Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Introduktion
Junior medlem

Jeg har længe gået og tænkt på at udforske og prøve forskellige stoffer, men da jeg ikke lige har været så langt omkring kunne jeg godt tænke mig at vide hvad de mest uskadelige soffer er? Soffer der ikke har for store helbredskonsekvenser eller måske er helt harmløse?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kommer jo an på hvilken stof gruppe du er interesseret i? Svampe er rimelig uskadelige. Men hvilken rus søger du? Så det lidt nemmere at besvare. =)

Junior medlem

Skitzo skrev:
Kommer jo an på hvilken stof gruppe du er interesseret i? Svampe er rimelig uskadelige. Men hvilken rus søger du? Så det lidt nemmere at besvare. =)

Jeg har kun prøvet snus, hvilket jeg finder rimlig tilfredsstillende, men jeg har som sagt ikke været så langt omkring og kender ikke til så mange forskellige typer rus. Det er derfor jeg i bund og grund bare leder efter mest mulig harmløse stoffer =)

Insane psychedelia user!

Hvor gammel er du?
Har du nogen form for diagnose?
Er du i behandling med antidepressive eller lign?
Søger du fest og farver eller den tunge stener?
Anbefalingerne bør bunde i konkret viden og de 4 spørgsmål er vigtige i forhold til at give bedst mulig vejledning.

Junior medlem

Fso skrev:
Hvor gammel er du?
Har du nogen form for diagnose?
Er du i behandling med antidepressive eller lign?
Søger du fest og farver eller den tunge stener?
Anbefalingerne bør bunde i konkret viden og de 4 spørgsmål er vigtige i forhold til at give bedst mulig vejledning.

Jeg er 16 år gammel
Jeg er sund og rask og har ingen sygdomme eller diagnoser
Nej, er ikke under behandling
Jeg søger noget der kan gøre weekenderne og for den sags skyld også hverdagene mere spændende uden at forvolde mig selv betydelig skade

Håber du/i har nogle anbefalinger derude =)

Medlem
Brugeravatar

Hej og velkommen til.
Jeg synes du skal vente nogle år til din hjerne er færdigudviklet.
Omkring de 20 år er en god alder at starte i, hvis du spørger mig :-)

Insane psychedelia user!

Som paraden skriver vil det klart være bedst at vente til du blev 20, men når det er sagt, så er det jo de færreste som gør det.
Så hvis der skal prøves noget, så vil jeg anbefale almindelig dansk pot og prøv at hold det nede til 1-2 gange i måneden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Der er ingen psykoaktive stoffer, der kan anbefales til hverdagsbrug. Slet ikke som 16-årig.
Hvis du endelig skal kaste dig ud i euforiens verden, vil jeg, som Fso foreslår, anbefale at ryge noget cannabis.
Bivirkninger af et moderat forbrug er nærmest ikke eksisterende, men kan blive markante, hvis du går hen, og gør det til et fast ritual, når du er så ung. Med moderat forbrug menes der få gange om måneden og aldrig i hverdagene, hvor du har skole/arbejde dagen efter.

Junior medlem

Hindbærroulade skrev:
Der er ingen psykoaktive stoffer, der kan anbefales til hverdagsbrug. Slet ikke som 16-årig.
Hvis du endelig skal kaste dig ud i euforiens verden, vil jeg, som Fso foreslår, anbefale at ryge noget cannabis.
Bivirkninger af et moderat forbrug er nærmest ikke eksisterende, men kan blive markante, hvis du går hen, og gør det til et fast ritual, når du er så ung. Med moderat forbrug menes der få gange om måneden og aldrig i hverdagene, hvor du har skole/arbejde dagen efter.

Ok, jeg vil sige tak til jer alle 3 for vedledningen =) Det er slet ikke fordi jeg har tænkt mig at ryge og tage stoffer hver dag, mere fordi jeg gerne vil prøve noget nyt, som så ikke er så skadeligt. Er også ret bevidst om at jeg lige venter et par år med at prøve noget nyt, da jeg allerede har et snus forbrug hvor jeg tager det et par gange om ugen. Men ja, endnu engang tak =)

Medlem
Brugeravatar

Det var så lidt. Og i øvrigt rigtig fedt du spørger til råds her på sitet, før du springer ud i noget :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]