Hej allesammen
Jeg er fornyligt blevet stoppet med en tændt joint af 2 civilbetjente udenforan min skole, sammen med 3 venner.
Vi havde ikke noget på os, ud over denne joint som jeg så blev hæftet for pga. jeg havde den i hånden
- Det er der jo så ikke noget at gøre ved, sket er sket.
Er så blevet kaldt til samtale på mit gymnasium hos rektor pga. den ovennævnte sag, hvor de vidste at jeg var blevet stoppet med den joint og ville faktik smide mig ud pga. 0 tolerance for euforiserende stoffer - Fik talt mig udenom
Men mit spørgsmål er så:Må politet godt informere min skole om at jeg er blevet stoppet, fordi ved at de har tavshedpligt, og ved at de ikke må fortælle om mine 3 kammerater da vi har ringet til stationen og fået det bekræftet

- Ergo de har brudt deres tavshedpligt over for de 3.
Men hvad med míg? Ændre reglerne sig når man faktisk bliver taget for noget, eller er det igen, endnu et brud på deres tavshedspligt?
- Vi har alle 4 tænkt os at skrive klage til politimesteren i københavn, da vi blev opfordret til det at den lokale polititation - Mht. til de 3 andre kun

Vi fik kun spurgt om når man blev tjekket/visiteret og her var meldingen at det havde de, og de måtte ikke kontakte skolen.
Nogle bud?