Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jul 2022 16:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 nov 2019 23:13
Indlæg: 4
Hej alle zu sammen, jeg har nu prøvet en del gt både i tea og som normal indtagelse og har nu fået mulighed for at prøve ayahuasca, men spekulere på om det kan ryges? Eller om der kun findes effekt som tea form, jeg er klar over det er noget hardcore stof jeg begiver mig ud i og jeg vil derfor starte småt og byg op, hvis det stadig er noget jeg vil lære fra efter og self setting og mindset, tripbuddy osv men er der andre ting jeg skal være ekstra opmærksom på? tips og tricks til triplog eller andet der vil gavne oplevelsen, jeg er klar over mange af jer nok vil komme med advarsler, det er os meget værdsat, men jeg er besluttet og bekræftet med mig selv om det er hvad jeg vil og jeg forbereder mig på det som det en undervisning der visualiser min underbevidsthed både på det gode, men i dengrad os den dystre lysskyge side


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 17:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis du vil indtage ayahuasca, så kræver det at du enten sætter dig rigtig meget ind i stoffet på egen hånd. Hvilket du helt tydeligt demonstrere ikke er tilfældet at du har gjort. Eller også skal du opsøge en tripsitter der har gjort forarbejdet for dig.

Den korte version er at du ikke kan ryge Ayahuasca. Det er ganske enkelt fordi Ayahuasca per definition er en bryg/the/suppe. Bryggen indtages oftest i ceremonier hvor man faster op til og der er en shaman (der synger og spiller tromme) + et par tripsittere til at tage hånd om en gruppe af trippende individer der ligger med hver deres madras og brækker sig i en spand ved siden af. Trippet tager mange timer og er ikke for sjov. Det kan såvidt jeg ved slet ikke sammenlignes med svampe, på trods af at begge stoffer er psykedeliske.

Tripsne adskiller sig især, ved at man har meget svært ved at bevæge sig rundt i verden på ayahuasca. Det er altså stærkt anbefalet ikke at indtage aya alene.

Det der med at bygge erfaringen op langsomt, giver vidst ikke mega meget mening med aya. Dem jeg kender der har prøvet det har i hvert fald enten landet MEGET dybt i trippet, eller haft en for mild oplevelse.

Jeg synes du skal læse alt information du kan finde på egen hånd og allerhelst finde frem til en du kan snakke med der har prøvet det. Det er begrænset hvor mange beskrivelser du får herindefra, især når dit indledende indlæg ikke ligefrem tyder på at du har researchet på egen hånd.

Hvis du absolut vil dybere i det psykedeliske univers end svampene, så overvej at prøv changa først. Det er også en DMT holdig substans. Den kan blot ryges og optages meget hurtigere. Derfor varer trippet kun 10-20 min og man kan derfor bedre styre oplevelsen og træne sig til hvilket niveau man vil opnå.

Men jeg vil nu stadig vove at påstå at svampene er bedst til langt de fleste mennesker med behov for psykedeliske indre rejser. Jeg er personligt kommet vanvittigt dybt på svampetrips, og jeg er ikke gået højere op i dosis end 3.5 g cubensis.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 19:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 nov 2019 23:13
Indlæg: 4
Hej korrekt det er ikke aya men nogle tørret planter jeg har anskaffet. Jeg har allerede en tripbuddy der har erfaring med dmt. Mit indlæg var måske meget tyndt beskrevet da jeg føler jeg har lavet research løbende de sidste 2 år føler jeg osse jeg har et fint fundament at starte på( ja har hørt at det slet ikke kan samlignes med lsd, svampe). Og jeg er velinformeret om at for mange er det ik en sjov følelse at gå ind i trippet, hvad jeg mente med at øge dosis var ikke under samme trip, men derimod noget jeg ville Overveje hvis oplevelsen er noget for mig også tag en lidt større dosis hvis næste gang er en realitet.

Der hvor jeg hr svært ved at finde svaret er hvornår i “guru’er” (hvis man må kalde jer det) mener man er parat, og jeg ved godt det er noget seriøst jeg begiver mig ud i med risiko for fatale konsekvenser. Jeg vil undersøge om jeg kan skaffe det forslag du kom med og starte ud med dette


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 19:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Ayahuasca refererer dels til bryggen, dels er det hvad de indfødte i Sydamerika kalder lianen med harmala alkaloider, som er en hovedingrediens i teen, der farmakologisk set består af en kombi af en DMT kilde + en mao hæmmer. Ift. føromtalte changa kan man godt kalde det en form for “ryge-ayahuasca” fordi hovedingredienserne er de samme - DMT og en mao-hæmmer, men det indtages via inhalering. Virkningen er kortere end ved oral indtagelse, men længere end hvis man vaper ren freebase. Afhængig af, hvilke plantematerialer du har, kan det givetvis bruges til dette formål. Bare vær sikker på, du har styr på hvad du laver, før du begynder at lege med NaOH og lignende ifbm ekstraktion. DMT-nexus er en god kilde til disse emner, hvis du altså ikke allerede er bekendt med den.

Der er ikke nogen på nettet, der kan fortælle dig, hvornår du er klar. Håber ikke du tager det som gatekeeping, vi er jo blot ikke interesserede i, at du brænder nalderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2022 21:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 nov 2019 23:13
Indlæg: 4
Plejadestjerne skrev:
Ayahuasca refererer dels til bryggen, dels er det hvad de indfødte i Sydamerika kalder lianen med harmala alkaloider, som er en hovedingrediens i teen, der farmakologisk set består af en kombi af en DMT kilde + en mao hæmmer. Ift. føromtalte changa kan man godt kalde det en form for “ryge-ayahuasca” fordi hovedingredienserne er de samme - DMT og en mao-hæmmer, men det indtages via inhalering. Virkningen er kortere end ved oral indtagelse, men længere end hvis man vaper ren freebase. Afhængig af, hvilke plantematerialer du har, kan det givetvis bruges til dette formål. Bare vær sikker på, du har styr på hvad du laver, før du begynder at lege med NaOH og lignende ifbm ekstraktion. DMT-nexus er en god kilde til disse emner, hvis du altså ikke allerede er bekendt med den.

Der er ikke nogen på nettet, der kan fortælle dig, hvornår du er klar. Håber ikke du tager det som gatekeeping, vi er jo blot ikke interesserede i, at du brænder nalderne.



Du kan tro der ikke noget Forum jeg har værdsat mere end dette, har altid søgt her hvis jeg har haft tvivl eller manglet ekspertise, men tbh så har jeg faktisk lige gjort det for 30 min siden, dog i sandwich udgaven med det jeg har fået har jeg puttet det i en cigaret, jeg fik den ønskede effekt, følelsen af det ukendte og minimale visuels. Jeg vil helt sikkert prøve det igen i en lidt større dosis (kommer an på om det blir sandwich smøg eller i en bong) men jeg syntes helt sikkert det var det værd!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team