Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sub 6
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvor mange her indefra høre egenlig sub6 ?

Til dem der aldrig har hørt om dem før, kan jeg sige så meget at det er det mest geniale high-tech psy-trance jeg nogen siden har hørt. Og det siger ikke så lidt. Deres første plade skulle være på gaden inden sommeren

Til dem der har hørt dem. Hvad synes I ? Er det så godt som jeg står og råber op om ? Eller er det noget være lorte musik ? Hvilke tracks synes der er de fedest ?

Jeg går helt sikkert for:

Pounding

Methaminimal

Teder Besder og

El Novasion

Super fede numre. Men de fleste af deres numre er rigtig gode synes jeg. Langt over middle.

Åh ja! Glemte lige. Hvis I kender noget musik deres minder om deres må i MEGET gerne skrive det her

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jo, "Indian Jackpot" er fed. Har ikke hørt mange andre.

Titel:
Dedikeret medlem

Er vild med Teder Beseder :)

Titel:
Medlem

jeg har kun hørt dem live, i Amager Bio, der synes jeg de fyrede et helt ok set af, kender ikke til nogen af deres numre.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Sub 6 er rigtig fede, klart en af mine favs.. de to brødre kan satme deres kram! :D

Mine yndlings er (undskyld evt. stavefejl):

Sub 6 - To Experience (!!!)
Sub 6 feat. Michelle Adamson - Ra He Ya'
Pixel vs. Intelabeam - Methaminimal (Sub 6 Remix)
Pixel vs. Sub 6 - One Shot (Wrecked Machines Remix)

Deres liveset i Amager Bio var også alt for vildt, det var så kæmpe optur da de spillede "Ra He Ya'", da lyden fadede ned og Michelles vokal gik på, uha.. det kunne mig godt li!

Bliver fedt med deres nye album, der har været lidt stille omkring dem på det sidste.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes også deres Africa Bambaata - Africa Shox (Sub 6 Remix) er super fed.

Titel:
Dedikeret medlem

Synes ikke at sub6 er det absolut super duper fedeste jeg nogensinde har hørt, de er fantastiske men ikke geniale.

Hvis det at lave musik var som at male realistiske malerier så er de rigtig gode til deres håndværk, de kan male så godt at man ville tro det var kamera billeder, men motiverne de maler er dørkamme reklame søjler, ikke ligefrem noget nyt.

Har hørt rimelig meget til sub6+astrix live - game over på det sidste, helt klart et fedt livemix, de forstår virkelig deres håndværk, men man har hørt det før.

når jeg lytter til sub6 har jeg mest følelsen af at de to fyre har genopfundet infected mushroom stilen.

Just my taste

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg må faktisk indrømme, at jeg endnu ikke har hørt noget sub 6 som sparker røv.. alt jeg har hørt indtilæ videre har været noget kedeligt, selvom alle siger det rykker max.. det samme med det nye Son Kite album... det synes jeg også er ufatteligt boooring

Titel:
Insane psychedelia user!

De spillede ihvertfald rigtig fedt i Amager bio i november.

Har ikke hørt så meget med dem andet end det de spillede derinde men To Experience, er ihvertfald grum :)

Titel:
Dedikeret medlem

må give thille ret i at mange af deres tracks er ret standard, synes dog teeder beseder er dejlig og game over livesettet er rigtig god.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Bøh og TJiLLe Kan I ikke nævne nogen af de navne I synes er federe og mere spændene at høre på. Så I søde

Er nemlig på den konstante jagt efter ny fed musik, og kender ikke så meget psy trance

Titel:
Dedikeret medlem

DJ alligator project... :twisted: Ej just joking, helvede er en fredagsklub hvor den nar til dj alligator er resident DJ.

Mht til Sub6 så er det svært at besvare dit spørgsmål da du har klassificeret genren meget snævert ( "det mest geniale high-tech psy-trance" ) så kan ikke ligefrem nævne en bunke af kunstnere.

Første årsag må vel være at sub6 i deres musik stil er ret unikke. På mange måder synes jeg dog når jeg lytter til deres musik at det er en reinvented version af infected mushrooms gamle stil jeg lytter til. Så hvis det er den snævre genre er IM nok de eneste jeg kan komme op med på stående fod.

En anden ting må vel være at hvad der lyder fedt for mig nok kan være så røv kedeligt for dig, især hvis det er en genre du ikke er ligeså entusiastisk som jeg er.

Så alt i alt må jeg vel indrømme at nå vi lige snakker om israelsk full-on happy melodisk hardcore high-tech psytrance er sub6 og det gamle IM nok noget af det fedeste.

Hvis du er i humør til noget lidt mere aggressivt og knap så melodisk og happy kan Neuromotor albummet Neurodamage klart anbefales, lidt gammelt men stadig et dejligt album.
Så er der de sædvanlige Twisted kunstnere, dem kommer man da hvertfald ikke udenom i denne sammenhæng.

Jeg kan nok ikke give dig nogen alternativer/sammenligninger til sub6, men hvad jeg lytter mest til lige nu må nok være det ældgamle album af Young american primitive ( album ved samme navn ) når man lytter til den mand og tænker på lortet blev lavet i 1992 så er det godt nok sygt at høre hvor langt foran sin tid den mand har været.

Er selv personligt en chiller og ambient/chill-out er nok det jeg lytter mest til, et godt alternativ til det sædvanlige shpongle advice ville helt klart være Carbon Based Lifeforms - Hydrophonic Garden. Det album er super lækkert og vel gennemført ambient i mine øre, både godt til narko og sex, selv de mest diehard psytrance fans burde give de to svenskere en chance.

Ej der er sku så meget lort derude at jeg simpelthend ikke orker at gå igennem alt hvad jeg høre, måske Zen and the art of chilling volume 2 kunne være en lige på hånden, ikke særlig elektronisk men en dejlig afveksling når den tunge beat ikke lige er hvad du er i humør til.

Er dagen sur og dum, så lyt til venetian snares og braindancefuckedupwarpmuplanetrecordshit. FinD Candance and kill her that bitch! viva las vegas...shadows moving in the darknes.

Der er faktisk kun en sidste gruppe jeg gidder nævne da jeg er så skide doven.

Hvis du nogensinde ligesom jeg blir lidt deprimeret over verdens tilstand og alt det crap der sker uden for dit vindue, og den afmagt du føler over at uanset hvad du gør vil du ikke ændre nok.

Hvis du vil følge dine følelser i det spor og lytte til musik, men marilyn mansons pessimisme mainstream ironi pis er lidt for meget for dig, og du vil høre noget der har mere dybde musikalsk set så er godspeed you black emperor helt klart noget du burde lytte til.

Lad dig ikke narre fordi jeg nævner MM i dette sammenhæng, selv om du hader denne mand så lyt til GYBE da de overhovedet intet har med MM at gøre.

På visse måder er gybe som psytrance, deres numre er meget lange fx 25 minutter, spoler du ind i midten finder du intet, musikken skal høres fra start til slut da det er en kompositorisk rejse du skal ud på, og ikke et catchy beat som kan sælges på MTV.

Rejsen er det hele værd, jeg ville give min arm for at kunne høre GYBE igen med et urørt sind.

Få fingrene i flg numre, sæt dem i anlægget for høj volumen og læg dig i mørket med lukkede øjne og lyt til musikken.

Godspeed You Black Emperor - Moya
GYBE - The dead flag blues
GYBE - Blaisy Bail Finnegan the 3rd ( or BBF#3)
GYBE - Providence
GYBE - East Hastings
GYBE - Storm

I den nævnte rækkefølge.
Held og lykke :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]