Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 13:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, jeg fik engang af vide af en kammerat at man kunne tjekke hvorvidt ens telefon blev tappet, altså overhørt af nogen ved at taste *#06# på den, og så hvis der kom andet frem end bare tal (bogstaver og tegn f.eks.) så blev telefonen overhørt, tjekket, tappet eller hvad man nu vil kalde det...

Er det bare ren lort eller er der faktisk noget om det? Og kan man overhovedet tjekke det..?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har lige prøvet på min telefon. Den skriver "sender anmodning" også "udført" og til sidst "unknown application".

Medlem
Brugeravatar

underligt... både den jeg har nu og den forrige kom med en lang række tal, men den jeg har nu siger også noget med IMEI og SVN 46... ved ikke lige hvad de tal betyder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
På min gamle nokia får jeg serienummeret vist. Tror vist bare det er noget de har fundet på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvis du trykker *#06# kan du blot se din tlf. Imei nummer, som er telefonens form for nummerplade.

Tror nogen har fundet på noget ud af den blå luft

Medlem
Brugeravatar

Hmm, der står ihvertfald en hel del om det på nettet hvis man søger IMEI Wiretapping... men der er lidt delte holdninger om hvorvidt man faktisk kan bruge det til noget

Medlem
Brugeravatar

Der står også en del på nettet om at jorden er hul og befolket af humaniode reptiler. IMEI-nummeret er hardware-specifikt. Det kan kun ændres med et hack, som indbefatter at du har en fysisk forbindelse til telefonen (kabel, etc.). Det ændrer sig altså ikke selvom "de" piller ved din forbindelse hos telefonselskabet.

Junior medlem

#06# skrives for at se telefonens IMEA-nummer, som er unik for den enkelte telefon - og som er en form for stelnummer (hvis man sammenligner det med en bil). :wink:

Junior medlem

efter terror loven kom til DK bliver alles telefoner aflyttet. det køre med et system som opfanger hvise ord som "bombe" "terror" og andre ord som kan virke som om man ville udføre noget ulovligt. og hvis manskinen fatter mistange beder den politiet om at aflyte dig fast. 8læste en aktikkel for COP15 at politiet brugte det mod dem der stod i autonom registetet. så jeg ville bare passe på med hvad jeg siger over min telefon og vendte til jeg var sammen med persenen. men hvis politiet aflyttet dig får du det afvide når de afslutter det. jeg fik engang en brev hvor der stod af min telefon var blivet aflyttet fra DD til DD, men der er over 4 år siden så jeg ved ikke om de stadigvæk skal oplyse det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Vil nu sige at der er forskel på aflytning og så logning - alles tlf og internetdata bliver logget, men tror meget få bliver decideret aflyttet... Der var en anden tråd for ikke forfædelig længe siden med én der luftede den samme idé. Det ville undre mig MEGET om telefoner lige havde en indbygget mekanisme der kunne fortælle om man blev aflyttet - det ville ikke fungere særlig godt for politiet i hvert fald hvis det var muligt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
tror det er PET og ikke politiet der har adgang til den slags oplysninger, kan ikke forestille mig andet end at vi er beskyttet af person-data lovgivningen eller hvad det hedder alt sammen.. PET slår ikke ned på pushere og aktivister.. og jeg er ret tryg ved at big brother kigger alle de skøre talibanesere med selvmordstanker over skulderen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey, jeg fik engang af vide af en kammerat at man kunne tjekke hvorvidt ens telefon blev tappet, altså overhørt af nogen ved at taste *#06# på den, og så hvis der kom andet frem end bare tal (bogstaver og tegn f.eks.) så blev telefonen overhørt, tjekket, tappet eller hvad man nu vil kalde det...

Er det bare ren lort eller er der faktisk noget om det? Og kan man overhovedet tjekke det..?

Som andre nævner, så er *#06# en "skjult" genvej i softwaren til Nokia telefoner - der findes en del af dem (google Nokia Codes) som kan hente diverse informationer om telefonens hardware frem og sågar ændre på indstillinger i softwaren og de har været genstand for mange spændende spekulationer gennem tiden...
Det er helt normalt at indbygge den slags genveje i software til forskellige formål - den nævnte henter, ganske som andre siger, din mobiltelefons "serienummer" eller IMEI-nummer (International Mobile Equipment Identity nummer) fra den information der står i hardwaren... Hvis du stadig har kassen til den, så sidder der en label på den hvor du også kan se nummeret - og i enkelte tilfælde oplyses det ligeledes på købskvitteringen.

Det betyder også at IMEI nummeret er unikt og telefonen i nogen tilfælde kan spores tilbage til køberen (hvis det blev registreret ved salg) på grund af dette; men det er i bund og grund ligegyldigt, for ved mobiltelefoni afslører du allerede alt fra hvor du er placeret fysisk (hvilken mast du forbinder via), til hvem du er (telefonenes IMEI-nummer og SIM-kortet) og hvem du ringer til (modtagende SIM-kort, IMEI-nummer og fysisk placering) - det er informationer du afgiver til centralerne når du ringer... og alt dette logges og lagres jf Logningsbekendtgørelsen

Hvis du ønsker at være anonym, så skal du benytte en telefon du ikke selv har købt (IMEI nummer), ringe fra et taletidskort du har købt kontant i en kiosk uden overvågningskamera - og naturligvis lave din stemme om så stemmegenkendelsessoftware ikke kan genkende dig (den sidste ville jeg kun bekymre mig om hvis du virkelig havde noget at skjule)... og så lad i øvrigt være med at ringe til nogen du kender - for hvis de aflyttes, så vil du automatisk komme under observation også...
Eller sagt på en anden måde, så skal du ikke sige noget i telefonen du ikke senere ønsker at konfronteres med - og lad i øvrigt være med at tage den med i lommen hvis du er steder du ikke bør være... Telefonen forbinder jævnligt ind til masterne for at opretholde forbindelsen med netværket, så informationen om hvor telefonen (du) befinder dig opdateres (og gemmes) med få minutters interval.

Til folk der har noget at skjule (eller blot vil have det privatliv vi burde have ret til), kommer der snart en krypterings app som ser interessant ud

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Til folk der har noget at skjule (eller blot vil have det privatliv vi burde have ret til), kommer der snart en krypterings app som ser interessant ud

Det her ser meget lovende ud! Jeg er helt sikker på at det vil falde i manges interesse at få fingerne i dette program, navnligt her indefra, behøver jeg skrive mere? :oops:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Min arbejdstelefon, Nokia kan komme i forbindelse med alarmcentralen, også uden SIM kort, ved at ringe op til 08, mens min egen private Nokia ikke kan.

Jeg fik at vide af en bekendt, at hvis man kunne trykke 08 på sin mobil og derved komme i kontakt med alarmcentralen, så blev mobilen aflyttet!
Men det tror jeg dog er en and!
Jeg tror snarere, at visse serier af telefoner er programmeret til at komme i kontakt med den lokale alarmcentral, men hvorfor nogle telefoner vha. 08 kan komme til den danske alarmcentral aner jeg ikke.

Jeg kan i øvrigt heller ikke komme til alarmcentralen ved at trykke "06" - hverken på min private- eller arbejdsmobil...

http://da.wikipedia.org/wiki/Alarmtelefonnummer

Det er i øvrigt "kun" hver 500. datapakke, som logges.
http://www.version2.dk/artikel/justitsm ... data-50370

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ville teknisk ikke give nogen mening at lave aflytninger, så man ved et "magisk" trick kunne afsløre om man er "tilmeldt" eller ej.
Teletrafikken går over operatørens servere og med fysisk adgang til disse, er det en smal sag at aflytte (kopiere) trafikken uden at telefonerne ved noget om det - og har du fysisk adgang, så har du sandsynligvis også adgang til dekryptering af trafikken. (det er bl.a. derfor at Phil Zimmermann truer med at flytte sine server ud af USA hvis myndighederne kræver adgang til hans data)
Men det kræver fysisk adgang til serverne og forhåbentlig betyder det at politiet, PET og andre storebrødre forsat skal bede teleoperatørerne om adgang til disse før en evt. aflytning kan ske... Teleoperatørerne er desuden påbudt ved lov at lagre trafikken i et år (eller dele af den, husker ikke den specifikke formulering omkring mobiltelefoni), så "man" kan gå op til et år tilbage i tiden hvis man fatter interesse for en persons trafik.

Jeg har ikke universal indsigt i teknikken der gør at jeg kan garantere der ikke findes en magisk genvej til at afsløre aflytningen; men omvendt har jeg teknisk indsigt nok til at vide det ville være komplet tåbeligt at lave en sådan på moderne digital kommunikation.
Den slags rygter har eksisteret lige så langt tilbage jeg husker... Da jeg var dreng gik det bl.a. på at hvis man ringede 000 (det tidligere 112), så ville telefonen springe i luften - måske noget voksne bildte os ind så vi ikke belastede alarmcentralen med prank calls? Og til de gode gamle fastnet telefoner fandtes der også nogle sjove nogen - bl.a. betød de klik man nogen gange hørte på linjen at politiet lyttede med... For de fleste af os betød det nok nærmere at relæerne i omstillingscentralerne nogen gange gav lidt fejlspænding. Da de første Nokia telefoner dukkede om var der bl.a. en uudnyttet "gruppe" funktion nogen havde fået øje på i menuerne og der gik en masse rygter om at hvis man meldte telefonen ind i denne ringede man gratis... Jeg har selv på ingeniørskolen været med til at aflytte NMT telefonerne - den trafik foregik fuldstændig ukrypteret, det krævede bare en modtager der kunne modtage i de rette frekvensbånd... GMS blev så krypteret; men sidste gang jeg læste om det kunne man købe hyldevarer på Ebay som klarede det ;-)
Men som sagt ingen garantier herfra - trods ovenstående lever jeg selv efter reglen om telefonen (og anden elektronisk kommunikation) kun bruges til noget jeg kan tåle at blive citeret for.... Men det er bare så skide svært idag med Skype, Facebook, mobiler, email osv - og storebror gnider sig i hænderne for det har aldrig været lettere for dem at følge med hos de 99% af befolkningen :?

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Tror de fleste historier af den art er ævl fra samme type folk, der går rundt med søvlpapirshatte og snakker om Illuminati.
Mon ikke at ordensmagten er kompetente nok til at aflytte befolkning uden åbenlyse tegn?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]