Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa..

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad i synes forskellen på lsd og svampe er?
Og hvad i fortrækker af de to ting..

Jeg har selv prøvet lsd'en en pæn del gange, synes det er helt ubeskriveligt. Overvejer lidt at hoppe på svampene og prøve dem.

Er ik helt sikker på at jeg har fået emnet ind under den rette kategori, men håber det går.. :D

Medlem
Brugeravatar

Hmmm... Jeg læste for nyligt en ret god beskrivelse af forskellen, men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske, hvor den kom fra :s ... Noget med at tage svampe er som at være passager i en bil som kører 200km/t, mens at tage LSD er som at være chauffør i den samme bil :)
Hvis du godt kan lide LSD vil du sikkert også kunne lide svampe. Jeg har haft både op- og nedture med begge dele. Jeg foretrækker personligt svampe..... Jeg synes de er lidt mere fjollede og hyggelige end LSD... måske "blødere i kanten" :) hvis det giver nogen mening.

Junior medlem

Okay, tak for svar :) Tænkte på om det er samme måde man hallucinerer på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes LSD er fedest, og faktisk også mest anbefalelsesværdigt til nybegyndere (givet at du ikke doserer for højt!!).

Svampe kan virke meget mystisk, sumpende og forvirrende. Minder/tanker fra underbevidstheden bliver nærmest bare forceret op i dit ansigt. Hvorimod du på LSD har langt friere associationer. Du vælger selv hvad du vil fokusere på, og LSD'en hjælper dig så nærmest bare, til at analysere det i en langt dybere, mere psykedelisk forstand.

Derudover virker LSD også lige et par timer ekstra, hvilket jeg personligt elsker. Det packer en højere eufori, højere stimulerende egenskab (både fysisk og mentalt), og virker bare renere og dybere.. Svært at forklare..

"Grænse" punktet for svampe, lader også til at være langt lavere end ved LSD. D.v.s. det punkt hvor du bliver så påvirket, at du får hukommelsestab og lider af ego død. Altså, kan LSD tage en, mentalt, langt længere væk end svampe er i stand til.

LSD all the way baby. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg er klart mest til svampe... Synes godt sjældent jeg kan slappe af på LSD i samme grad som jeg føler at man kan på et svampetrip... Symbolikken med bilen er en meget god metafor for forskellen på de to stoffer, men det afhænger meget af ens personlighed hvad man er mest til tror jeg... I mit tilfælde har jeg erfaret at føle mig utroligt rodløs og tom på LSD hvorimod der med svampe nærmest altid er noget du kan gribe fat i, noget der manifesterer sig... LSD er en moderne coach, svampe er oldschool naturrets-indpisker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
med lsd kan "styre" sit trip, i en vis grad, hvorimod svampe, de slår dig ned med en pløk hammer og trækker dig afsted i buksehaserne .. point of no return ;)

jeg elsker begge dele lige højt, men vil nok aldrig mere tage svampe udenfor min sikre zone... og det både kan og vil jeg med lsd.

desuden kan jeg "fungere" på lsd, altså handle ind, lave musik osv.

Medlem
Brugeravatar

lider af ego død.

>lider af ego død
>>lider

Du får det til at lyde som en grim ting :D
Jeg er helt enig i at LSD-associationerne er friere og at LSD er mere stimulerende. Men dybere og mere psykedelisk, det syns jeg langtfra det er. Svampenes måde at kommunikere deres visdom på er måske lidt mere indirekte og symbolsk.... eller mystisk. Men ikke af den grund overfladisk.

Snoezel skrev:
oldschool naturrets-indpisker.

:) Yearh!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lider af ego død.

>lider af ego død
>>lider

Du får det til at lyde som en grim ting :D
Jeg er helt enig i at LSD-associationerne er friere og at LSD er mere stimulerende. Men dybere og mere psykedelisk, det syns jeg langtfra det er. Svampenes måde at kommunikere deres visdom på er måske lidt mere indirekte og symbolsk.... eller mystisk. Men ikke af den grund overfladisk.

Snoezel skrev:
oldschool naturrets-indpisker.

:) Yearh!

Jeg har ikke sagt at svampe ikke kan være dybt og psykedelisk.

Aspektet med at LSD kan være dybere og mere psykedelisk, skal ses i forhold til min pointe med at den psykedeliske oplevelse kan tages langt højere med LSD, hvis dosen skrues nok op. Bremsen, loftet, whatever you wanna call it, går langt højere med LSD, end den gør med svampe. Deraf mit argument for, at det er/kan være, mere psykedelisk.

Svampe er også fantastiske. Men nu skal vi ikke gøre psilocybin mere specielt end det er (symbolsk??), bare fordi det stammer fra naturen :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes begge stoffer er lige gode. Jeg er kommet langt på begge, og haft store ego-opløsende, transcendente og dybe trips på begge, samtidig med perioder af dyb angst og alt det, der nu kan komme ved en gennembrudsoplevelse. Når man først er brudt igennem er de forskelle der ofte beskrives bare på "overfladen". Der er selvfølgelig lidt forskel i hvordan visualiseringer se, hvordan det føles i kroppen, og selvfølgelig tiden og dosen. Svampe varer jo kun halvdelen af tiden af LSD, hvorimod dosen, som alle ved, er meget lavere på LSD end svampe.

Men der er ingen af disse to der tager en førsteplads over den anden. Nogle gange foretrækker jeg bare svampe, hvis jeg ikke vil trippe så længe. Og omvendt...

Medlem
Brugeravatar

Svampe er også fantastiske. Men nu skal vi ikke gøre psilocybin mere specielt end det er (symbolsk??), bare fordi det stammer fra naturen :P

Nu vil jeg være en led lille flueknepper og påstå at LSD vel i bund og grund også "stammer fra naturen".... ligesom alt andet i HELE VERDEN! Nøj..... naturen er DET HELE! :D

wEstzIde skrev:
Jeg har ikke sagt at svampe ikke kan være dybt og psykedelisk.

Jeg har ikke sagt at du har sagt at svampe ikke kan være dybe og psykedeliske ;) Jeg synes begge stoffer er utrolig dybe og psykedeliske og har haft vilde, åndelige oplevelser med begge.... i den forstand synes jeg bestemt de er ligeværdige.

Hmmm... måske har jeg bare lyst til at stikke til wEstzIde fordi hyn har en anden favorit end mig ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
Men der er ingen af disse to der tager en førsteplads over den anden.

der er jeg 100% enig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]