Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ekstra Bladet
Medlem

Har i andre også fået dette brev?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Jeg hedder Peter Astrup og er journalist på Ekstra Bladet.

Vi er ved at lave et projekt om narkotiske stoffer, der florerer på
weekendbasis i de unge miljøer. Vi har brug for nogen, der kan fortælle
deres historier og oplevelser med forskellige stoffer. Det er derfor jeg
kontakter dig. Jeg har fundet din mailadresse på psychedelia.dk, hvor du har
postet et indlæg i deres debatforum.

Det ville være alle tiders, hvis du har lyst til at fortælle din historie
til os. Vi så allerhelst at du står frem med navns nævnelse, men vi kan godt
gøre dig anonym, hvis det skal være.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på mobil xxxxxxxx eller xxxxxxxx, hvis du vil være med eller bare har lyst til høre nærmere om det.

Vh Peter Astrup
<HR></BLOCKQUOTE>

[ 04 Februar 2003: Besked ændret af: TruckerMuffin ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Der er mange der har fået det, ja.

Vi vil gerne opfordre jer til IKKE at svare ham, og hvis i er for medie-liderlige til at lade være, så lad venligst være at udtale jer om psychedelia.dk. Vi ønsker ikke en "øvban" lignende artikel igen.

Medlem

Kan man da ikke få nogetsomhelst positivt ud af det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@davidna: Nej, du er ikke den eneste, der har modtaget omtalte brev.

På baggrund af Urban-skandalen for et lille års tid siden, har vi admins et mindre antiparti over for boulevardmediernes måde at viderebringe "realiteterne" på.

Derfor beder vi alle Jer, der har fået et brev fra Astrup, om *ikke* at tage kontakt til manden og svare på evt. spørgsmål!

Såfremt Hr. Astrup skal have publiceret en artikel, bliver det først med accept fra administratorerne!

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
er der nogle der har den øvban artikel og i hvilket blad blev den bragt?

jeg kender ikke til historien men føler i ikke at vi må tage kampen op? ssp'erne og BT kalder os usle narkomaner og ignoranter(altså nu tænker jeg på det med hash kampagnen). skal vi bare se på mens folk sviner os uretmæssigt til. alle herinde kan jo se(og tror også at EB kan se det, det er derfor de kontakter os)hvor usagligt det er når de påstår at de er hashen skyld at 11årige prostituerer sig(hvor er forældrene? det er slet ikke nævnt. det er alt sammen en klump af harpiks og pressede plantedeles skyld). hvorfor ikke taget chance? kan situationen blive være?

@admins
håber ikke i opfatter dette som et angreb. jeg forsøger bare at gå i dialog med jer. jeg har selvfølgelig tænkt mig at fælge jeres anvisninger og desuden har jeg ikke modtaget mailen da jeg ikke har offentlig gort den [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har også modtaget dette brev, og jeg har valgt at svare på det... Men jeg skrev i brevet at jeg ikke vil udtale mig om psychedelia.dk men kun omkring mine egne personlige erfaringer. Håber at i stoler nok på mig til at jeg ikke svarer på noget omkring boardet, da jeg selvfølgelig ikke vil noget ondt. Men jeg lover ikke at svare på noget om det, hvis interviewet altså blir til noget....

Medlem

@alco
nu er det _endelig ikke_ for at fornærme dig men tror du ikke at det er bedre at lade ne mere erfaren udtale sig? mig bekendt har du prøvet kex en gang og amf 6 -8 gange(ret mig hvis det er forkert). synes du ikke det er bedre at hvis der skal laves en udtagelse så bliver det en af de mere garvede? husk på at du blev kontaktet gennem psy.dk. uanset om du selv udtaler dig om psy.dk vil der kunne drages paralleler tilbage hertil. hvis du fx kommer til at sige noget forkert hvor har han så fået de fejlagtige info fra? etc etc.

jeg håber at du forstår at jeg ikke er bedre selv. derfor har jeg også valgt at følge admins anvisninger om ikke at reagerer uden deres accept. det ved bedre end os. desuden er din erfaring i miljøet vel temmelig begrænset. husk på at at verden ser helt anderleds ud når man er 18< og har set alle sider at stofbrug end når man er en ung 15 -17 der bare har prøvet stoffer et par gange.

håber ikke du tager det her personligt og håber du forstår at dette blot er et forsøg på at være saglig!

Tidligere holdmedlem

Alchoholic>>>Hvis du ikke har lagt mærke til det er du boardets klovn?

Du er en af de mest uerfarne, og udviser ikke specielt meget intelligens igen og igen.

Var det ikke dig der troede man ku trippe på helligånden??

Plz lad være med at udtale dig da du skader os alle!

Folk kan så selvfølgelig sige...hvem er han så?(Boarders bedrevidende narcistiske latterlige ignorant)

Måske.....men jeg ved jeg har ret i det jeg lige sagde!

Du er også kun en 16 stykker, og allerede der knækker filmen hvis vi vil prøve at vise at det er muligt at have fornuftig omgang med stoffer, og leve et almindeligt liv.

Jeg siger ikke jeg villle kunne gøre det bedre......eller jo...det gør jeg, men jeg gider ikke.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Tag dig sammen tjujoin - den besked du skriver til Alcoholic viser hvem der er en klovn her.

Fordi han er ny, uerfaren og har stil et par uheldige spg. behøves han ikke være en klovn.

Men jeg synes nu også selv at du skal lave være udtale dig, alco. Med mindre du kan garantere psychedelia.dk ikke bliver nævnt i forbindelse med det.

[ 04 Februar 2003: Besked ændret af: TruckerMuffin ]

Medlem

@Thujoin
tag dig da sammen!

er der nogle at dine pointer du ikke har stjålet fra min post? også har du bagefter uretmæssigt overdrevet dem totalt.

for mig virker det som om du bare kører hetz mod en der er mindre end dig. det er sq da ynkligt. din post er overhovedet ikke konstruktiv og bidrager overhovedet ikke med noget til diskussionen. du sviner bare en unødigt til.

get a grib man...

Medlem

@Truckemuffin
ok du kom mig i forkøbet(kig på kl.). jeg kan se vi er temmelig enige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

anyway har du overvejet det jeg sage med at udvælge en sagkyndig også lade ham svare? er det evt. nogle du gerne ville gøre?

[ 04 Februar 2003: Besked ændret af: DN ]

Tidligere holdmedlem

Seriøst...han har jo tænkt sig at gøre det....og jeg mener han for enhver skyld skal stoppes.....lissom hvis jeg ku have svinet ham techno fyren fra de vilde unge nok til, så han ikke havde lavet det program havde jeg også gjort det.

Medlem

@thujoin

det hjælper altså ikke noget at svine nogle til. jeg har set det sidste afsnit og jeg giver dig ret i at ham med kex er totalt ynklig men det havde altså ikke hjulpet nogen at svine ham til. hvis jeg kendte ham ville jeg prøve at hjælpe ham istedet ved at foreslå ham at lave noget andet. hvis alle venner støtter en kan man godt vende skuden(jeg har selv set det lykkes med en der havde taget det i et havlt år. det varme sq [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]). det var så tydeligt at han var totalt nedbrudt at de diabolkske ssp'ere og psykologer. bemærk hvordan han totalt sagde hvad de gerne ville have ham til at sige. moren hunsede rundt med ham. der var overhovedet ingen selvstændighed tilbage i ham. det mindede mig sku om moonie bevægelsens "skyldsfølelses metoder". jeg synes helt klart det er synd for ham.

ok det var lidt offtopic men du virker altså noget overfladisk o intolerant.

giv nogle alco en reel mulighed for at reply. det er da klart det er svært hvis der står 20 og skriver idiot.

Tidligere holdmedlem

Altså..Alco er da for min skyld også 100% velkommen på dette board...syntes faktisk at han SKAL være på dette board sådan at han kan lære mest muligt om det.

Han er sikkert også en flink fyr...

Men ham som "representant" for den nye generation af folk med kontrollabelt narkotika misbrug.......NEJ!!!!!

Medlem

jamen så skriv at du ikke synes han burde reprenseterer den nye generation grundet uerfarenhed(eller hvad du nu måtte have som grund)

det er der da ikke noget galt i. men lad vær med at kalde ham en klovn [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Thujon>>> Fordi jeg har stillet nogle lorte spørgsmål, ik er vildt erfaren omkring stoffer osv gør det ikke mig til en klovn! Selvom jeg kun er 15 år har jeg mere erfaring inde i miljøet en mange andre 15-årige! Hvordan kan du tillade dig at svine mig til! Hvis jeg gør det er det af personlige årsager! Jeg vil gerne gøre nytte og så kan du grine alt hvad du vil! Fortælle min historie og min side af sagen!Og det er jo ik engang sikkert jeg skal lave det interview! Og du kan slet ik udtale dig om mig som person! Du kender mig ik og selvom du måske ik tror det tænker jeg fandme meget af min alder! Synes også snart det er træls at man stadig skal høre for nogle dumme spørgsmål jeg stillede for lang tid siden! Jeg prøver sq da at lave om på det.

Så hvis nogle har nogle gode råd til hvis det interview bliver lavet, så skriv dem til mig så jeg feks ik siger noget i ikke vil have.

Da jeg ik gider lave det her til et personligt bitch fight kan du kontakte mig over pm hvis du har kommentar til dette.

Site Admin

Synes at folk der bruger ordene: piller, kex, kix, happere, amf, cola etc skulle lukke røven over for pressen. De kan umuligt give et godt indtryk!!

mvh KI

Medlem

"vil give KI ret i at det bør være en af overmenneskerne fra svampe klanen der skal interviewet. alt andet ville jo være dumt da det kun er svampe klanen der ved bedst. det er klart at hvis man tager andre stoffer en KI kan man ikke være særlig klog"

Site Admin

Jeg snakker ikke om hvilke stoffer der tages, og heller ikke om nogen klan... Jeg får bare kuldegysninger hver gang man hører en narko-kender stå og sige at hans kex er SÅÅÅÅ gode og han aldrig går galt i byen. Vær mere specifik feks. Er pillerne testet? Hvilke stoffer tager man; og nej kex er ikke et stof...

Hvis en fortaler for fri hastighed på motorvejen stod og sagde: "Wolle, min bimmer er bare sååå hurtig mand, den kører fra alle mand. Jeg har boret i benzintanken maaand... jeg kører aldrig galt for jeg har taget mit perkerkørekort i perkerville", ville man også ryste lidt på hovedet som modstander af fri hastighed. Dem der udtaler sig skal bare sørge for at vide mere end hr. og fru. danmark. Der skal altså argumenteres -lidt- bedre.

Det at medicinere sig selv på den måde er jo ikke meget forskelligt fra læger der skriver recepter ud og dem vil man gerne have har styr på sagerne. Jeg ville da nødigt gå til en læge der bare bad mig fylde kæften med piller hvis jeg var faldet og flækket kraniet!

min pointe er sådan set bare: Hav argumenterne i orden og viden til at bakke det op så der ikke bliver sagt lamme ting som "GHB er et afkog af MDMA"

MVH
Ken Ishii (overmenneske)

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Ja, tænk jer MEGET godt om før i svarer på mailen.

Det er ingen hemmelighed at sensations-journalistik sælger, og man skal virkelig passe på hvis man går ind i dialog med en journalist fra sladderpressen.

Det er ikke nok at have facts 100% i orden, man skal også være i stand til at formulere sig meget præcist, og være yderst påpasselig med hvad man siger.

Husk på at manden er uddannet journalist, og vil være i besiddelse af forskellige interviewteknikker - og selvom manden måske kan være en flinker fyr skal du ikke glemme at han lever af det, og ved så meget som 1 enkelt uovervejet kommentar kan han have historien til morgendagens avis.

- Og så kan du sætte dig selv og mange andre i dårligt lys.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]