Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey man.. Ny bruger men gammel kender. Er bekendt med søgefunktionen men er for smadret til at bruge den.

I lørdags trippede jeg meget meget voldsomt på flere forskellige stimulanser. Jeg gik et godt gammeldags bad trip, og min kammerat og jeg blev enige om det var bedst jeg blev knocked ud.

Jeg åd derfor 3 gange 10 mg valium, og 2 gange 10 ca en time senere.

Søndag og mandag var jeg meget påvirket stadig, min balance var ikke helt fin, havde eksempelvis ret svært ved at dreje om hjørner i min lejlighed og lign. Jeg faldt også i søvn konstant.
Tricket er jeg stadig har det sådan. Kan det passe jeg stadig er påvirket af valium (Har aldrig taget dem i den dosis før. Og det er i hvert fald et halvt år siden jeg sidst åd valium eller lign)

Kan det være pga selve bad trippet hvor jeg tydeligvis oplevede det som om jeg havde fået for meget. Psykisk kunne jeg slet slet ikke mere. e

Anyone? Er mest nysgerrig (sideinfo er jeg ikke kan ryge mere end 5-6 hvæs på min joints af gangen uden jeg nærmest nodder ud. Og jeg er hverdagsryger og har normalt ingen problemer med det)

Konkret: Hvor lang halveringstid er der så på den dosis valium?

Smurf

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det er meget individuelt, men indholdsstoffet i valium er diazepam og det har en halveringstid på ca. 72 timer.

Så du kan sagtens stadig være smadret af det. Ikke noget at være nervøs for, andet end at det sikkert er generende. Jeg synes det er en høj dosis du har taget.

Nu ved jeg ikke hvorfor du tager det, altså hvad dit mål er med det, men det er et stof der kan være farligt pga. dets hæmmende effekt på vejrtrækningen. Jeg går ud fra, at du mener 2 gange 10 mg. senere og ikke 2 gange 10, altså 20 stk. en time efter.

Jeg vil klart fraråde en dosis på 50 mg. Det burde slet ikke være nødvendigt med mindre din tolerance er ekstremt høj. Jo mindre, jo bedre.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
synes altid jeg er godt smadret dagene efter valium og lign.
det samme gælder alle jeg kender, så vil da mene det er helt normalt

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg tager det normalt aldrig. Hader benzoer normalt. Gjorde det udelukkende fordi jeg fik et overdrevet badtrip. Både fysisk og psykisk. Jeg dummede mig som jeg aldrig har dummet mig før og fik blandet for mange stærke substanser. Jeg fik alt for meget og havde læst et sted at valium bliver brugt som behandling mod angst. Derfor proppede jeg en del i mig, også i håbet om bare gå ud som et lys. Du har i øvrigt ret med dosis. endte på 40 eller 50 mg i alt. Har svært ved at huske det.
Men tak for svaret. Håber på jeg vågner op imorgen friskere end de sidste mange dage.

Jeg synes det er voldsomt så meget det også går ud over balancen. Sudden movements og lign gir mig nærmest headrush agtige fornemmelser.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det var så lidt. Du bliver helt sikkert mere og mere frisk, for hver dag der går. Man kan få det virkelig skidt bagefter, lige præcis med balancen og faktisk også angst mm. Så det er helt normalt at du har det sådan, særligt med den dosis.

Når 50 mg. først bliver halveret og bliver til 25 mg. efter flere døgn, så har du stadig en stor mængde i blodet nu.

Det er godt at høre, at du har det sådan med benzoer. De er også rigtig gode til præcis angst, uro og søvnproblemer, som en éngangs behandling i en akut situation. Men skulle det ske igen, så burde 10-20 mg. være mere end rigeligt. Men du har formentlig haft det så dårligt, så du bare ville væk.

Problemet med dem er, at hvis man bliver ved med at gå rundt og være aktiv, så kan man godt undervurdere virkningen og i virkeligheden være ret påvirket, uden at tænke over det. Det bedste er bare at ligge sig ned i et rum, hvor man kan være i fred og falde ned. Nogle får hukommelsestab på de doser og laver syge ting, som de fortryder bittert bagefter.

Godt du trods alt "bare" har det som du beskriver. God bedring.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja, du summerer det jo meget godt op. Har aldrig rigtig brudt mig om det, aldrig rigtig taget det og derfor ikke sat mig så meget ind i det. Men er fuldstændig overvældet over hvor længe det påvirker kroppen på en måde så jeg intet kan foretage mig andet end at lægge ned og stene. Virkelig stene. På trods af jeg har røget joints i mange år har begrebet "stene" givet en hel ny mening. Absolut ikke den rigtige mening for mig but still.. Har det klart bedre i dag, er stadig lidt træt men ellers ikke rigtigt nogen mærkbare effekter. Så tak for svar, hurtigt og præcist. Det var fedt..

Det lader til du har været her et stykke tid, og kender din vej rundt her. Hvor poster jeg hvis jeg gerne vil diskutere intravenøs stofbrug?

Smurf

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer helt an på det givne stof du vil injicere. Men hvis det er heroin eller et andet opiat, poster du det bare her (Syntetiske stoffer).

Edit; Hvis det er generelt om IV, så post det i "Generelt", no shit :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er godt at høre. Det må være under "syntetiske stoffer", med mindre det har noget med nedtur at gøre, så skal du til "medaljens bagside".

Edit: Nå, der var en der var hurtigere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Der findes også benzo'er med en kortere halveringstid end diazepam. Men det er jo ikke sikkert, at man lige har et helt arsenal at vælge i mellem, når det bliver nødvendigt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Der findes også benzo'er med en kortere halveringstid end diazepam. Men det er jo ikke sikkert, at man lige har et helt arsenal at vælge i mellem, når det bliver nødvendigt.

Fordelen ved diazepam er den hurtige virkning, men hvis der er frit valg på alle hylder foretrækker jeg nitrazepam med en halveringstid på ca. 24 timer og også et ret hurtigt onset og en behagelig blød og mindre tung virkning end diazepam og clonezapam (men det er der selvfølgelig delte meninger om).

Fordelen ved de længere halveringstider er, at man helt sikkert er ude af den tilstand, som var årsagen til at man tog dem, når virkningen er væk og at virkningen forsvinder stille og roligt.

Jeg synes de kortere virkende kan give en mere mærkbar rebound effekt, så man oplever uro og angst, når virkningen ophører hurtigt og brat.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg har kun erfaring med etizolam, som jo ikke er en rigtig benzo, og har en relativ kort halveringstid, men du har en god pointe i, at man er sikker på at være ude af "tilstanden", med dem med de længere halveringstider.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]