Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
HJÆLP! min kæreste som jeg har været sammen med i 6md. og nu har haft pause med i en måned har lige ringet og sagt at hun er gravid og jeg er far til barnet!... hun vil ikke ha abort :(

hvad gør man? er det nu rebet skal frem og hænge eller hvordan foholder man sig lige???

er 20 år gammel skal sq ikke ha noget barn lige nu...
mage til neder er det godtnok længe siden jeg har haft...

-Piv

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Fuck.. det var da noget skidt. Hvor langt er hun henne?
I burde i hvert fald få jer en ordentlig snak vedr. barnets og jeres fremtid. Er hun klar over hvor bindende den slags er?
Hvorfor vil hun beholde barnet?

Medfølelse herfra

-Nashet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hun er snart en måned henne :roll: hun har først fået taget testen idag... hallo! min mens er gået 3 uger over tiden men det er da nok meget normalt...

hun vil ikke ha abort når barnet er mere end 5uger så er der et hjerte og så er det mord mener hun :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Vil hun så hellere binde sig selv resten af livet og evt. sætte et barn i verden, selvom hun muligvis ikke kan give, hvad det har brug for?!
Lyder lidt uansvarligt.. Få talt med hende og forklar hende, at det ikke bare involverer hende eller hendes etik og moral, men også et andet menneskes liv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja det har jeg sq osse tænkt mig men pigebarnet løber bare fra sine problemer og fra mig... men et eller andet bliver der nødt til at ske...
vil ikke være med til at opfostre et skilsmissebarn... det er sq for synd for ungen...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du har også min medfølelse! ihvertfald.

Tal med hende hurtigst muligt og sørg for at få snakket tingene HELT igennem. Der skabes fysiske bånd mellem en mor og et barn allerede efter et par ugers graviditet og hun føler sig nok allerede afhængig af barnet ligesom barnet er afhængigt af hende, derfor tror jeg også at det er lettere sagt end gjort når man beder hende om en abort.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Måske ville det være en god taktik at få inddraget nogle fra den ældre generation - meget gerne hendes forældre! Det lyder som om, hun har brug for at blive talt væk fra sin nuværende holdning...

Føler virkelig med dig. Et barn er jo ikke det værste man kan få, heller ikke i en ung alder, men i jeres situation mener jeg bestemt ikke, det er nogen god idé...!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
altså, hvis hun vil have barnet er det hendes valg, du må lade være med at lade en rotte løbe i fælden hvis du ikke vil ha børn (læs brug gummi).

Ja du må meget undskylde hvis jeg ikke som de andre føler helt vildt med dig, selvfølgelig er det noget pis at hun er gravid når nu du ikke vil ha barnet.

Og mon ikke det barn nok overlever at være et skillmisse barn.

Det lyder som om at hun har taget et valg og så må du ligesom vise dig som en mand og tage dit ansvar.

Venlig Hilsen Piv (Far til 1 , nr 2 på vej)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
du har sgu trukket nitten! :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

AAARGH! :evil: har lige snakket med hende... hun har lige været til lægen og abort kan godt nåes men hun nægter og hun siger osse at barnet vil få det fint nok uden far. hun har jo ikke taget skade af at ingen far ha... What???

prøv lige at føl sig kneppet i røven godt og grundigt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

måske du så skal indstille dig lidt på at være far, for hvis hun har bestemt sig for at være mor kan du jo lige så godt også indstille dig på at være far.
Og hvis i ikke kan finde ud af det sammen må du jo bare gøre dit for at ungen får en god far, medmindre du har den indstilling at barnet ingen far skal have.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@piv ja det kan jeg self godt se... det er jo nok osse det det bliver til i sidste ende... syns bare at det er moralsk forkert at sætte et barn i verdenen man ikke engang kan forsørge...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu skal hun nok kunne komme til at kunne forsørge det, Kommunen skal nok hjælpe hende.

Men ja det er da ikke de bedste vilkår, men mon ikke det nok skal gå :)

Titel:
Dedikeret medlem

Nu ved jeg ikke hvor ung pigen er, men unge piger har før fået børn med succes. Man kan komme langt med kærlighed. Mennesket er jo lavet til at forsørge sit afkom, og der sker sku ting og sager hos en gravid kvinde i de 9 måneder.
Jeg er enig i, at en supportiv familie er en nødvendighed for en hensigtsmæssig udvikling. Og ja, dårlig økonomi er en risikofaktor. Hvordan er hendes familiære situation? Er der midler til rådighed? Er der støtte?
Har hun en uddannelse?
Trods at mulige tænkte risikofaktorers kan have mulige betydninger for uhensigtsmæssig udvikling, er det ikke sikkert det går sådan. Hvis der er faktorer tilstede, der kan modvirke nogle mindre heldige omstændigheder, så kan det jo godt gå fint.
Det vigtigtse er vel om moren er motiveret og kærlig. Den traditionelle vestlige familierelation er ikke en universel model for korrekt opfostring af småbørn.

Go vind

/laden

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Kan virkeligt godt forstå dig, men kan også forstå hende.. Men jeg støtter dig underligt nok selvom har været igennem en abort og det er noget slemt og en ubehagelig oplevelse at sku igennem. Fordi der var det der fysiske bånd mellem mig og barnet. Sådan er det for alle kvinder..

Det ik let at alle folk og ens nærmste siger man ska få taget en abort (det et mega stort pres og alt er forvirrende, man er bange og bange for træffe det forkerte valg) pga. ens liv, omstændighederne og fordi man ik har stabilitet og selvstændig nok. Ja er godt klar over at sådan en nyhed vender op og ned på dit liv.

I kan ik lave om på det, men tænk over ja hun har noget levende i sin mave. Hun føler sikkert at man har et ansvar og at man vil gerne være et godt forbilled for ens barn. Derfor bearbejder hende ik at hun føler hun begår et mord pga barnets hjerte slår. Oplevet den samme tur, men tog mit livs vigtigste beslutning (selvom vidste vil fortryde det) og tog en abort mod min vilje, men jeg tænkte på barnets bedste og det hvis havde født det barn så havde det fået et dårligt liv og vil ha ønsket det ik blev født. Man lærer at leve med smerten og med sit tab. Så hun burde lige tænke sig om!! Det et mega stort ansvar at ha et barn og speciel hvis hun ik har et stabilt selvstændigt liv! Hvis hun er sikker på hun kan klarer det og har det der kræves for beholde barnet og give det liv der kræves så er det ja hendes valg. Men du har også noget at sige til sagen! Du 20 år og du har hele livet foran dig, men husk på alt sker pga der en menig med det. Du burde snakke med hende og finde ud af hva i gøre..

Pøj pøj..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
18 års børnebidrag eller grave guld i australiens ørken - dilemma!

Titel:
Dedikeret medlem

Piv skrev:
altså, hvis hun vil have barnet er det hendes valg, du må lade være med at lade en rotte løbe i fælden hvis du ikke vil ha børn (læs brug gummi)

Nu ved du jo ikke, om der er sket en eller anden form for uheld med præventionen...

Men uanset hvad så prøv at stille det sådan her op for hende: Vil hun helst få et barn og dermed sikkert ikke have psykisk eller økonomisk overskud til at få sig en uddannelse af en art og ende i et ufaglært job, hun ikke er interesseret i resten af livet + et barn hun måske fortryder mere og mere, at hun fik (jaja, lidt et worst case scenario men det sker jo hele tiden)... eller vil hun måske nøjes med at have det skidt i et halvt eller helt år pga. abort og så senere få nogle børn, som hun kan tage sig meget bedre af?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Laden Barnjesus... hun har ingen uddannelse og hendes psykolog tror at hun måske blevet misbrugt af hendes far så forstår godt at hun ikke syntes at en far er nødvendigt... men jeg vil jo bare gøre mit for barnet og give det så trygge rammer som muligt... verdenen er sq et tuff nok sted i forvejen... hun er pt. på bizzen men starter på noget skole til jan.

@bluevision tak for forståelsen... kan osse godt forstå hende men kan bare ikke forstå hvorfor at hun ikke vil have mig med ind i billedet... jeg skal bare betale siger hun...

@kaktus klausen kender du et billigt flyselskab? :?

Titel:
Dedikeret medlem

Caligula skrev:
@Laden Barnjesus... hun har ingen uddannelse og hendes psykolog tror at hun måske blevet misbrugt af hendes far så forstår godt at hun ikke syntes at en far er nødvendigt... men jeg vil jo bare gøre mit for barnet og give det så trygge rammer som muligt... verdenen er sq et tuff nok sted i forvejen... hun er pt. på bizzen men starter på noget skole til jan.

Nu skal man huske at være kritisk overfor psykologers meninger om den slags.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Man skal ikke overtale andre mennesker til at få en abort. Det vil være meget dumt at få en sådan hvis man ikke er sikker på at det er det man virkelig vil. I sidste ende må det være kvinden der afgør dette, da det jo er hendes krop.

Men du kan selvfølgelig fortælle hvorfor du ikke mener at det er en god ide at få barnet, uden at presse på for at hun skal have en abort.

I sidste ende er det dit ansvar at tage dig af dit barn, hvis hun beslutter at få det. Det vil ændre dit liv, men du vil opdage at det også vil berige det. Lov mig at du ikke vil være en af de fædre der får et uventet barn og så bare lader være med at se det, hvis det er hun vælger at få barnet. Det vil du nemlig komme til at fortryde.

Held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]