Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dér
Var du dér i København dengang Sanserus fyrede deres geniale fuldmåne fester af ?? så er du nok af den mening at de er noget af det ypperste der nogensinde er sket på den danske musikscene, selvom de er begravet i legende og mystik og aldrig udgav noget, så står de stadig for mig som det allerbedste liveband jeg nogenside har set.
Anyway, jeg fandt et demo bånd fra dengang, og har uploaded et nummer fra demoen til youtube, her er et link:
http://www.youtube.com/watch?v=2FK4Q3gSozY

Jeg tænkte at jeg muligvis ville finde folk her på dette site som ville sætte pris på det :joint:

Senest rettet af Ardbug 26 mar 2010 15:04, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg var der ikke, men det lyder ret fedt. Udemærket prog rock, er der mere?

Junior medlem
Brugeravatar

Ja der er 3 numre til, men jeg er ikke for vild med at uploade dem da de ikke er udgivet, men siden deres demo tape er så sjældent følte jeg at vi gamle sanserusere havde fortjent i det mindste ét nummer på youtube.
Frans var bestemt ikke glad for at give demo tapes ud dengang, og det vil jeg respektere 8)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Fedt musik! Frans Bølling som du nævner, oplevede jeg på keyboard i bandet "Skovsyren" her i vinters på Christianias Børneteater. http://www.myspace.com/skovsyren

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Ja Frans har været meget aktiv med kunst teater unge og musik, jeg har prøvet at følge med i hvad han og Kenneth laver, men det meste er meget lokalt og ikke annonceret så jeg har ikke hørt dem i lang tid :cry:

(edit) Wow tak Fanny det var et super link !! jeg kunne ikke få sangene til at spille første gang men de virker nu, jeg kendte ikke til Skovsyren så det var noget af en bonus jeg fik der, tak :)
Jeg ser at de spillede live her til aften ........ kunne de ikke ha ventet til i morgen lol.

Site Admin
Brugeravatar

Ardbug skrev:
(edit) Wow tak Fanny det var et super link !! jeg kunne ikke få sangene til at spille første gang men de virker nu, jeg kendte ikke til Skovsyren så det var noget af en bonus jeg fik der, tak :)
Jeg ser at de spillede live her til aften ........ kunne de ikke ha ventet til i morgen lol.

Det var så lidt. Jeg havde ikke engang opdaget at de spillede idag :D Jeg overvejer om jeg tager derop i aften.

Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
WOW! det skal da udgives.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kunne ikke være mere enig, måske Skovsyren skulle genoplive et par af de gamle numre ? :)

Medlem
Brugeravatar

Skovsyren og Sanserus er to helt forskellige bands med kun én fællesnævner - Frans på keyboard.
Så Sanserus er i mindet hos os, der var med i kollektivet og rundt omkring i undergrunden dengang
og Skovsyren er her for os alle nu. Næste koncert er d. 5/11 på Operaen på Christiania :)

Medlem
Brugeravatar

Absolut fantastisk musik, med en vidunderlig syret atmosfære der får ens hjerne til at eksplodere i form af en ren ekstatisk sanserus!
Ville ønske jeg kunne høre noget mere fra dem, for det er virkeligt noget smukt musik. :) Takker for linket

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ardbug skrev:
Ja der er 3 numre til, men jeg er ikke for vild med at uploade dem da de ikke er udgivet, men siden deres demo tape er så sjældent følte jeg at vi gamle sanserusere havde fortjent i det mindste ét nummer på youtube.
Frans var bestemt ikke glad for at give demo tapes ud dengang, og det vil jeg respektere 8)

Det der er altså snobberi. Tænk en gang om Kafkas ven havde lyttet til hans dødsønske? Eller hvis Beethovens samlede værker var blevet holdt skjulte? Tænk om du i eftertiden vil blive kendt som "Manden Som Frigav Sanserus", hvis da musikken lever op til dine rosende ord. Hvis jeg sad på sådan en guldgrubbe (hvilket jeg synes det er, uanset hvad), så havde jeg lagt det ud, forudsat at kunstnerne gav mig grønt lys. Fans skal da slet ikke have noget at sige i en sådan sag, IMHO.

Men godt nummer. Er dog ikke så meget til den slags. Live tror jeg dog det er fedt at opleve.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Ardbug skrev:

hmmm jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare uploader de andre når frans kommer med denne kommentar til din youtube video?

whoa... long time no hear ~

actuallly the first 2:50 of the track is a separate song called 3 of 7 stars...

and hey, if anybody wants to print the vinyl, i still got all ye old recordings...

(and if not, well... we just have to do with cd/youtube quality ;o)

~.~ Frans

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg troede min tråd her døde, men der er nye indlæg, og Frans ser ud som om han er ok med at jeg har uploadet lidt Sanserus, så jeg uploadede endnu et nummer her til aften.
Det er et skjult upload, jeg offentligører det om 1 eller 2 dage men linket i denne tråd virker nu, jeg vil jo helst ikke misforståes som en link spammer, og kan forsikre jer om at dette er det eneste sted i hele verden jeg nævner dette upload, så jeg besluttede at gøre det til et Psychedelia.dk exclusivt upload, jeg kan ikke tænke mig et bedre sted at dele min begejstring end på et Dansk syreforum :wink:

Anyway denne sang er også meget lang, 8:45, og den starter da ganske uskyldigt, men der er rigtig mange skønne udbankede passager :)
http://www.youtube.com/watch?v=8i9ggrJVCkQ

Junior medlem

apropos titlen Tree of 7 Stars; træet er menneskets rygrad, og de 7 stjerner er de 7 energicentre.
Kenneth udgav det akustiske album Fa-Sol under navnet The Walking Owl, Orpheus records, 2003.
Echoday spillede deres første koncert til skovtroldens fødselsdag august 2010 :D -tjek evt
echodaymusic på myspace

"Seven is the number of the young one" -Syd Barrett

Junior medlem

Om

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
jeg kender dem kun af navn, og jeg kunne vældig godt tænke mig at høre den omtalte demo-hvis-youtube-videoer-ikke-virker.. kan du ikke sende dem til mig som god mp3 istedet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Ja det ville super cool hvis i/du gider re-uppe de omtalte tracks da videoerne, som the green 9 siger, ikke virker mere :(

Hvor langt tilbage skal vi, før sanserus eksisterede? Årstal anyone?

Junior medlem

Interessant at se en spirende vækst og nysgerrig interesse for Sanserus. Årstal for ovennævnt debat, er vi tilbage engang i 19 og slut 80´erne og ind i 90´erne. jeg husker en koncerter på månefiskeren. Det var i 1991/92. Er lidt i tvivl. Men mon ikke Frans ved det med garanti ;-) Mht upload af diskografi af Sanserus, syntes jeg det lyder som en god idé! Er der nogle i dette forum der har teknisk kunnen og viden til, at oprette en hjemmeside, selvfølgelig med godkendelse af Frans?

Site Admin
Brugeravatar

Lige en opdatering til alle Sanserus-fans:
Skovsyren alias Frans Bølling og Claus Ingemann laver debut koncert med deres nye musik i Huset i Magstræde lørdag den 9. maj. Facebook eventet kan ses her: https://www.facebook.com/events/614130245390318/

Som I kan se, er det legendariske danske syrerockband Purple Haze gendannet til lejligheden, så det bliver en meget spændende aften!
Arrangementet er en efterfest til Symposiet "Politik og Psykedelisk Medicin", som bliver holdt hele dagen i Dome of Visions. Billetterne til selve symposium-delen er udsolgt, men det vil blive streamet på dagen, og lagt ud til alle dem som ønsker at følge med i det. Efterfesten kan der stadig købes biletter til.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]