Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

For 6½ - 7 år siden vejede jeg 160 kg. I dag vejer jeg ca. 85-90, og er normalvægtig i forhold til min højde, og har været det i 5 år. Jeg spiser moderate til store portioner, og jeg skærer de lette kulhydrater fra. Ingen, eller minimale mængder brød, ris, kartofler, pasta, bulgur, osv., De fleste af mine retter består af blandede grønsager, og kød, tilberedt med olier/saucer/dressinger baseret på vegetabilsk sundt fedtstof. Hvis jeg har en dage hvor jeg virkelig skal være meget aktiv så skruer jeg op for mængden af kulhydrater.

Jeg har dog stadig dage hvor jeg tillader mig at spise rigtig usundt, f.eks. har jeg en svaghed for is. Men det er ok, da jeg sagtens kan finde ud af at skifte tilbage til det der er alm. kost for mig nu. Jeg ligger på de alm. dage typisk ca. 4-500 kcal i underskud i forhold til hvad jeg bruger, som så er en slags opsparing til de dage hvor jeg går amok i de usunde ting. Men fordi mine måltider består af grøntsager, kød og fedt/olier, kan det sagtens lade sig gøre at fylde maven, flere gange om dagen, så jeg aldrig føler mig sulten.
Jeg cykler også rigtig gerne lange ture, i sommer halvåret, op til 120 km, men mere typisk ca. 40-70 km. Og i sommer halvåret går jeg også til styrke træning 3 gange om ugen, og om vinteren 4 gange om ugen. Derudover går jeg en del lange ture. Men man kan altså egentlig ikke tabe sig af motion. Det er kosten der er afgørende. Motionen gør jeg fordi jeg har lært at kunne li' det, og er blevet lidt afhængig af det, og får det bedre både fysisk og psykisk af det. Yderligere motivation til de lange cykelture er at jeg så får lov at spise lækre energibarer(kulhydrater), og andet, undervejs.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Og husk at drik 2-3 liter vand om dagen så har du heller ikke så meget appetit :-)

Medlem

Geografisk sted: hasselager
altså der jo være vinkeler på vægt tab, jeg har tabt 30kg på et år bare ved og skruge godt ned på det hele og gå nogen lange ture, men vil godt indrømme jeg var igang med og forberede på hcg kur, men ind jeg kunne få det var jeg langt nok ned i kg.. .

men det hele handler om vanner og at bryde dem, så kig på dine spise vaner først :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Trold@ - Er du skæv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis du gerne vil tabe dig, så skal du spise madvare med et højt indenhold af kostfibre - korn produkter, fuldkornsbrød ex. Havregryn er eminent til at holde dig mæt i mange timer! Du skal ca have et kcal underskud om dagen på 500 kcal, hvis du skal tabe dig uden at miste for meget muskelmasse samtidig.
Det er rigtig vigtigt at du motionere samtidig, så du ikke tager det hele på igen når du har tabt dig de 10 kg. Kroppen skal vende sig til at forbrænde energi, og jo bedre den bliver til det, jo nemmere vil det også være for dig at holde vægten bagefter.

EDIT: Jeg glemte at nævne, at du også med fordel kan spise mere kød og grønsager end normalt, da der ikke er mange kcal i det.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: hasselager
blodsplat- og hvorfor spørge du så os det ??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist: Selvfølgelig skal brød, pasta og ris ikke skæres fra. Der skal bare købes kvalitet produkter, såsom brune ris, groft brød og grov pasta. Det er sundt og mætter ovenikøbet meget! Spis godt med proteiner, så dine muskler stadig for "mad" under kur. Proteiner mætter også meget. Prøv evt. At søge lidt på protein kuren.

Jeg vil gerne lige komme med en kommentar til de brune ris. Køb grov bulgur, perlespelt, eller perlerug(ved ikke om perle delen har den store indflydelse) istedet, eller giv det et forsøg. Det er langt grovere med fiberindhold der er over 3 gange så højt som brune ris', og jeg kan personligt bedre lide det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Yeah.. Bulgur er bomben!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yeah.. Bulgur er bomben!

Og så smager det sindsygt frådern! :)

Junior medlem

efter min 2 graviditet blev jeg så stor og droppede alle kure (i sku ha set mig) og gik til lægen; han sagde "får du reguleret stofskiftet er det permanent jo".. og da min søster (og en million andre) er åleslanke selvom de spiser usundt hele livet fandt jeg den rette kur og tabte 17kilo på 2-3mdr. De vidste ALT om stofskifte; brød nogle biokemiske mønstre osv. jeg mener de hed superstofskifte.dk. jeg kan IKKE tage på mere og er super superglad for jeg vandt kampen mod fedme. kh. Kirsten Holst

Junior medlem

efter min 2 graviditet blev jeg så stor og droppede alle kure (i sku ha set mig) og gik til lægen; han sagde "får du reguleret stofskiftet bliver det permanent jo".. og da min søster (og en million andre) er åleslanke selvom de spiser usundt hele livet fandt jeg den rette kur og tabte 17kilo på 2-3mdr. De vidste ALT om stofskifte; brød nogle biokemiske mønstre osv. jeg mener de hed superstofskifte.dk. DE var godt nok effektive og har KUN focus på stofskiftet; ikke på at sælge nogle produkter, pulver, piller osv. kuren krævede intet andet end at lytte til masse tips om hvordan man bryder de biokemske mønstre i stofskiftet.
ps. det gælder om at finde det rigtige sted. ikke andet og JA- der er meget bras imellem. Selvfølgelig kan alle tabe sig permanent. hvordan forklarer man ellers slanke mennesker på hele jordkloden ikke tager et gram på selvom de spiser burgere osv. (måske har de en hemmelig pille vi aldrig har hørt om hihi.). :gud: :P
Hilsen Kirsten

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]