Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy. Står og skal til lægen her på torsdag med en mistanke og at jeg har en diskus. Hvis det er en diskus og jeg skal have smertestillende for det, kan jeg så godt be om at det skal være dolol? Har fået et par af min mor og de har taget alle smerterne. Og de bliver ikke brugt til at få en rus.

Deliriouz

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Tror din læge rynker lidt bryn hvis du virker for opsat på at få udskrevet opiater... Prøv at bare tag hvad han/hun giver dig og hvis det ikke tager smerterne så bed om noget stærkere det virker lidt mere diskret i mine øjne :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Er det ikke et opioid?
Jamen når jeg har haft god oplevelse med dem burde hun da lytte?

Insane psychedelia user!

Jo. Tramadol er ikke et opiat.

Ja, det burde hun.

Medlem

Er det noget i tror hun vil udskrive til mig hvis nu det er en diskus og når mine smerter hæmmer min hverdag? Jeg har prøvet at tage dolol for at få en rus, og det var ikke mig, så kan jo godt styre det.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror det bliver svært at overbevise din læge om at du skal have dolol og stadig overbevise hende om der ikke er en bagtanke ved det... Jeg siger ikke dine smerter ikke er tilstrækkelige til du burde få det udleveret men en ansvarlig læge vil jo give den mildeste medicin som muligt jeg har flere gange haft invaliderende ondt og stadig kun kommet ud med en recept på ipren.. Men gør hvad du vil min læge vil bare ikke ordinere det til mig fordi jeg lagde ud med at spørge efter det i samme hensigt som dig altså for at hæmmes smerte og ikke for at få en rus

Fuck narko og hash

Junior medlem

Geografisk sted: norge
Snak med lægen. Hvis du har en diskusprolaps, skal du nok få noget til at tage smerterne - måske noget "bedre" end dolol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Deliriouz skrev:
Hej psy. Står og skal til lægen her på torsdag med en mistanke og at jeg har en diskus. Hvis det er en diskus og jeg skal have smertestillende for det, kan jeg så godt be om at det skal være dolol? Har fået et par af min mor og de har taget alle smerterne. Og de bliver ikke brugt til at få en rus.

Deliriouz

Det er fuldstændig underordnet hvilke svar du får herinde, da ingen i tråden har ordinationsretten til at udskrive noget til dig. Derfor skal du vente til på torsdag og snakke med din læge om det.
Det er kun din læge der er inde i din sygehistorik og som kan diagnosticere dig.
Det kan hverken du eller nogen her fra boardet.

Hvis der er tale om reel diskusprolaps, burde det dog ikke være noget problem at blive smertedækket fra lægens side af, hvilket vel er det du ønsker?
Så er præparatvalget vel underordnet, med mindre du har alligevel har en form for bagtanke mht misbrug af medicinen.

Medlem
Brugeravatar

Det var også min tanke med ovenstående hvis jeg oprigtigt ikke havde en mindre bagtanke og kun ville dulme smerter ville det jo være en decideret bivirkning at man får en rus af ens medicin

Fuck narko og hash

Medlem
Brugeravatar

Havde en gang nyresten, hvilket er ekstremt smertefuldt. Der fik jeg udskrevet Voltaren i 150mg, som stikpille. Det virkede helt perfekt. Så lad vær med at tro at det kun er opiater/opioder der kan tage stærke smerter.

Men du kan nok roligt sige til din læge at ipren, panodil og kodigmagnyl ikke virker, hvis du har prøvet dem, det er nu engang jo ikke receptpligtigt.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at vær fokuseret på at komme over din diskusprolaps i stedet for at bekymre dig om du kan få udskrevet narko af lægen.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Puny_pete skrev:
Prøv at vær fokuseret på at komme over din diskusprolaps i stedet for at bekymre dig om du kan få udskrevet narko af lægen.

Come on, Puny. Han skriver jo netop, at han ikke vil bruge det rekreativt, men bare vil have noget til at tage sine smerter, og i den forbindelse hvor sandsynligt det er, at få udskrevet et bestemt medikament. At ingen af os kan sige, hvad hans læge vil og ikke vil udskrive er en anden side af sagen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Min far har lige fået udskrevet tramadol til at tage smerterne ved en diskusprolaps.

Medlem

Puny_pete skrev:

Har du fået det forkerte ben ud af sengen i dag eller hvad? Jeg skrev at tramadol havde hjulpet på mine smerter før, og at jeg ikke vil bruge dem rekreativt? Kunne aldrig finde på at bruge min medicin til at dope mig selv på.
Og in worst case at det er en diskus, er jeg da også 100% fokuseret på at komme over den! Har jeg skrevet nogle steder at jeg bare vil sidde der hjemme på min fede røv og gnaske tramadol? Nej? FINT så.

Til jer andre, tak for hjælpen, skal nok komme med en udmelding på hvordan det gik i morgen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alright det er mig der var for hurtig på aftrækkeren og ikke læser ordentlig igennem, beklager.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Det gør ikke noget, kan ske for os alle :-) God dag!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]