Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Requiem for a Dream er en film der handler om stoffer og nogle personers drømme. Så det jeg vil høre er, om nogle af jer har set filmen og evt. læst bogen?

Jeg skal skrive årsopgave om filmen og bogen her i næste uge igen, så jeg kunne nok godt bruge nogle seeres meninger om filmen, og som måske kan forklare hvordan de har opfattet den, da den bogstavelig talt virker ret forvirrende på mig.

Så er der nogen der har set den? Hvis ja, hvad synes I om den? Hvordan har I selv opfattet handlingen og hvad er jeres egen fortolkning af den?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Ja jeg har set den og jeg syntes det er en rigtig god film og stoffer, handlingen skitfer sådan mellem moren´s piller forbruge og "drengne´s stoforbrug,

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg ved at der har været et topic omhandlende filmen. Måske du kunne finde lidt guf der :)

Dog længe siden jeg selv har set den.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Sådan som jeg ser filmen, så handler den om virkelighedsflugt. Alle personerne lever med en drøm som de forfølger (deraf titlen). I starten er det nok bare at have drømmen om at det hele kan blive bedre, men da det efterhånden går op for dem at det ikke bliver sådan begynder de at finde andre måder at komme væk fra "kedsomheden", altså både stoffer og TV i moderens tilfælde. Der er sikkert flere eksempler. Men deres misbrug vendes om på et tidspunkt, og virkelighedsflugten bliver til en søgen efter tryghed, som stoffet kan give dem. Naturligvis virker det ikke, for jo mere de forsvinder fra virkeligheden, jo værre bliver den, og jo mere nødvendigt bliver det at komme væk. Drømmen forsvinder langsomt, og til allersidst i filmen går det helt galt. Læg mærke til at alle personerne lægger sig i fosterstilling i de sidste sekvenser, som et sidste desperat forsøg på at vende tilbage til noget trygt.
Det var hvad jeg lige kunne huske af mine tanker om filmen, men det er efterhånden 6 måneder siden jeg har set den, så jeg kan tage fejl.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeppers, der har været et emne før, men det skader ikke at bringe det op igen - det er en solid film.

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=3777

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg anede ikke, at der var en bog også... Helt sikkert en læsning værd.

Selve filmen efterlod mig ret åndeløs.
Jeg var meget glad for at jeg blot havde røget tjald under filmen, og ikke var på trip! :D

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hehe, filmen er baseret på bogen. Og forfatteren er bogen har også en mini-rolle i filmen som politi-betjenten der står og skriger, mens der bliver rørt rundt i noget hvidt grød.

Så vidt jeg ved, i hvertfald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]