Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 10:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 dec 2017 16:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2017 16:36
Indlæg: 1
jeg er ved at skrive opgave i skolen om rusmidler, men der er et par engelske vendinger jeg ikke kan finde et rigtigt dansk udtryk for, så hjælp mig hvis I kan:

hvad er afterburner- er det bare et andet ord for at ryge med på en joint?
Og jeg ved det godt hvad hårde stoffer beskriver, men kan man godt oversætte soft drugs med bløde stoffer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 21:17 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Problemet med slang er, at det er forskelligt hvordan folk tolker det.
Fx er afterburner/efterglød noget jeg ser som en let eufori på et tidspunkt hvor trippet er ved at ebbe ud, og man føler sig høj på at have været igennem en vild oplevelse.

Jeg ville nok sætte gåseøjne ("gåseøjne") om bløde stoffer og så forklare hvad der menes. Jeg aner fx ikke hvad du mener bløde stoffer dækker over, selvom jeg da har et gæt.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 21:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Frugthat skrev:
Problemet med slang er, at det er forskelligt hvordan folk tolker det.
Fx er afterburner/efterglød noget jeg ser som en let eufori på et tidspunkt hvor trippet er ved at ebbe ud, og man føler sig høj på at have været igennem en vild oplevelse.

Jeg ville nok sætte gåseøjne ("gåseøjne") om bløde stoffer og så forklare hvad der menes. Jeg aner fx ikke hvad du mener bløde stoffer dækker over, selvom jeg da har et gæt.



+1

Der findes ikke bløde stoffer i min verden, der findes kun hårde stoffer, og når disse omtales er folk som regel ikke tvivl om hvad hårde stoffer er. nikotin og alkohol er vel bløde stoffer i guess ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 06:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
I min verden findes der ikke hårde stoffer, kun kemikalier og folk der bruger dem fornuftigt eller hårdt. Fx ville mange nok anse cannabis, som et "blødt" eller mildt stof, men når man så sidder og suger 5g hash om dagen i bong og er helt væk, synes jeg da klart at det tæller som et hårdt stof.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 13:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
For ikke at tale om en sidste kategori af stoffer som får alle andre stoffer til at ligne en børnefødselsdag.

Bromo-DragonFLY.

Natskygger.

DMT.

Ibogaine.

i min optik er disse tilhørende en gruppe jeg ville kalde for super potente stoffer, ikke at det skulle være en negativ ting, LD-50 har bare lige rykket et skridt tætterre på. ( bortset fra DMT )

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 14:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ifølge nyhedsmedierne er hårde stoffer alt andet end cannabis. Det hele er ét fedt. Behøver du absolut at tale om hårde og bløde stoffer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 14:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Tror det nemmeste er at skille mellem lovligt og ulovligt, i en skoleopgave.

Snakke om de lovlige stoffer, også have en kategori om de ulovlige ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 17:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jordforbindelse skrev:
For ikke at tale om en sidste kategori af stoffer som får alle andre stoffer til at ligne en børnefødselsdag.

Bromo-DragonFLY.

Natskygger.

DMT.

Ibogaine.

i min optik er disse tilhørende en gruppe jeg ville kalde for super potente stoffer, ikke at det skulle være en negativ ting, LD-50 har bare lige rykket et skridt tætterre på. ( bortset fra DMT )


synes slet ikke dmt hører til med de stoffer der :O synes faktisk dmt virker til at være et ret godt begynder stof, hvis man bare starter stille ud. I stedet ville jeg nok nærmere skifte det ud med 5-meo-dmt eller 5-meo-pyr-t, som virker til at være nogle ret giftige stoffer, især sidstnævnte

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 17:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Buttkraken skrev:
Jordforbindelse skrev:
For ikke at tale om en sidste kategori af stoffer som får alle andre stoffer til at ligne en børnefødselsdag.

Bromo-DragonFLY.

Natskygger.

DMT.

Ibogaine.

i min optik er disse tilhørende en gruppe jeg ville kalde for super potente stoffer, ikke at det skulle være en negativ ting, LD-50 har bare lige rykket et skridt tætterre på. ( bortset fra DMT )


synes slet ikke dmt hører til med de stoffer der :O synes faktisk dmt virker til at være et ret godt begynder stof, hvis man bare starter stille ud. I stedet ville jeg nok nærmere skifte det ud med 5-meo-dmt eller 5-meo-pyr-t, som virker til at være nogle ret giftige stoffer, især sidstnævnte


Helt enig, jeg tænkte bare på DMT fumarate, med maoi og DMT drikken, som i mine øjne enten kræver en terapeut eller god erfaring med psykedeliske stoffer :) At ryge DMT er safe nok, men et roligt svampetrip havde nok været en bedre start på den psykedeliske rejse, for en nybegynder, det er hvertfald min mening :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team