Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: bliver angst!
Junior medlem

HEj allesammen.
Der er sket noget mærkeligt her de sidste par gange når jeg har røget. Det skal lige siges at jeg for det meste kun ryger sammen med min kæreste.
Mine tanker begynder at vandre. Jeg kan ikke fokusere på at sidde og hygge mig, som jeg kunne engang. (Har røget i 3 år ca). Jeg tænker på alle mulige ting, og jeg kan ikke bare slå dem ud af mit hoved, for ligeså snart jeg prøver kommer der bare nogle andre frem. Mit hjerte hamrer i galop, og jeg bliver meget bange for at jeg skal få et hjertestop eller skal besvime eller dø..! :-( Jeg får uvirkelige tanker, mit hjerte banker hurtigt hvis der sker et eller andet pludseligt (fx hvis det ringer på døren eller hvis min far ringer til mig). Jeg ved godt inderst inde, at der ikke sker noget, at jeg ikke dør af at ryge hash, men hvis jeg ligger og prøver at slappe af, bliver jeg svimmel, og nogle gange hvis jeg lukker øjnene ser jeg hurtige glimt at uhyggelige ansigter for mig. JA DET ER RIGTIG UBEHAGELIGT!! :'( Jeg ville bare så fucking godt bare kunne sætte mig ned, fyre op for en pind, chille hygge og grine som en gang. Men det er noget der er sket her på det seneste.
Det skal også lige siges, at mit liv her på det sidtste har været meget negativt. Jeg har mistet ALLE mine venner, og har pt KUN min kæreste, og jeg har udviklet social angst, ikke i en svær grad men nok til at jeg fx. ikke kan overskue at tage uddannelse.

Det er bare så irriterende for jeg elsker at være skæv (som jeg blev det en gang), og vil bare så gerne kunne slappe af og ikke tænke på alle mulige problemer hele tiden.
Når jeg ikke er skæv, har jeg det fint..

hvad fanden er der galt med mig? :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hold en pause. Træn, spis sundt. Du skal have balance i dit liv, og være rimelig afklaret med dig selv - sådan er det med alt. Hvis du får negative reaktioner, så skal du tage dem til efterretning. Stoffer skal ikke fylde for meget i dit liv. Og det skal angst heller ikke. Prøv også at skrue dosen lidt ned, hvis du endelig skal ryge. Og hold en god distance til det hele. Hvis du bliver angst, så er det bedste at gøre helt enkelt at acceptere tilstanden og tage den, for hvad den er. Det sidder i hovedet, også selvom reaktionen til dels er fysisk (din psyke og din krop er jo ikke to forskellige ting, da du er en sammenhængende organisme). Angst giver psysiske symptomer. Adrenalin, hjertebanken etc. Bare slap af og vær fornuftig - det lyder som tomme råd, og det er det jo også langt hen ad vejen. Det handler jo i bund og grund om, at få nogle gode reaktionsmønstre stablet på benene. Igen: hold en pause fra røgen, så du ikke sidder og skal fordøje hårde oplevelser hele tiden. Du vil takke dig selv for det siden hen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ligesom de hundrede andre tråde om selvsamme problem:
Hold en pause i nogle måneder.. Måske søg læge og få hjælp til din socialfobi?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Mener ikke, at din pyke er din krop, men at det hele jo er integreret, hvorfor angst altid også er meget kropsligt nærværende. Det er også noget, der gør den meget nærværende, når du vel sidder i den. Og så er det også en normal tilstand, som alle sidder i en gang i mellem. Problemet er, hvis den kommer for ofte, hvilket jo er hæmmende. Undvig altså at fylde dit liv med angstudløsere, sådan at du altid kan få lortet lidt på afstand ind i mellem. Ellers kan det jo, som det sker for visse, gå hen og blive et rigtigt problem, der så kræver mere støtte og arbejde at komme ud af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg var også ved at udvikle lidt socialretardi, fordi jeg ikke røg for meget. Intet seriøst, men nok til at jeg synes, det blev ubehageligt at være i nogle bestemte situationer og ikke kunne være 'normal'.

Støtter mig op om Pauls råd, dyrk motion, spis sundt og ryg mindre. Når hash (eller andet) udfylder et tomrum istedet for at være for fornøjelsens skyld, så skal man passe på. God vind :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Du er nok nødt til at acceptere at du ikke kan ryge længere, i det mindste i et par måneder. Det er ikke unormalt at blive angst af cannabis, især ved længere tids eksponering. Er du begyndt at ryge fast / oftere? Hvis du kun ryger et par gange om måneden bliver man anderledes skæv, måske er det dette du søger.

Under alle omstændigheder er du nødt til at stoppe med at ryge cannabis, og begynde at arbejde med dit sociale angst. Det bliver IKKE bedre af sig selv, eller af at man gemmer sig for det, tværtimod bliver det kun værre. Du kan vælge at se det som en udfordring, og jeg er sikker på du godt kan klare den hvis du bliver ved med at bearbejde det! Der er rigtig mange mennesker der har sådan nogle problemer, det er ofte svært at se på personen. Du skal tænke på at alle dem der starter på uddannelsen også synes det er overvældende, men alle er jo venligtsindede og interesserede i at lære hinanden at kende :). Hvis du gerne vil have en uddannelse, så synes jeg du skal springe ud i det, det er virkelig en god måde at bekæmpe din frygt på. Måske er de første par dage meget slemme, men snart finder du ud af det slet ikke er så slemt. Du kan altid prøve at tage det op med studievejlederen, de har med garanti mødt andre end dig med det problem.

Hvorfor er det du har mistet alle dine venner? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]