, når man kan begynde at se mening med hvordan ens tanker virker og hvad de reagerer på.
MVH
Bart
[ 19 September 2003: Besked ændret af: Bart ]