Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 09:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

Tak for dit lange og uddybende svar, Andrusha. Jeg må nok indrømme, at jeg ikke forstod alle dine komplicerede overvejelser, men så vidt jeg kan forstå, er hovedessensen af din fremstilling følgende:

1: At vi tænker i dualismer - for det er vi opdragede til gennem kulturen og samfundet - men at det er muligt at nå ud over disse eller i hvert fald nå til en form for accept af, at mennesket oplever verden sådan. Gennem den erkendelse at finde frem til en form for balance og ligevægt i sindet, hvor man kan rumme alle modsætningerne og de forskellige værdier, man bliver præsenteret for, men stadig at holde fast i sine egne. Er det forstået korrekt?

Som sagt skyldes det nok erkendelsen af, at livet grundlæggende set er meningsløst, og at der kun er den mening, som vi selv tillægger det, dvs. at nihilismen lurer lige om hjørnet. Det er nok et af de moderne vilkår, som jeg har haft svært ved at komme overens med. Nogle gange ville jeg ønske, at jeg kunne bekende mig til faste systemer og klare retningslinjer, og jeg ved ikke, om det skyldes en svaghed ved min karakter, at jeg ikke er i stand til dette.

Det kan godt ske, at jeg sidder fast i en række dualismer, som ikke er gunstig for min måde at tænke og tilgå verden på, men for mig supplerer de egentlig hinanden meget godt. Efter tungsindet er lettet følger også mere kreative og skabende perioder, hvor jeg oplever mening med det hele, og hvor tankerne flyver højt. Jeg har nok lært at leve med, at jeg rummer disse følelsesmæssige udsving. Det er sjældent, at jeg ikke får det fra hånden, som jeg gerne vil, så på den måde hindrer de mig ikke i at føre et normalt og ''fornuftigt'' liv. Men alligevel tager jeg mig selv i at tænke ind i mellem: Der må være mere her i livet?

Det skyldes nok, at jeg er så ung endnu (24) og ikke har fået set ret meget af verden, men mest har koncentreret mig om min uddannelse indtil videre. Så der kunne også godt gemme sig lidt frustration over, at jeg ikke føler, at jeg har fået udlevet alt det, jeg drømmer om endnu.

Jeg gør mig også mange overvejelser over min egen situation lige i øjeblikket.
Og jeg er generelt et meget reflekterende og tænkende menneske, som konstant vender og drejer tingene i mit hoved, ikke mindst mine egne følelser og handlinger, som nogle gange bliver analyseret til uigenkendelighed, hvis du forstår, hvad jeg mener. Men jeg har også på fornemmelsen, at denne bevidsthed om tilværelsens dystre sider kan blive en åbning mod noget nyt - noget større - eller en form for mere ''holistisk'' bevidsthedstilstand i harmoni med sig selv? Hvis det giver nogen mening?

Mvh. Hypatia.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad med at tage ud og opleve verden og dig selv lidt, når du er færdig med din uddannelse? Det er måske også planen.

Jeg er så sindssygt glad for, at jeg ikke har fulgt i mine gymnasievenners fodspor, og bare hoppet på en uddannelse og prøvet på at ræse mig igennem tilværelsen. Jeg har så måske også haft liiige lovlig meget tid, til at reflektere og vade rundt, men det har sku været mega givende i sidste ende.
Jeg er selv 23, så jeg tror godt lidt, at jeg kender din type (intet ondt ment, men har venner som lyder som dig) - og det er kun sundt at prøve noget nyt og eventuelt forfølge en drøm!
For mig at se handler det meget om at gaine xp og stige levels, inden for hvad man nu kan lide; uddannelse, frivilligt arbejde, rejse, noget kreativt, noget socialt, noget personligt, sit TinderGame og så videre - anything som du interesserer dig for.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg startede med at ryge hash fordi jeg var nysgerrig. Da jeg begyndte at finde det interessant begyndte jeg at researche en masse og blev bare mere og mere nysgerrig, og begyndte stille og roligt at eksperimentere, for til sidst at begynde at misbruge.

Stimulanser/empatogener bruger jeg nok en gang om måneden til festlige lejligheder. Bliver mere social, åben og frisk. Sjovt nok.

Psykedelika bruger jeg grundet den bevidstheds udvidende effekt, og som "mental onani" som der vidst nok en gang, var en herinde der udtrykte det. Bruger det også nogle gange til festlige lejligheder.

Benzodiazepiner og GHB startede jeg også med at eksperimentere med, både til at lamme sig på derhjemme, men også til at vælte rundt i byen på (oftest i kombi. med alkohol og stimulanser. HVILKET PÅ INGEN MÅDE KAN ANBEFALES DA DET ER EKSTREM DÅRLIG HR OG ER EN LIVSFARLIG KOMBINATION). De er også blevet brugt til at falde ned efter en tur på stimulanser eller psykedelika. Det er nu udviklet sig til at misbrug og jeg er pt på udtrapning på clonazepam.

Opiater startede jeg også med at eksperimentere med, og lamme mig på i hjemmelige omgivelser. Havde et kontrolleret forbrug. Indtil jeg begyndte på dagpenge, og intet havde at stå op til om morgenen, og nok også fordi jeg har og havde det skidt rent psykisk. Er pt på kold tyrker fra oxycodon som jeg blev dybt afhængig af.

Lattergas og ketamin har jeg også brugt meget. Både til fester men også derhjemme. Synes det giver en meget underlig/ interessant effekt. Lattergassen har jeg også misbrugt i perioder og været ude og "anskaffe" mig 50 liters flasker fra tandlæger, for derefter at barrikadere mig i min lejlighed og inhalere gas 24/7 nærmest i 3/4 uger af gangen til flasken har været tom.

Jeg har været ekstrem uansvarlig med mit stof forbrug/misbrug og intet af det jeg har skrevet vil jeg anbefale nogen som helst at prøve.

Medlem

tror måske jeg har skrevet herinde tidligere men mange ting har ændret sig i mit liv så en opdatering er på plads :)

amfetamin og coke bruger jeg for at kunne være sammen med større folkemængder da jeg har kraftig social angst og det for det til at forsvinde for en aften
svampe og psykedelia generelt kommer an på om det er solo eller socialt
solo: for at få bearbejdet de ting der går og holder mit humør nede og for at få en dybere forståelse
socialt: for at få et stærkere bånd mellem mig og mine venner bekendte, lære hinandens inderste tanker og følelser at kende. og fordi der ikke er noget jeg synes er mere hyggeligt end at trippe sammen med sine gode venner
hash: bruger jeg som et socialt omdrejningspunkt mellem mig og mine ryger venner, og ellers bruger jeg det hvis at jeg har problemer med at sove fra tid til anden
benzo'er osv: har aldrig prøvet og er lidt bange for at prøve dem da jeg tror det ville være nemt for mig at blive hooked på dem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]