Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Prøv at læse det her, det tror jeg vil være til større hjælp end en simpel liste.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Her for tiden har jeg nogle rimelig skumle drømme. Jeg har før hørt om en guide, eller en bog eller noget, hvor der står nogle betydninger i drømme... F.eks. hvis der er vand med i din drøm betyder det bla bla bla...

Jeg ved godt der ikke findes en decideret facit liste, men nogle som kender en online liste? Helst på dansk...

In our memories

drømmetydning

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Drømmetydning = bull .. få styr på dit hoved istedet så du selv styrer hvad der sker [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af BeLLe:
hvad betyder det så hvis man drømmer om fisse hele tiden??<HR></BLOCKQUOTE>

Vi er ikke i blæst forummet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

@Woody

Jarh, går da også til psykolog, men kunne være sjovt nok at se [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Alco :

Jeg synes at det link som Halløj postede falder ret godt sammen med min egen indstilling til drømme. Det med at der findes deciderede facitlister, tror jeg ikke på.

Drømme er en oplevelsesmæssig manifestation af en blanding af din bevidsthed og din underbevidsthed. Det vil sige at man gennem opmærksomhed på sine drømme kan blive opmærksom på, og forhåbentlig integrere, flere sider af sig selv. Kort sagt: selvudvikling.

En måde at give sine drømme større opmærksomhed på, er at skrive dem ned. Man behøver ikke læse dem bagefter, eller analysere på det(det kan man selvfølgelig gøre hvis man ønsker det). Selve processen med at man får gennemgået drømmens forløb for sig selv igen, mens man skriver, er nok til at man får tilført oplevelserne ekstra opmærksomhed.

Hvis man så gerne vil gå videre, er Halløj's link et udmærket sted at starte.

@woody :

Drømmearbejde kan IMO være en hjælp til netop at få styr på sit hoved. Det kan dog ikke stå alene, men skal kombineres med andre metoder.

-Child

Tilføjelse : Jeg tror Alco mener det rimeligt seriøst, så jeg har lige slettet et par useriøse poster. Hold venligst en bare rimeligt seriøs tone fra nu af.

[ 11 Oktober 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
sorry about that alc

trangen kom over mig og jeg kunne ikke dy mig. den post er retfærdigvis blevet slettet.

nu vil jeg, uden yderlige tilføjelser, blande mig uden om dette topic.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det var nu slet ikke det jeg mente - hvis i har læst mine posts om lucid dreaming ved i hvad jeg mener. http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=5&t=001208 ... jeg er 100% sikker på du ikke har en underbevisthed - blot en ting du ikke kontrolere ret godt. Gider ikke forklare det igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]