Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Alder er kun et tal! jeg kender fx. en på 16 som efter min mening har rigeligt styr på det, og omvendt kender jeg utallige over 18 som aldrig sku ha haft den første kex, de hælder dem ned weekend efter weekend uden den mindste form for respekt eller omtanke. De fleste af dem falder så også fra når deres psyke på mærkelig vis falder fra hinanden :roll: (så kan de sku lære det)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Snitten:
Der er selvfølgelig en risiko for at selv folk der burde være gamle nok til at forstå hvad de har gang i, f.eks. går ud og spiser 10 ecstasypiller på en weekend. Det findes der en del eksempler på. Jeg vil dog stadig holde fast i at dumheder oftest forekommer i de lavere alder.

Titel:
Junior medlem

Johndeer skrev:
mazs* Hvis du selv er af den opfattelse, er det så ikke lidt uintelligent at du selv gør det? Jeg ved godt du skriver du er et dårligt eksempel, og netop af den grund at du godt selv er klar over det, synes jeg at det burde give dig stof til eftertanke om dit (mis)brug er det værd!!?
-DEER

ja, Men nogen gange som det skete for mig, overtar "lysten" ens sunde fornuft! Og det tror jeg mange kan skrive under på er sket for dem!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg vil ikke gå ind i en længere diskussion om hvornår man er klar/ikke er klar til at begynde på at tage rusmidler - men når man er 18 er man myndig, og herefter bør det så være op til en selv.

For mit eget vedkommende prøvede jeg vel det første (amfetamin) som 16-årig. Set i bakspejlet ville jeg ikke gøre det om igen. Jeg er dog glad for at jeg først prøvede f.eks. LSD og MDMA noget senere, som 19-årig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil lige tilføjes til listen over børne-narkomaner ;)

hehe jeg havde min første psychedeliske oplevelse i den ringe alder af 14 år og jeg mener stadig den dag idag, at jeg også den gang var rustet til oplevelsen.

Det er dog langtfra alle i den alder der har godt af den slags, så det er derfor på ingen måder et heil om, at det er en god alder at starte i!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mine svampetrips som 14-årig har heller ikke skadet mig på nogen måde. Det var bare sjovt og har ikke forandret mig eller sat nogen spor.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
det er vel mest op til den enkete person hvornår man er klar....

men de fleste ender nok med at starte for tidligt....

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tjaeh mine første psykedeliske oplevelse (de eneste) var som 15 årige og der regnede jeg mig selv som klar. Nu tror jeg ikke jeg vil trippe noget før om et års tid (ca.) da jeg hele tiden er deprimeret for tiden(læs: Sidste halve år). Havde ellers regnet med mescalin i sommerferien men det udsætter jeg nok.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg synes også at 15- 16 år er en passende alder at begynde at ryge lidt fed engang imellem, men alt det andet, bør man altså vente med, til man bliver noget ældre, og man er fuldt udviklet og sådan noget.

Jeg begyndte selv tidligt, men kunne heldigvis klare det. Det var ikke alle mine venner der kunne det, et par stykker har udviklet psykoser og lignende, på grund af stofferne. Det er ikke engang fordi de har haft overdrevet store misbrug, men fordi deres hjerne simpelthen ikke har kunnet klare det. Er det ikke ret sørgerligt, når en 16 årig får dommen "stærk medicin resten af livet" fordi han lige skulle prøve de der svampe??

Jeg synes også det er trist, at en af mine rigtig gode venner, idag er fuldstændig utilregnelig og ude af stand til at tale rent, fordi han har røget hash næsten dagligt, siden han var 14 år.

Jeg forstår ikke de mennesker der sælger narko til børn, de skulle have kappet nosserne af, med en meget sløv saks!!!

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg må give suspekt ret: Det må være op til den enkelte.
Men man skal ihvertfald ikke prøve før man føler sig parat, og idéelt burde man vente til man er foldvoksen.

Problemet er imidlertidigt at man ofte først opdager det bagefefter.
Da man hverken ved hvor man er om et år eller har erfaring med et bestemt stof, og derved intet fornuftigt grundlag at bedømme udfra, er det gamle bagkloge råd: "Gør det først når du er parat", ikke særligt brugbart. :roll:

Det bedste råd jeg kan komme med er: "det finder du ud af når det er for sent", men så har du i det mindste lært det. :?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Af egen personlig erfaring, vil jeg mene at man skal vente, til man er flyttet hjemmefra og har fået sig en 100% selvstændig tilværelse. man skal kunne stå på egne ben først.
Dette vil jeg mene specielt er vigtigt for partydrugs, og på sin vis også hash.

de psychedeliske stoffer startede jeg selv med som 17 årig, og vil mene at det nemmere kan lade sig gøre, da man ikke bliver psykisk hooked som med de andre stofgrupper.

Jeg føler ihvertfald selv at jeg er gået glip af mine sene teenageår pga hash.
Og stimulanserne har gjordt at jeg faktisk ikke gider feste, medmindre der er stimulanser. Jeg røvkeder mig så at sige hvis jeg bliver stiv uden uppers.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TJiLLe skrev:
Og stimulanserne har gjordt at jeg faktisk ikke gider feste, medmindre der er stimulanser. Jeg røvkeder mig så at sige hvis jeg bliver stiv uden uppers.

Jeg kan virkelig relatere til det dér. Efter jeg er blevet introduceret til kokain, gider jeg ikke feste uden. Medmindre jeg kan få noget speed.
Men på den anden side, har jeg heller aldrig været den vilde partyboy.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

TJiLLe skrev:

Denne kedelige tendens er jeg også begyndt at ligge mærke til.. Grunden til at jeg også er !00% afholden efter sommerferien..

Stimulanser er djævlens slik ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mange af os siger herinde at vi skulle først ha gjort det når vi var over 18 eller noget i den stil! og det mener jeg skam også den dag i dag! men da jeg var 16 år kunne jeg da ikke se noget forkert i LSD og stoffer i den genre! det kan jeg da sagtens idag og har også fortrudt noget engang imellem..
men i den alder mener man jo selv at man er sååå stor og kan klare hele verden, det finder man så først ud af liidt senere at verden ikke er så skide sort og hvid som man tror! ehm..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Men på den anden side, har jeg heller aldrig været den vilde partyboy.

Hvad snakker du om? du er da vores allesammens partyboy 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]