Hej Bubber
Tak fordi du har taget dig tid til at lave denne guide, jeg ved af erfaring at det hurtigt tager nogle timer.
Jeg har længe haft tænkt på at afprøve din guide, men tiden har ikke været til det. Og jeg må indrømme at jeg ikke havde nær læst denne guide, før her til aften, hvor jeg sidder og rent faktisk har planer om, at nu er det nu. Men jeg havde skimtet den og fik godt fat i det med at man skulle fremskaffe et USB stik på minimum 16GB, som jeg så tidligere idag tog ud og købte.
Nu sidder jeg så her, og er gået i stå allerede inden jeg nærmest er begyndt. Jeg er løbet ind i en del spørgsmål, og jeg er sikker på at der andre som jeg selv, med minimale software tekniske evner, der sidder fortvivlet og klør sig i håret.
Så jeg vil sætte stor pris på hvis du gider tage mig i hånden og lad os gennemgå denne guide sammen

Jeg er helt sikkert ikke den skarpeste i forhold til PC programmer, og kan ikke engang finde ud af at reboote Windows uden at have en youtube video at kigge efter samtidig, på trods at af jeg har gjort det 3-4 gange i mit liv. Men sådan er vi så forskellige, nogen mennesker er gode til det ene, andre er gode til noget andet. Så bær over med mig
Eventuelt kan du jo bruge mine spørgsmål til at få rettet din guide til, og få den gjort endnu mere brugervenlig/ idiotsikker

Here goes:
"3) Valg af USB nøgle og download og installation af Linux"-Skal Linux installeres på computeren eller på USB stikket, og er det før eller efter man genstarter og booter op? Og evt smid et link til download af Linux. Jeg har en PC med Windows 8. Vil du stadig anbefale at bruge Linux?
"Har du en oldschool computer med DVD brænder så brænd den til en CD eller DVD. Har du ikke, skal du bruge en anden USB nøgle til at installere fra. Det kan være hvilken som helst USB nøgle på mindst 1 gb. Brug programmet UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle."-Vil det sige at man skal have et USB stik mere udover det på minimum 16GB, altså 2 USB stik total?
-Kan et/to SD kort bruges i stedet for USB-stik som "main USB-stik" (altså det på min. 16BG) og/eller det stik på minimum 1GB?
-Hvis man har en PC med brænder, men også har 2 tomme USB stik til rådighed, vil du så anbefale at bruge de 2 USB stik, eller at brænde en CD/DVD? Det virker mere indviklet at skulle bruge UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle.
"Gå til Debians hjemmeside og hent den nyeste udgave der hedder xfce-CD1.iso til sidst. Lige nu er det debian-7.8.0-amd64-xfce-CD-1.iso"-Der er ikke længere nogen fil inden på deres hjemmeside der hedder noget med xfce-CD1.iso. Hvilken en skal man vælge?
Må jeg forslå at rette teksten omkring:
1) Hvorfor en USB nøgle og hvad er TOR og PGP
2) Kodeord
3) Valg af USB nøgle og download og installation af Linux
Som det er nu virker det som 3 trin i en process
Da noget af det er info, og andet er en del af processen. Eller er det? Er lidt forvirret omkring denne del. Det får mig til at føle at man skal til at tage stilling til sine passwords allerede inden man er igang med at downloade.
Et forslag kunne være at lave en overskrift der hedder "Forord" og så smider i hvert fald de 2 første ind som et underemne.
Endnu engang tak, for at have taget dig tid til at lave denne guide. Og nu håber jeg blot at du vil hjælpe mig, med at hjælpe dig, med at lave denne guide lettere at forstå, for en IT hæmmet person som jeg selv