Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Aura??
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
For et stykke tid siden havde jeg taget svampe sammen med to af mine venner. Vi sad hjemme hos den ene af dem i en hjørnesofa, fordelt sådan at jeg sad i den ene ende, ham vi var hjemme hos (C) sad i hjørnet, og vores anden kammerat (D) sad i den anden ende.

Pludselig var C ved at gå i panik, fordi han sad fanget mellem to forskellige "steder" Omkring mig sagde han at der var et meget klart lys, og alt var fredeligt og roligt. Mens der omkring D ikke var andet end kaos og larm.

Så kom jeg jo lige til at tænke på, om der er nogen der har en idé om hvorfor han så det sådan? Er det bare fordi han kender os meget godt, og hans hjerne har spillet ham et pus. Eller kunne det være fordi svampene, mere eller mindre, har gjort ham i stand til at "læse" vores mentale tilstand?? Noget a la aura måske??

Hvis det her er helt sort snak, er det bare fordi jeg er meget træt, og måske fabler "en smule"

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Miss 84,

Jeg synes ikke det lyder som sort snak. Når man har intaget psykedeliske stoffer oplever man somregel folks energifelter forstærket, så man "kan se" hvad der er omkring dem (deres følelser). Det som C så var, at du hvilede i dig selv på det tidspunkt, mens D havde en masse uafklaret "larm og støj".
Hvordan vi oplever at se disse energifelter hos andre folk, er meget forskelligt. Nogle får decideret et aurasyn, med farver og lys, mens andre ser visioner, forbundet til mennesker (billeder og lyd) mens andre igen kun fornæmmer det følelsesmæssigt.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Det aura halløj, har jeg oplevet som (hvad jeg kalder det) en film..
F.eks har vi siddet 2 mand til en fest et sted på svampe, hvor resten kun drak.. Dette virkede som om vi var "klippet" ind i en film, altså ikke rigtig passede derind.. Sjov effekt, da det virkelig virkede så kunstigt

Titel: aura
Medlem

Geografisk sted: Mars
Det kan da ellers være for griner at sidde og analysere de sociale interaktioner imellem stive mennesker når man er på svampe.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det kan enten være det som Fanny kommer ind på, ellers kan det jo være hvordan dig og den anden i virkeligheden er.

Altså, jeg mener, hvis I kender hinanden ret godt, så er det typisk at man hygger sig meget sammen, fordi man godt kan li den person man er sammen med. Man kan hygge sig så meget sammen, at man overser nogle "ubetydelige" ting ved hinanden. Og det din ven så, kan være hvordan I to i virkeligheden er - men det er bare blevet forstærket så meget, at han rent faktisk bemærkede det.

Det er nok jeres væremåde og livstil der kommer ind i billedet, og svampene har bare gjort det meget klarer for din ven.

Jeg ved ikke om det her giver mening... det er ret svært at forklare - jeg har selv oplevet det de gange hvor jeg har trippet svampe og LSD blandt venner. Personligt kommer jeg altid til at tænke på det, når jeg ser dem. Det har også gjort, at jeg har lært dem meget bedre at kende på en anderledes måde. Og det indtryk jeg har fået kommer nok til at holde hele livet, hvilket er positivt for mig.

Burde det her emne ikke flyttes til Generelt? Det har ikke så meget med svampe at gøre - det her kan man opleve på alle psykedelika.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er overhovedet ikke klar over hvad der skete den dag, men jeg havde ihvertfald en fed oplevelse. Jeg kunne godt følge ham i det der med kaos og harmoni, men det var alligevel MEGET underligt. :shock:

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Citat:
Burde det her emne ikke flyttes til Generelt? Det har ikke så meget med svampe at gøre - det her kan man opleve på alle psykedelika.

Nu omhandler denne specifikke situation altså psilocybinsvampe. Men hvis forfatter ønsker det skal jeg gerne flytte tråden. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du må da gerne flytte den for min skyld, måske kommer der flere svar i generelt??

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
i mine øjne er psychedeliske stoffer en af dørene til mere viden omkring de dybere ting i tilværelsen! Visse personer kan af den ene eller anden frund ikke "forstå" de ting som stofferne åbenbare for dem, det kan føre til bad trip og nedtur eller tankekaos, så hvis det ikke er aura der er blevet set, så er det nok en aktuel tilstand, eller en del af den aktuelle tilstand !

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
hamp skrev:
i mine øjne er psychedeliske stoffer en af dørene til mere viden omkring de dybere ting i tilværelsen! Visse personer kan af den ene eller anden frund ikke "forstå" de ting som stofferne åbenbare for dem, det kan føre til bad trip og nedtur eller tankekaos, så hvis det ikke er aura der er blevet set, så er det nok en aktuel tilstand, eller en del af den aktuelle tilstand !

Meget godt skrevet, hamp 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hamp: det forstår jeg vist ikke helt det der...

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem

miss84 skrev:
hamp: det forstår jeg vist ikke helt det der...

nej den er lidt svær, men kort sagt er det noget om "man er klar" til at opleve og håndtere et trip.. formoder jeg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]