Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,
jeg var ikke helt sikker på, hvor jeg skulle placere dette emne, så tænkte der ikke kunne ske noget ved, at det røg herind...
Her er sagen; jeg er IKKE direkte utilfreds med mig selv, MEN, jeg vil gerne forbedre mig selv. Jeg lider af sceneskræk (og ligeså vel skræk for at tale i større forsamlinger os.v.). Jeg ved fra venner og bekendte der har taget stoffer, at når de er på fx. kokain, er de slet ikke generte. Jeg har også læst, at et stof som LSD kan gøre dig til et ''bedre'' menneske. Jeg er dog meget ''bange'' for LSD og dets virkning.
Jeg vil kort og godt høre, om der findes et stof, eller nogen herinde har erfaringer med et stof, der har givet en positiv egenskab eller forbedring, I har kunne tage med tilbage til det virkelig liv - så at sige? Jeg er villig til at prøve at indtage et stof og bruge det som redskab. Altså, jeg leder efter noget jeg kan tage en gang eller et par gange, for at arbejde med mig selv - ikke for at feste.

Det skal lige siges, at jeg aldrig har prøvet at tage noget, udover at ryge hash.

Jeg glæder mig til at høre fra jer. På forhånd, tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså du snakker lidt om 2 ting synes jeg.
At bruge stoffer for at undslippe sceneskræk / lettere social angst ved talen i større forsamlinger, kan hurtig blive til en form for selvmedicinering.
Om det er muligt at bruge psychedeliske stoffer til at arbejde med sig selv, og blive bedre til disse situationer skal jeg ikke kunne svare på, men synes ikke helt det er det samme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså, at bruge stoffer til selvudvikling synes jeg er lidt skørt.
Stoffer har for mit vedkommende stortset altid været et krydderi til livet, og selvudvikling sker ikke gennem mine narkoture udelukkende. Stoffer kan være en fin katalysator til at begynde at acceptere/snakke/opdage/erkende ting og sider af sig selv (og andre) som man ikke lige kunne stå helt ved ædru.
Men jeg synes, at man så vidt muligt skal forsøge at forbedre de ting, man er utilfreds med sig selv med uden stoffer.
Medmindre det er en decideret terapeutisk behandling, så kan MDMA fx vel være rigtig godt til at hjælpe folk med selvudvikling.

Det kan jo også være, at du blot mangler et ordentligt skud selvtillid? Og det kan du godt få af stoffer (og alkohol), men jeg vil nu stadig opfordre dig til, at du udvikler dig selv primært uden brug af stoffer.

Omkring din sceneskræk synes jeg du bør snakke med professionelle om dette, hvis det hæmmer dig i forbindelse med job/socialt etc. Måske kunne man forsøge sig med betablokkere, men jeg synes dine problemer lyder til at være rimeligt almindelige, hvorfor jeg endnu en gang opfordrer dig til, at tage kampen op mod livet og dets sværheder uden stoffer. :-)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Jeg vil sige gør det :)

Efter jeg selv har prøvet LSD, føler jeg at jeg får mere lykke ud af enhver situation, end jeg fik før.
Måske fordi jeg så nogle ting i et andet lys, for stoffer vil aldrig ændre den du er som 100% ædruelig person, men det kan få dig til at tænke på en anden måde end du måske ville have gjort førhen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg har brugt Salvia D. til spirituel udvikling :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Der er mange mennesker, der har brugt stoffer til selvudvikling, særligt de psykedeliske. Hvis du skal have noget ud af 1-2 oplevelser, så er LSD eller psilosybin svampe oplagte muligheder. Svampene har en blødere effekt og varer kortere tid, så dem vil jeg anbefale frem for LSD.

Psykedeliske stoffer er et lige lovligt voldsomt middel at tage i brug til sceneskræk. Det kan formentlig klares med træning og terapi. Men det kan da ikke udelukkes, at du kan få indsigter på et trip, som kan fjerne sceneskræk.

Kokain og andre centralstimulerende stoffer, eller beroligende stoffer, virker kun her og nu og er derfor en glidebane.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det absolut bedste, du kan gøre ved din sceneskræk er at være godt forberedt. Det er i hvert fald hvad jeg selv har erfaret. Fra 7. klasse og frem har jeg lidt helt afsindigt af sceneskræk, men fandt at hvis jeg forberedte mig godt og var godt inde i mit stof, vidste ALT om emnet, så var det hele pludselig meget nemmere. Så læs, læs, læs! Så skal du nok overvinde din sceneskræk :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

//Zh4d0w

Hvis han er bange for lsd, skal han jo nok ikke bruge salvia. Tænk dig om inden du rådgiver en anden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Du nævner at du er bange for LSD, så hvis du vælger en psykedeliske behandling vil jeg mene, at du må føle dig tryk ved stoffet inden du sprænger dig ud i at tage det, fordi ellers kan du nemt få dig en meget ubehagelig oplevelse og du bør også helt klart have en med erfaring, som kan passe på dig under trippet. Men vil også råde dig til at tage svampe i stedet for LSD, fordi LSD er mere voldsomt og får ens tanker til at myldre rundt i hovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven

//Zh4d0w

Hvis han er bange for lsd, skal han jo nok ikke bruge salvia. Tænk dig om inden du rådgiver en anden.

Jeg opfordrer bestemt ikke til noget. skrev bare at jeg brugte salvia til spirituel udvikling

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Mange tak for alle jeres svar!

Det jeg vil, ikke at jeg ved om det kan lade sig gøre 100 pct. som jeg har en forestilling om, er at fange en følelse mens jeg er høj og tage den følelse med tilbage til ''den virkelig verden''. Jeg kender mennesker der har fået lignende ting ud af LSD - men som sagt er jeg ikke sikker på LSD og derfor tror jeg heller ikke det er værd at prøve for mig.
Svampe? Er det meget a la LSD?

Igen, tak for svarene.

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Jeg vil ikke sige at svampe og LSD er det samme :)
Men LSD'en virkede MEGET anderledes end jeg troede, fik ingen underlige hallu'er, blot en fantastisk indsigt i hvordan man lever lykkeligt :D det var så også kun en 100ug dose.

Men start lavt, du kan altid tage mere når du er tryg ved stoffet :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Mange tak for alle jeres svar!

Det jeg vil, ikke at jeg ved om det kan lade sig gøre 100 pct. som jeg har en forestilling om, er at fange en følelse mens jeg er høj og tage den følelse med tilbage til ''den virkelig verden''. Jeg kender mennesker der har fået lignende ting ud af LSD - men som sagt er jeg ikke sikker på LSD og derfor tror jeg heller ikke det er værd at prøve for mig.
Svampe? Er det meget a la LSD?

Igen, tak for svarene.

Det er ikke altid så nemt, at bruge den erfaring man får på trip. Det afhænger af mange faktorer, blandt andet oplevelsens karakter og din personlighed.

Ved store doser psilosybin svampe kan man opleve mange de samme fænomener som på LSD, men blødere og med kortere virkningsvarighed. Selvom svampe virker "blødere" (det er lidt svært at forklare, men LSD kan virke meget "skarpt" og hårdt), så kan svampe virke meget kraftigt med hallucinationer for fuld udblæsning.

Hvis du er nervøs for det, så synes jeg også du skal lade være. Det løber ingen steder.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]