Berlin er Europas hovedstad for den slags musik, så hvis i ikke finder en festival, der ser interessant ud, så kan i tage en weekend dér..
Ellers har jeg fx været på Fusion festival i en mindre årrække, hvor der er masser af forskellig slags musik, men hvor de største scener primært beskæftiger sig med tech og minimal.. der var 21 'scener' sidst jeg var der, med alt fra punk, psytrance og alt muligt andet, men hvor en 'scene' kan være en træstub i et krat

Dog er betalingen de sidste par år blevet lidt kompliceret - og vejret i starten af sommeren har gjort at jeg ikke længere tager til den, når jeg gerne vil være sikret bedre vejr i min sparsomme ferie.
Det er en sjov blanding af mennesker der kommer, fordi der er så meget forskellig musik, og festivalens placering er inden for overskuelig afstand fra både Berlin, Danmark og whatever.. Alt fra klub-mennesker i skjorte, hippien, punkeren, you name it..
Intet af lineup bliver officielt bekræftet inden festivalen, men der er som regel lækkerier nok at tage fat på, når man får stukket programmet i hånden dernede
http://www.fusion-festival.de/