Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: drugstop???
Medlem

Geografisk sted: danmark
hvor mange herinde, har tænkt på hvad der sker om 10 år når de har børn og hvad dertil hører.. kan man godt være blæst i weekenden og have børn og kone samtidig?? eller har man det bare som mig, at det er en ting man bliver træt af igen, ligesom legetøjet da man var lille... tænk over det og giv mig et seriøst svar..
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Der er skrevet et indlæg om præcis det samme for noget tid siden.

Medlem

ingen andre?? i øvrigt: tak for oplysningen... men hjælper det mig?? vis mig hvor det er i stedet for at komme med sure opstød,,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Altså jeg savner sku efterhånden noget af toleranceni snart alle poster. Hvor er det sure opstød. Der blev bare sagt at der var et andet sted hvor emnet blev bearbejdet. Jeg tror forøvrigt at jeg stadig lammer mig om 10 år. Det kan let være at tidspunktet på dagen hvor jeg gør det eller mængden ændre sig (her er der stadig en åbening for at det kunne stige) men i bund og grund tror jeg at jeg gør som nu, hvad der passer mig og hvad jeg føler for !

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har både kone og barn..ingen problemer dér. Nogen af mine venner har også familier, og de fyrer den da også af, så jeg ser ingen problemer i dét.

Medlem

jeg tror det kunne blive et problem når børnene bliveer teens

Insane psychedelia user!

http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=5&t=000817

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Well, hvis man ikke vil have at ens børn ender som Eminem, skal man nok passe lidt på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej, jeg er ikke sikker på at jeg vil tage stoffer når/hvis jeg får børn. Det kan godt være det bare er mig, men jeg ville føle det moralsk forkert (tag det ikke personligt, dankdawg). Hvem ved måske gør jeg det alligevel, jeg har sgu ingen plan for det her. På det niveau hvor jeg tager er du sgu nok ikke noget problem...

-Psyko

Insane psychedelia user!

2,5 Rivitrol er nok et problem hvis man har børn [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

Ikke for mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Ej, den sags er sgu nok ikke forsvarligt med mindre børn i huset og hvis de er teenagere æder de dem sikkert!

-Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Moralsk forkert? Hold da op, jeg kan ikke klare når folk har det dårligt med deres stofbrug. Er der noget galt med stoffer? Uddyb venligst hvad du mener? Måske skulle du bare frigøre dig lidt fra statens anti-narko propaganda? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Sålænge man er istand til at passe sine børn så de er glade og har det godt, så ka' man vel ta' hvad man vil? Jeg ser ingen grund til at børn eller familie nødvendigvis kræver en ændring på det.

Jeg ka' heller ikke se hvorfor det skal betragtes som så uforsvarligt at ryge når man har børn. Hvis de får kærlighed og tryghed, så overlever de såmænd nok som de skal [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som jeg mener vi kom til enighed om i en diskution her for et halvt års tid siden(nu kan jeg ikke huske hvilken diskution, men jeg nægter at skyde skylden på stofferne [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]), så har man ikke et MISbrug af stoffer når man kan leve sit liv uden at forsømme sine venner, sit job eller uddannelse, sin fritid og ens familie.

Hvis vi bygger lidt videre på den, kan man vel sige at sålænge man ikke forsømmer ens børn og ens samlever, hvad er så problemet?

Jeg tror snarere problematikken dukker op når ens børn kommer i den grænsebrydende alder... Jeg ved da at jeg ville holde en lav profil og lade dem udforske druk og hash i fred. Når de så kommer på min alder(17-18 år) vil jeg tage en mere seriøs snak om ting som stimulanser og psykedeliske rejser. En af de ting jeg føler jeg kommer til at skylde mine børn(når jeg får nogen), er et fornuftigt forhold til rusmidler. Vil fædrene herinde ikke gi' mig ret i det?

Peace,
Tias.

In our memories

dankdawg: Ja, det gør jeg sikkert. Hvis jeg skal omformulere mig lidt har jeg det sådan at det er helt okay at eksperimentere med stoffer, men at det skal holdes helt adskilt fra ens børn. Hvis jeg en dag får børn (og det håber jeg at jeg gør) så vil jeg prøve at lade være med at lamme mig i deres nærvær. Faktisk synes jeg ikke engang det er "cool" at drikke sig stiv imens børnene ser på det. Jeg bryder mig heller ikke om at være sammen med mine forældre når de er stive.

-Psyko

Medlem

jeg er ikke offer for nogen kampagne.. jeg ved bare at nmår jerg nogen gange er helt smadret både mandag og tirsdag, så er jeg da ikke sikker påb at jeg kabn give mine børn min fulde opmærksomhed som de fortjener... det er bare det.. og så skal nmine børn ikke se mig blæst.. og sådan er det bare.. over and out..

Ps:tak for de seriøse svar der var.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personligt har jeg også både kone og børn - og jeg ser ingen problemer i at eksperimentere med stoffer. Selvfølgelig sætter det nogle naturlige grænser, men det tror jeg kun er sundt. Jeg går kke og "lammer" mig hver weekend - men planlægger mine små rejser i god tid.

(rygersmiley)

Psychedelia Gay Overlord

Fonky: du har ikke børn vel? Psyko: Hmm, måske bør du overveje det lidt dobbelt-tydige forhold du har til stoffer? Er selv vokset op med 2 forældre der brugte stoffer (på forsvarlig vis), og netop det har lært mig hvordan man bør bruge den slags. Rusmidler er en naturlig del af livet, og jeg kan ikke se hvordan det kan være forkert at bruge det når man har børn, forudsat at man tænker sig om naturligvis.

In our memories

dankdawg: Måske er det bare mig der er lidt tyk i skalden, men hvad dobbelt-tydigt er der i mit forhold til rusmidler/stoffer? Mit eneste argument er bare at det ikke er sjovt når ens forældre er så stive så de bryder de aftaler man har lavet med dem og lign. Og nej, mine forældre er absolut ikke alkoholikere og nej, så vigtige var de aftaler heller ikke. Fordi jeg ikke har børn, kan jeg selvfølgelig ikke svare på hvordan jeg vil gøre, men jeg kunne sagtens forestille mig at leve uden rusmidler.

-Psyko

Psychedelia Gay Overlord

OK, så vil jeg hellere sige at så er dine forældre vist alligevel en smule fucked. Jeg bryder aldrig aftaler, så det kan jeg ikke rigtigt sætte mig ind i. Det behøver altså ikke at være sådan, bare fordi det er dét du har oplevet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh området
Pot : ca 2 gange om mrd
Amf : ca hver 2.-3. mrd
E og shrooms: mange, mange mrd. og år imellem
Det er mit forhold til stoffer nu.

Selvfølgelig har min kæreste og jeg snakket om det. Og mit syn har faktisk ændret sig en smule, jo mere jeg har tænkt over det.

Som udgangspunkt kunne jeg godt tænke mig at holde helt op m at ryge smøger inden jeg får børn, for det er ikke fair at udsætte børnene for passiv-rygning,(det beder de ikke selv om !) og for desuden er det jo ikke et fedt budskab at sende sine børn: "Jow, jow da, selvfølgelig er mor da FULDSTÆNDIG klar over hvor usundt og skadeligt det er...., men mor er bare enten for DUM el for SVAG til at holde op..." Der ér kun de 2 variabler at vælge imellem !!! Det var så smøgerne.

Jeg glæder mig til at få børn, og min ypperste opgave, jeg vil lægge alle kræfter i, vil være min opdragelse af dem. De skal have så meget kærlighed som et menneske kan bære, opmærksomhed, omsorg, de skal opdrages til at være ligesom mig selv, dvs. de skal have stærke personligheder, have selvværd og selvtillid og de skal være moralske. Jeg håber på at have opbygget et stærkt tillidsbånd til dem, omkring den tid de når teenage årene, for det er jo den tid de vil have lyst til at afprøve grænser og eksperimentere..fx med stoffer.

Jeg synes det ville være et dårligt eksempel at sætte for mine børn, og jeg ville være bange for at det på et el andet plan for dem kunne virke "helt ok, når nu MOR har prøvet det", at fortælle dem om de ting jeg selv har taget og prøvet- pot kunne jeg godt finde på at nævne.
For der er en fare ved stimulanser, i værste tilfælde kan de tage en overdosis, forandre sig til det værre eller bare ikke være i stand til at styre dem...Og jeg villle nok ikke være så glad for mig selv, hvis jeg havde en fornemmelse, at de havde startet m at tage det, fordi de i baghovedet havde tænkt, at det nok ikke var så farligt, når nu mor har taget det engang... A AAAA !!

Jeg vil oplyse dem omkring såvel stoffers som alkohol og spiritussens indvirkning på personligheden og sindet, og dernæst holde øje med dem.

Jeg vil aldrig tage noget mens de er til stede. Hvis deres far og jeg tager afsted på en weekend-tur, så kan jeg ikke se noget galt i at man hygger sig. For hvis noget pot el hvad man nu kan finde på, kan få mig til at stresse fuldstændig af og komme i kontakt med mit indre, så vil den positive effekt jo smitte af på DEM [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

For det vil kræve sin kvinde at køre karriere inden for medie-branchen, holde hus, passe børn og sørge for sin mand !!

Man må godt pleje sig selv- sit indre barn, derved har man mere at give af til andre !

[ 26 Juni 2002: Besked ændret af: cRaZsAiNt ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]