Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
Nu er sæsonen jo kommet for svampene. Sæsonen for hyggelig hjemmehygger med videofilm i sofaen, mens regnen rusker i vinduerne. Sæsonen for stille LSD stenen for at udvide sit bevidsthedsunivers.

Alle de sæsoner. Og så på en gang.

Det får mig til at tænke på. Ser i film når i er på psykedelier(tm) ?

Jeg har 53 psyller liggende i vinduet. Jeg overvejer om de måske skal tages med en hyggeplaid om skulderen, og Morten Korch film på kassen i hyggeligt selskab :-)

TV3 sender jo også Twin peaks for tiden. Hvis man nu fandt hele Twin Peaks på video eller DVD passer spille tiden jo ca. med et godt syretrip. Det kunne være lidt interessant, me thinks.

Medlem

nah, ik så tit, men ser da rimeligt tit et afsnit af venner eller langt fra las vegas.

bare totalt yndlings serier [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har i hvertfald set Cable Guy med Jim Carrey de første 10-15 gange på svampe... godt nok ved at være nogle år siden, men det var altid en klassiker sidst i trippet. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af enlight:
Jeg har 53 psyller liggende i vinduet. Jeg overvejer om de måske skal tages med en hyggeplaid om skulderen, og Morten Korch film på kassen i hyggeligt selskab.<HR></BLOCKQUOTE>
Jeg tror jeg ville ende på psyk'en, hvis jeg satte Morten Korch film på, midt i et svampe-trip. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den første sæson af Twin Peaks er lige kommet i en 4-dvd pakke. Men jeg tror at jeg ville få en pænt stor hjernevrider af David Lynch's film på psykedeliske stoffer, selv om Zonker (RIP) hævdede at han havde fundet den endegyldige tolkning af Mulholland Drive på LSD. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Den første sæson af Twin Peaks er lige kommet i en 4-dvd pakke. Men jeg tror at jeg ville få en pænt stor hjernevrider af David Lynch's film på psykedeliske stoffer, selv om Zonker (RIP) hævdede at han havde fundet den endegyldige tolkning af Mulholland Drive på LSD. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, jeg var også lidt kritisk... Men jeg var i den feedeste set & setting, supertrygge omgivelser, med alt hvad hjertet kunne begære af Karma.
Vi så to-tre afsnit af Twin Peaks. Whoooa Nelly... Det var interessant.

Men lad være hvis ikke omgivelserne er iorden, og man er relativt erfaren. Nogen af afsnittene kan garanteret godt være for interessante.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
kasper og mandrillen kan osse anbefales til at falde ned fra et lsd trip vh. doeneg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har selv MEGET dårlige erfaringer med at se tv på LSD. Jeg vil kraftigt fraråde at se noget man ikke kender, hvis det involverer indviklede handlingsforløb af følelsesmæssig karakter. Ellers kan man komme til at projicere diverse konflikter fra fjernsynet over på sig selv!
Ovenstående skete for mig på et kraftigt LSD-trip engang, og det var absolut ikke særligt sjovt!
Jeg vil tro at hvis jeg havde kendt handlingen af det jeg så, ville jeg måske have haft nemmere ved at gennemskue hvad der skete, mens det stod på, men jeg fandt altså først ud af det bagefter. Det kan dog også tænkes at det ikke ville have gjort nogen større forskel. En af mine venner har fortalt mig at han engang så den samme film 3 gange på samme trip, og hver gang troede han at det var en ny han så! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Som hovedregel holder jeg mig fra alt hvad der hedder fjernsyn og radio når jeg tripper. Det forekommer mig at være det mest behagelige.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg er heller ikke så meget for film under et trip. Medmindre vi snakker til allersidst inden man lægger sig til at sove.

og så er klassikeren jo Pink Floyd's The Wall

Insane psychedelia user!

Jeg kunne også godt have undværet at se Fight Club for første gang, på svampe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Doeneg, Kasper og mandrillen er for sejt, det fatter man slet ikke, det er ufatteligt blæst.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Godt nok er det ikke TV, men har erfaring med at spille computer på svampe. Sad sammen med en kammerat og spillede Quake 3 en hel nat mens vi drak svampe te med Deedrah o.lign. summende i baggrunden.

Vi morede os ustyrligt og skreg af grin det meste af natten. Ikke mindst fordi banerne skiftede farver, men også på grund af Weebl and Bob:
http://www.weebl.jolt.co.uk/pie.htm http://www.weebl.jolt.co.uk/donkey.htm http://www.weebl.jolt.co.uk/wrong.htm

.. Dagen efter forsøgte vi at gentage succesen, vi drak endnu mere svampe te for at være sikre på en effekt, men jeg fik for meget og kastede det op lige før virkningen rigtig tog til. Absolut ikke anbefalelsværdig at kaste op på svampe! :/

Bare lige et indskud..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Til svampe og syre kan anbefales Baraka, dog skal det siges at det er en MEGET MEGET stærk film, så hvis ikke du kan holde ud til at få stof til eftertanke skal du nok ikke se den.

Helt generelt synes jeg at film er hyggeligt på svampe, måske ikke altid det mest lærerige, men fuck for nogle fede oplevelser man kan få!

Så selv The Doors på svampe (havde ikke set den før) og i en uges tid derefter kunne jeg ikke andet end at høre Doors morgen middag og aften! Det var bare for lækkert...
Har senere gjort nogenlunde det samme med 8 Mile, gik dog ikke og battlede mine venner bagefter, men det var oplevelse for alle pengene!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Tjah.. Jeg HADER personligt tv/film, når der skal lammes. Det gælder sig alkohol, hash og alt andet. Vil hellere sidde og tale og få en griner, end at hele opmærksomheden skal suges af tv'et [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg så Gamle Mænd i nye biler på svampe... Da den var slut, anede jeg ikk hvad den handlede om. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Normalt er jeg heller ikke meget for at se tv mens jeg tripper. Synes bare det virker forstyrrende.
Men har godt nok aldrig haft en så voldsom griner på, som da jeg så "Monty Python - Jagten på den forsvundne gral" under mit første svampe trip. Den film er SÅ fed!!!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Vi så engang The Doors mens vi ventede på at et meskalin-trip skulle begynde. Hen imod slutningen blev det ret svært at holde koncentrationen om fjernsynet... Men en meget stemningsfuld film at sidde og drikke fæl meskalin-te til.
Efter en kraftig gennembrudsoplevelse på 2C-B / ketamin (solo-trip), satte jeg The Wall af Pink Floyd på så snart jeg kunne bevæge mig igen... Stor filmoplevelse!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Film skal ses mens man tripper. En hel uforglemmelig oplevelse var da jeg så Kubricks "Full Metal Jacket" på et syretrip. Det var total virtual reality. Mest fordi at al huden på min venstre hånd manglede ind til musklen, som følge af en lille kokain-induceret brandulykke dagen forinden. Som følge heraf kunne jeg virkelig identificere mig med alle de stakkels gooks som blev sønderbrændt af napalmen. FMJ er stadig min totale yndlingsfilm! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]