Altså, at bruge stoffer til selvudvikling synes jeg er lidt skørt.
Stoffer har for mit vedkommende stortset altid været et krydderi til livet, og selvudvikling sker ikke gennem mine narkoture udelukkende. Stoffer kan være en fin katalysator til at begynde at acceptere/snakke/opdage/erkende ting og sider af sig selv (og andre) som man ikke lige kunne stå helt ved ædru.
Men jeg synes, at man så vidt muligt skal forsøge at forbedre de ting, man er utilfreds med sig selv med uden stoffer.
Medmindre det er en decideret terapeutisk behandling, så kan MDMA fx vel være rigtig godt til at hjælpe folk med selvudvikling.
Det kan jo også være, at du blot mangler et ordentligt skud selvtillid? Og det kan du godt få af stoffer (og alkohol), men jeg vil nu stadig opfordre dig til, at du udvikler dig selv primært uden brug af stoffer.
Omkring din sceneskræk synes jeg du bør snakke med professionelle om dette, hvis det hæmmer dig i forbindelse med job/socialt etc. Måske kunne man forsøge sig med betablokkere, men jeg synes dine problemer lyder til at være rimeligt almindelige, hvorfor jeg endnu en gang opfordrer dig til, at tage kampen op mod livet og dets sværheder uden stoffer.