Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa, jeg har fået noget Seroquel på recept indtil vi skal prøve en behandling med Strattera. Jeg har været inde og læse en del på det - og jeg kan se, medium og høje doser virker mod manio depression & skizofreni. Jeg har også læst på et forum, at man kan blive virkelig rastløs af det? Det er nemlig det lige modsatte jeg er ude efter - ikke en sovepille som sådan, bare noget der kan bringe mig ned i løbet af dagen, så jeg kan holde mig i ro. Slippe af med tankemylderet, den EKSTREME rastløshed jeg render rundt med osv.. Synes bare det er lidt mærkeligt, at jeg slet ikke kan finde noget om en evt. beroligende virkning? Derfor jeg spørger her :)

På forhånd tak for svar.

Medlem

Forresten, vil lige tilføje at jeg netop hverken er depressiv eller har skizofreni :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ja, det lyder da godt nok mærkeligt.. Seroquel er en mental stopknap og det hvide snit i pilleform...

Jeg tror at den info du har læst, har været ekstremtilfælde, hvor medicinen har haft en paradoksal effekt...

Jeg ville stille ekstra spørgsmålstegn ved brug af denne type medicin - især hvis du skal uppes i dosis og din periode skal forlænges...

Du er måske i et sted i dit liv, hvor du har brug for at være mental passiv, men flere års brug gør folk til zombier, skræmmende...

Søg evt råd i denne tråd - viewtopic.php?f=18&t=42786&hilit=medicinalindustrien

Medlem

Det er som sagt slet ikke noget permanent - det er bare indtil jeg starter på Strattera. Well, om jeg er et sted i mit liv hvor jeg har brug for at have ro på i hjernen? Tja, det kan man vel godt sige et eller andet sted. Men jeg har i mange år haft ekstremt svært ved at koncentrere mig, konstant tankemylder (min hjerne kører ganske enkelt ALTID 110%, hvilket også giver nogle seriøse søvnproblemer) og har MEGET svært ved at sidde stille. Jeg fik først noget Truxal, men det virkede ikke en skid. Er lidt af en elefant når det kommer til medicin & narko, MDMA, 2cb og Risolid (sidstnævnte på recept) virker mere eller mindre ikke, slet ikke MDMA. Fik ikke farver eller bølger på 2cb og jeg tog 0,3 - 0,4 første gang. Begge dele helt fin kvalitet, uden tvivl. Første gang jeg prøvede alle 3 (ofc ikke samtidig) var alle betydeligt mere fucked end jeg var, Risolid indtaget med alkohol også forstærker effekten ganske meget - jeg sad oppe og spillede computer næsten hele natten, min ven jeg tog det sammen med gik heeelt kold og en veninde måtte tage tøjet af ham, fordi han ganske enkelt var helt smadret, på trods af at jeg kunder vejer 65 kg. og han knap 100 og skal have meget stærk sovemedicin de gange jeg har fået det.

Ham der har udskrevet Truxal & Seroquel er min misbrugskonsulent & en smule psykiater ved siden af, skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men tvivler på han er typen der ville modtage noget under bordet. Det der til gengæld har haft en suveræn effekt på min rastløshed/tankemylder osv., er Rivotril selvom det ikke var noget der smadrede mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
som Hopifjorden siger, er det en mental stopknap, derudover kan man næsten kun holde sig vågen på dem hvis man spiser X)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

Det jeg tæner når jeg den her slags tråde er lidt at det er rigtigt fint at trådstarter søger info omkring emnet og sådan, men det skal ikke afholde fra at give den pågældende medicin en chance.
Også mærke kritisk efter om det virker for pågældende - eventuelt skal dosis lidt og lidt ned jeg kunne faktisk godt forestille mig at seroqel ville hjælpe dig med at få bremset op for tankerne og få lidt ro.

Edit
Nu skriver du også misbrugs konsulent jeg formoder det betyder du er igang med at stoppe en form for misbrug og selv om jeg ikke er glad for seroqel/ så kan det hjælpe en igennem en svær tid hvor hovedet fucker fuldstændig op og tankerne løber til højre og venstre i en negativ cirkel.
Hvor høj er din startdosis?

Medlem

hej jeg har selv fået seoquel hver dag i et år 25 mg til nat og første gang gik jeg bare kold og sov med det samme da jeg ramte min pude men ellers så faldt jeg i søvn i løbet af 10 min hele året men jeg kunne godt nok også mærke det om dagen

Medlem

men da jeg så tog kold tyrker havde jeg 2 uger hvor jeg næsten ikke sov selv hash hjalp ikke så det er nok noget kraftigt lort

Medlem

Jeg har 25 mg som startdosis, men det er umiddelbart ikke meningen jeg skal højere op, da jeg skal starte på Strattera som sagt :)
Kan forresten lige tilføje, at jeg fik en række med 8-10 stykker bare for lige at teste dem og jeg blev mere eller mindre ikke træt der? De hjalp mig dog til at slappe en smule af. Som sagt har jeg fået Truxal før, men da jeg ligeså godt kunne have spist saltpiller i stedet for, aftalte vi at jeg skulle prøve Seroquel i stedet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]