Jeg er enig i, at det afhænger meget af setting og selskab og hvad du foretager dig eller har drukket, mens du er "på".
Det er klart, at coke forstærker opfattelsen af musik og stemning, hvis man er ude, mens man hjemme i stilhed kan opleve colas andre gode egenskaber.
Jeg kan, lige som dig, godt lide at tage nogle baner og drikke en enkelt øl eller to i eget selskab derhjemme, og så finder jeg kanon velvære, kontrol og bliver meget kreativ. Jeg får lyst til at skrive til alle og sige hej, får papirarbejde ud af verden og får ordnet en masse praktiske ting i hjemmet. Slapper super af. Der er intet bedre end at gå og male eller rydde op i en lille coke-rus, synes jeg.
Har aldrig prøvet Amf, og i det tilfælde er det sikkert endnu vildere hvad aktivitet og kreativitet angår, men cola gør det glimrende for mig.
Er jeg i byen eller til fest og drikker en del, får coke en lidt anden effekt, for det holder branderten i skak, alt bliver fedt og cool og jeg får lyst til at tale meget, efterhånden som der er røget nogle baner indenbords og den dér fede coke-rus for alvor sætter ind. Man kan selvfølgelig mærke kokainen næsten med det samme efter første streg, men du kender måske den der "ekstra fede tilstand", man kommer i, når den samlede effekt af 4-5 baner påvirker dig efter nogle timer. Så er det ekstra fedt.
Men er altid i kontrol. Det er det fede ved coke, synes jeg. Jeg hader at se ting, der ikke er der eller at totalt ændre personlighed/adfærd.
Jeg har heller ikke nedtur på dagen efter og sover fint ovenpå nogle baner. De eneste tidspunkter, hvor jeg har svært ved at finde ro i sengen er, hvis jeg har været i gang med cola en hel aften og nat og efterhånden har suget næsten et gram. Ellers ikke.
For mig er cola fint at feste på i byen eller til prvatfest, hvor det skal være lidt hemmeligt, for jeg er hurtig til at tage en streg, når jeg er på toilettet. Sugerør ned i posen og vupti - ude på 30 sekunder. Det er lidt sværere med andre, "stærkere" stoffer, hvor dosering virkelig skal være præcis. MDMA for eksempel. Får noia på hvis jeg skal til at line op og risikerer at blive busted, fordi det tager lang tid.
Men jeg synes i lige så høj grad at det er fedt at sidde hjemme for mig selv i en lille rus eller bare sammen med et par stykker, som også tager.
Jeg har aldrig forstået de der historier med "folk, der er gået amok i en coke-rus". Det må skyldes for megen alkohol eller andre stoffer i kombination med coke. Den slags synes jeg slet ikke kokain alene er potent nok til, og jeg har sgu prøvet alle typer coke og styrker.
Selv ved det allerbedste cola er jeg i fuld kontrol og får ikke lyst til at slås, flippe ud eller gå amok.
Så nej - du er bestemt ikke den eneste