Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Citat:
Hvilket de også, hovedsageligt, er.

okey, den fik jeg formuleret lidt dumt. det jeg mente var at jeg ik vidste hvilken betydning de havde og at de kunne have planeter der rummer liv ligesom os

Citat:
Hvordan ved du (eller nogen andre, nogensinde) noget som helst om hvad chancen for liv er? Menneskeligt DNA er kommet fra jorden, stol du trykt på det. Vores DNA er 96% identisk med chimpanser, omkring 50% identisk med planter og op til 8% er nonsens rester fra virus infektioner gennem de sidste (+/-) 2 milliarder år. Om den første RNA streng så kom fra rummet er ikke til at vide, men Homo Sapiens DNA gjorde ikke.
Jeg tvivler på at præcis mennesker opstår to gange, hvis man tænker på at det har taget 2 milliarder års opståen og uddøen at nå til os. Men jeg ved selvfølgelig ikke noget om det, hvordan skulle nogen kunne. :)

skal lige siges at når jeg siger liv mener jeg enhver levende ting, ikke et perfect udviklet menneske.

det muligt dna har udviklet sig på jorden, men jorden og alt hvad den indebære kommer nu os fra rummet ^^. tror mere grunden til vi er her er vores planet end det er det vi er lavet af.. de atomer og partikler vi er lavet af svæver rundt i universet alle steder, de kan bare ik samle sig uden vand og de rette forhold.

så en video om et forsøg nogle forskere havde lavet, med at samle de helt basale ting for microskopisk liv ude fra rummet, tage det med til jorden, putte det i noget vand og give det en speciel kemisk reaktion med noget strøm, og så begyndte der at spire liv deri, godt nok kun i bakterie form men det er os derfra vi er udviklet, så der kunne ligeså godt være liv på månen eller mars hvis de havde vand. og mars har endda haft vand engang, der var det osse meget sandsynligt der var liv, kan ik huske om det er jupiters eller venus der har en måne der er fyldt med is, hvis der er vand under det is er det meget sandsynligt der er liv deri. 2 milliarder år er heller ik meget i forhold til over 4 billioner år som jorden har været der. de mener de ældste galakser er over 12 billioner år gamle, så der har været tid nok hvis 2 milliarder år er hvad der skal til

hvis man så kigger på de uendelig mange galakser, solsystemer og planeter der er derude som hovedsagelige er lavet af de samme ting som os og vores solsystem, må det da ske at en planet er i den zone hvor der kan være flydende vand som partikler kan blandes og sætte sig sammen i

men vi finder sku nok aldrig ud af det, den nærmeste stjerne er over 100 lysår og en rejse på små 10.000 år væk :(

serierne "the universe" og "through the wormhole" er super fede, og jeg syntes alle burde vide mange af de ting de viser, det er total mindblowing

noget andet sygt mindfuck er quantum psychics / quantum mechanics. hvis i ikke har hørt om det før så prøv a check det ud ^^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]