Odden skrev:
Jeg skimmede den igennem nu. Jeg tror problemet er, at du kun bruger Rusmidlernes Biologi, og så for det meste wikipedia kilder til dit projekt. Jeg er ret sikker på, at både lærer og censor mener du burde haft tid til at finde meget mere materiale. Så vidt jeg husker er de 2 uger til skrivning, hvor man skulle have forberedt sig inden.. f.eks. med materiale finding, disposition etc.
Du skriver godt nok i konklusionen, at det har været hæmmende for dig, at have haft for lidt materiale, men jeg må nu nok sige, at du burde kunne have fundet mere. Og det at det er "under" dit niveau forstår jeg ikke helt, nogle af kilderne er da et ok niveau, du burde nok bare have inddraget dem noget mere diskuterende, samt, at du bør lære at bruge noter, så man ikke til sidst selv, som læser, skal finde ud af hvilket udsagn passer til hvilken kilde, når der er flere end en.
Men det der så sker er, at du blot beskriver og referer to kilder (for det meste, nogle gange flere kilder) som meget deskriptivt forklarer hvad dette går ud på, uden at kunne komme med en ordentlig diskussion og noget med noget kød på.
Det er måske en lidt hård dom, men du skriver jo ikke dårligt, jeg tror bare, du skal bruge noget mere tid på, at finde flere kilder og inddrage dem diskuterende næste gang.
Det er nogle gode pointer du kommer med, men som jeg diskuterede med mine vejledere før jeg fik min problemformulering så var det begrænset hvor meget forskelligt materiale jeg kunne finde. Problemet var at enten var det alt for svært eller alt for let det materiale jeg fandt, dette var de dog fuldt ud med på og mente at så længe de få kilder jeg nu havde var stof nok var der ikke et problem. Altså var manglen af diversitet af kilder ikke et problem for dem, men du mener måske også at de kilder jeg så har brugt ikke har været fyldestgørende nok?
Når jeg siger det er under mit niveau mener jeg kun matematikdelen. Som du jo kan læse beskæftiger jeg mig kun med eksponetielle funktioner hvilket kun rækker til B-niveau, men da jeg skrev i faget på A-niveau skulle jeg altså have indraget noget matematik på A-niveau. Problemet var så bare at der ikke rigtig var noget indenfor min problemformulering i matematik der lagde op til det, eller det er i hvert fald det jeg påstår.
Angående noter så kunne det nok have været gjort på en bedre måde, men faktum er at vi fik to muligheder at gøre det på, sådan som jeg har gjort det eller som du nævner det. Metoden skulle eftersigende være ligegyldig så længe vi havde gjort en af delene.
teenspeerit skrev:
Odden skrev:
Jeg tror problemet er, at du kun bruger Rusmidlernes Biologi, og så for det meste wikipedia kilder til dit projekt.
Enig, det første jeg tænkte da jeg så Wikipedia som en reference.
Brug Wiki som en måde at forstå overordnede principper, men brug hovedsageligt originalartikler som referencer, det kan du lige så godt begynde at vende dig til.

I know, wikipedia er ikke en god kilde, men når man ikke har andet at arbejde med måtte jeg jo vælge mellem ikke at opgive kilde og derved skrive noget jeg ikke kunne dokumentere, helt lade være at skrive det eller angive wikipedia som kilde.
BONHEAD! skrev:
Matematikdelen er også meget tynd i forhold til A-niveau. Det der kommer tættest på er udledningerne af halveringstider. Gad vide om man ikke kunne have kigget på nogle seperable differentialligninger der kunne beskrive afgiftningen, og på den baggrund komme frem til den liniære og den eksponentielle vækstmodel for afgiftningen? Og når faget er på A-niveau, ville jeg som lærer/censor forvente lidt mere vægt på matematikken end de to og en halv side hvor en del også er forklaring af biologiske begreber. Jeg tror egentlig du skal være meget godt tilfreds med et 4-tal, ihvertfald hvis man kigger på matematikken isoleret!
Kigger vi på matematikdelen isoleret tror jeg ærlig talt det ligger til 00/02, havde ikke lige set at man kunne få differentialligninger med ind i det på den måde, men så igen, med den tid jeg har søgt og søgt i bøger og på nettet og adspurgt mig hos andre lærer føler jeg ikke rigtig det har været omtalt.
Imp skrev:
Jeg tror ikke, du kommer langt med din klage. Synes selv, det er et væsentligt problem, at du har så lidt matematik med i din opgave (og at niveauet er lavt). Som din opgave ser ud, burde den være skrevet i noget andet end matematik A. Det virker ikke som en helstøbt opgave, og det matematik der er, virker bare tilfældigt kastet ind i opgaven fordi der skal være matematik med. Jeg vil også sige, du har gjort det unødigt bøvlet for dig selv ved at skrive om rusmidler i matematik. Hvis det endelig skulle være, ku man ha taget noget enzymkinetik med. Så var det lettere at inddrage matematik på et højere niveau.
Sagen er nu alligevel sådan at det er mine vejledere der har godkendt emnet og udformet problemformuleringen og deres ansvar at den levede op til de faglige krav. som du kan læse længere oppe gør jeg rede for hvorfor jeg ikke mener det har været muligt for mig at komme op på det nødvendige niveau.