Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Skal jeg sige ja, og ryge med mine venner?
Ja 14%  14%  [ 8 ]
Nej 86%  86%  [ 51 ]
Afgivne stemmer : 59
Forfatter besked
 Titel: Heroin
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark (København)
Hej.

Jeg har røget en masse hash gennem nogle år sammen med venner, og de er nu blevet tilbudt ryge-heroin, og de ville da lige vide, om jeg skulle have noget med.

'Jeg skal tænke over det' var mig eneste svar, og det har jeg så sandelig også gjort. Men jeg kan ikke rigtig finde frem til en konklusion, for jeg har jo både hørt en masse gode og dårlige ting om stoffet.

Hvis jeg skulle have noget, skulle det kun være meget lidt, og så aldrig mere. Tror jeg da, man bliver jo meget hurtigt afhængig af det.

Hvis det var heroin, der skulle sprøjtes ind, ville jeg aldrig tvivle om at sige nej, og selvom det er lige farligt hvadenten du sprøjter det ind eller ryger det, er jeg mest til det med at ryge det.

Men synes I, at jeg skulle sige ja? Bare for at prøve det og få det overstået. De venner der tilbød mig det har jeg fuld tillid til, og vi får også to "ædru" folk med, til hvis der nu skulle ske noget.

Og så lige til sidst: Kan man godt ryge almindeligt heroin, der ikke er forarbejdet? Både heroin og rygeheroin er jo pulver, rygeheroin er bare lidt grovere og gråt, hvorimod heroin er hvidt.

I er velkommen til at stemme i afstemningen, men jeg ville blive glad hvis I gad besvare mit spørgsmål her :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Heroin er heroin, uanset hvordan det indtages. Den primære forskel er at IV-metoden gir større risiko for overdosis, misbrugs/afhængighedspotentialet er det samme uanset hvordan det tages. Om du skal gøre det, er der sguda ingen der kan fortælle dig, men hvis du selv er i tvivl, synes jeg du skal vente til du er sikker i din sag.

Det du kalder "rygeheroin" er sandsynligvis brun heroin, som man også kan sniffe, og det kan såmænd også skydes hvis man opløser det i surt vand og filtrerer det. Og ja, man kan også ryge hvid heroin.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har venner, der sagtens kan styre sit forbrug af heroin, og så har jeg venner der har mindre kontrol over stoffet - bl.a. jeg selv.
Så skal du sige ja eller nej? Det tror jeg, kun er noget, som du selv kan svare på. Det lyder kliche-agtigt, men det er vist det bedste svar, jeg kan give dig.

Bare lad være med at gøre dig illusioner såsom "bare én gang" og "kun for at få det overstået" for selvom du muligvis er tilfreds efter kun ét eksperiment med stoffet, så kan dine venner jo let blive glade for stoffet, og bringe det med sig næste gang de kommer.
Spørgsmålet er så om du har viljestyrke nok til at "sige nej" 2. 3. og 4. gang.

Nu må jeg hellere stoppe inden jeg får kvalme over mig selv.
Måske bryder du dig ikke engang om stoffet, nogle få mennesker kan ikke lide det, men eftersom du allerede er engageret i et forhold med én downer (hash), tror jeg, at du er typen der vil værdsætte heroin.

Mvh. Psyko

Titel: Re: Heroin
Medlem

Thomas skrev:
Men synes I, at jeg skulle sige ja? Bare for at prøve det og få det overstået.

Nej! Lige præcis fordi du skriver det her synes jeg absolut ikke du skal prøve det. At prøve noget bare for at prøve det og få det overstået som du skriver er nok den dårligste grund til at tage et stof. Vent med at prøve det til du har lyst og til du ikke føler du behøver at skrive en post som denne for at finde ud af om du skal gøre det eller ej.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig.
Hvis du på et tidspunkt får lyst til at prøve Heroin,så synes jeg du skal gøre det.Men at skrive herind,og spørge nogen mennesker der ikke kender dig, det er hen i vejret.
Heroin er ikke noget man skal tage hvis ikke man har en god grund(lyst f.eks).
Det er ihvertfald min mening.Det kan godt være du syntes det lyder lidt højrøvet,men det er bare ærgeligt.Det er sådan jeg er blevet efter 5 år hooked på Heroin.Jeg ved hvad jeg snakker om.
Hvis du er i stand til at holde dig helt væk fra det,ville det være helt fint.
Hvis du vidste hvor mange Heroin tager røven på hvert år.
Pas på ørerne. :wink:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for alle jeres svar, synes hverken de er højrøvede eller noget andet, er faktisk temmeligt tilfreds med dem.

Og det var måske også lidt dumt at mig, at skrive at det bare var for at få det overstået, og jeg fortrød det faktisk også lidt da jeg havde postet beskeden, men rent faktisk HAR jeg lyst.

Men er der nogle af jer, der blev afhængige efter den første gang?
Og kender I nogle sider, hvor man kan læse mere om opiater, og specielt heroin?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Thomas skrev:
Tak for alle jeres svar, synes hverken de er højrøvede eller noget andet, er faktisk temmeligt tilfreds med dem.

Og det var måske også lidt dumt at mig, at skrive at det bare var for at få det overstået, og jeg fortrød det faktisk også lidt da jeg havde postet beskeden, men rent faktisk HAR jeg lyst.

http://www.erowid.org er din ven.. 8)

Men efter hvad jeg har læst mig frem til, så er den rent fysiske afhængighed på heroin mindre end den afhængighed nikotin giver dig. Abstinenserne er så noget helt andet..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Syntes at nå du spørger her inde, og vil ha anders folk råd som du ikke engang kender. Så syntes jeg du skulle sige nej,

Titel:
Tidligere holdmedlem

hvad er det for noget lort at skrive krede? personlige erfaringer er da lige noget han kan bruge til noget,

Jeg har prøvet heroin 3 gange

og det var det fedeste jeg nogensinde har prøvet det bedste drug ever

måske tager jeg noget en anden gang, er ikke noget jeg går og tænker over....hvis kvalitet og pris er god så ja, måske.

Titel:
In our memories

Thomas skrev:

Jeg tror faktisk, at det er de færreste der blev decideret psykisk afhængige af stoffet første gang, og jeg gætter også på, at det netop er derfor Gonzo bruger talemåden "tager røven på."

Jeg følte mig ihvertfald slet ikke særlig tiltrukket efter første eksperiment med heroin, og havde derfor heller ingen skrupler ved at prøve det igen. Det er over et år siden, jeg prøvede det, og intet stof har nogensinde haft så godt tag i mig - ikke engang coke, selvom den slags selvfølgelig er forskelligt fra person til person.

Thomas skrev:

http://www.heroinhelper.com

Jeg ved ikke, hvor god den er, men den bliver af og til brugt som referance blandt bluelightere, og ham der står for siden har også skrevet en udemærket bog ved navn "The Heroin User's Handbook" som du kan erhverve dig på http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1559502169/qid%3D1121720495/026-1108567-9064445

Jeg håber, at du bliver glad for det valg du nu end træffer (det lyder som om, du har besluttet dig for at prøve heroin.)

Mvh. Psyko

/edit: Dobbeltlinking fjernet.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Jeg håber, at du bliver glad for det valg du nu end træffer (det lyder som om, du har besluttet dig for at prøve heroin.)

Ja, jeg har besluttet mig for at prøve det.

Psyko skrev:
Jeg har venner, der sagtens kan styre sit forbrug af heroin, og så har jeg venner der har mindre kontrol over stoffet - bl.a. jeg selv.

Hvor ofte tager du selv heroin? Det er helt okay, hvis du ikke har lyst til at svare.

Og så skrev yeti noget om en IV-metode. Hvad er det? Er det indsprøjtning?[/quote]

Titel:
Medlem

Thomas skrev:
Og så skrev yeti noget om en IV-metode. Hvad er det? Er det indsprøjtning?

Jep. IV = intravenøs (indsprøjtet i vene)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har også læst, at en overdosis heroin lammer åndedrættet, og det dør man selvfølgelig af, med mindre man er tilvænnet til stoffet - så kan man tåle mere.

Men hvor meget startede i med? Altså jer der har prøvet heroin.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du skal vel ikke junke det? Når du ryger det, behøver du ikke være så bange for at få en overdosis, da du meget bedre kan kontrollere, hvor meget du indtager... Der skal desuden flere baner til, før du bliver rigtig lam. Når man ryger heroin, går man ikke op i dosen, man smelter en klat heroin fast på noget sølvpapir og suger, indtil man har fået en tilfredsstillende virkning. Men vær dog forsigtig første gang og gentag det ikke dagen efter!

Men ellers er det et lækkert stof. Du opnår bare ikke noget som helst med det andet end at have det godt. Der skal også være plads til at nyde de finere ting i livet, men heroin tager nemt overhånd.

Titel:
In our memories

Thomas skrev:
Men hvor meget startede i med? Altså jer der har prøvet heroin.

Hvis du sniffer det, hvilket jeg foretrækker, så plejer 15-20 mg. at være en passende mængde pr. streg. Det kan selvfølgelig variere med kvaliteten så husk at tænke dig om!

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det er helt utroligt, så små streger man kan få en virkning ud af, når det er heroin, man sniffer. :D Købte engang et lille korn for en flad 20'er, som jeg hakkede og blev dejlig af. :P Det er virkelig vigtigt at være opmærksom på, specielt hvis man er vant til amf og kokain, hvor stregerne er noget større.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg tror at i starten der røg/sniffede/fixede jeg vel 5-10 mg ad gangen... minimale mængder gjorde underværker.

Med tiden hvor jeg bedre har lært stoffet at kende er det vel 15-20 mg ad gangen.... men om det skyldes dårligere kvalitet aner jeg ikke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Når man ryger heroin, går man ikke op i dosen, man smelter en klat heroin fast på noget sølvpapir og suger, indtil man har fået en tilfredsstillende virkning.

Kan man ikke også det ind i en almindelig joint, bare med heroin i stedet for hash?

Ellers, hvordan er det helt præcist man gør? Skal heroinen være flydende eller bare smeltet? Og skal man bare indhalere "dampene" der stiger op fra sølvpapiret, som når man ryger en joint?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Undskylder mit lille indlæg her inde, var ret så blæst (: , og det som jeg skrev var jo lige modsat det som forummet er til, at spørge :)

Titel:
In our memories

Thomas skrev:
Kan man ikke også det ind i en almindelig joint, bare med heroin i stedet for hash?

Nej, af flere grunde er det ikke nogen god ide. For det første er heroin ofte på pulverform, og derudover er det ikke meningen at det skal "brændes af" - det skal derimod evaporere, altså fordampe (på engelsk "to vaporize")

Thomas skrev:
Ellers, hvordan er det helt præcist man gør? Skal heroinen være flydende eller bare smeltet? Og skal man bare indhalere "dampene" der stiger op fra sølvpapiret, som når man ryger en joint?

Man varmer forsigtigt med en lighter under sølvpapiret indtil heroinen bliver flydende og så lader man den løbe i renden (sølvpapiret skal være foldet ligesom de navneskilte man havde i 1. klasse), alt imens man inhalerer de dampe der står op bagved heroin-klatten.
Når heroinen så er nået ned i den anden ende af folien, så vender man den selvfølgelig om og starter forfra. Det er ret simpelt faktisk, og dem du er sammen med burde ihvertfald vide hvordan man gør.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]