Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bonghovedet:
Jeg har lige set her i morgennyhederne på tv2 at politiet har tænkt sig at lave en storstilet aktion mod christiania hvor at de helt vil lukke pusherstreet!
Dette vil ske inden for en kort periode, datoen er endnu ikke fastlagt, men når de først har fået ryddet pusherstreet vil de blive der i 30 dage for at sikre at området bliver helt afkriminaliseret og lovliggjort!
<HR></BLOCKQUOTE>

Fedt initiativ! Politiet gør, hvad Staden ej selv tør: Fjerner noget uvæsentligt til fordel for det væsentlige.

Som er: At Christiania er et socialt eksperiment, hvor man har sin egen regulering og kultur midt inde i det overregulerede normale samfund, og midt i reklamens syge kultur.

Spørgsmålet til 40.000 er: Er det hele løgn? Er Christiania bare en luder, der simulerer en frigjorthed, som i realiteten blot er friheden til at være påvirket og synke ind i sig selv, samt, når rusen klinger af, være kynisk og opfarende?

VENNER, DETTE ER SANDHEDENS STUND, DA DET SKAL AFSLØRES, HVOR MANGE DER KOMMER PÅ CHRISTIANIA FOR CHRISTIANIAS EGEN SKYLD!

HVORFOR IKKE SAMARBEJDE MED POLITIET, DVS. OVERFLØDIGGØRE SAMMES FREMFÆRD? HVORFOR IKKE PRØVE NOGET NYT OG LAVE HAMPEFRI ZONE FRA INDGANGEN OG TIL VOLDENES BEGYNDELSE?

ER DU EN LUDER CHRISTI(ANI)A? DU ER SNART 32, DU BURDE TAGE DIT LIV OP TIL REVISION.

CHRISTINA - DU ER ET GODT SKÅR OG HAR MANGE VENNER. MEN NU ER DET TID AT SORTERE - HVEM ER DE RIGTIGE? HVEM HOLDER AF DIG OG BLIVER VED MED AT SE DIG, SELVOM DU IKKE LÆNGERE LEVERER "VAREN"?

HØR EFTER, CHRISTINA! DET HER ER VIGTIGT! HUSK PÅ DIT EGET MOTTO: HANDLING GIVER FORVANDLING. DET GÆLDER OGSÅ OMVENDT: FORVANDLING FRISÆTTER NYE HANDLEKRÆFTER, NY INSPIRATION, NY KREATIVITET!

DU ER BLEVET SÅ LAD OG JA, UNDSKYLD FED, CHRISTINA!

VÅGN OP, OG KOM I OMDREJNINGER! GØR NOGET VED DIT LIV OG VIS VERDEN, AT LUDER-TIDEN ER FORBI!

VERDEN VIL RYSTE I BUKSERNE OVER DIN NYE STYRKE - DEN VERDEN - KØBENHAVN OG OMEGN - DER HAR VÆNNET SIG TIL, AT HOS DIG ER DER BERUSELSE I FLERE DIMENSIONER, OG SIKKEN VI HYGGER OS, OG VI EEELSKER DIG, CHRISTINA, DU ER DEN BEEEDSTE PIGE I MILES OMKREDS...

Ærlig talt, Christina. Mener de det? Er det sand kærlighed?

Du får besøg, hører jeg, af en hård fyr ved navn Poul.

Poul maser sig frem og vælter flaskerne og vifter dit mix på gulvet og haler dig op ved fletningen!

Uuh, det dyre mix - du mærker næsten ikke smerten ved halen i fletning! Aar, flere HUNDREDE KRONER - på gulvtæppet blandt alt det andet snavs, umuligt at få op!

Jamen, Poul vil dig noget, Christina. Han vil hjælpe dig, få dig op af sumpen. Han véd, at du skal have det hårdt nu, fordi det er tid til forandring.

Hvorfor er det tid til forandring?

Fordi, Christina, din drøm skal have en chance!

Det bliver ikke til noget, hvis du bare fortsætter med at fyre og fyre fra morgen til aften...omgivet af en masse personer, der kalder sig dine venner, men - måske kommer de bare for at være med på en pibe!

Så går de igen. Ud og ind. Hvem er dine venner, Christina?

Hvad er der blevet af din drøm? Går den ikke op i røg, måske?

Tag Poul alvorligt, Christina!

Og husk: Du skylder mig stadig en pige...

[ 31 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Interessant vinkel... hash-handlen har muligvis kvalt noget af alt den anden aktivitet i fristaden, men man bør også se på aktionen som et overgreb på beboernes (og de handlendes!) personlige frihed.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
arghh er du HIPPI eller sådan noget!!!

staden tilhøre samfundet og så er der nogle mennesker der har "BESAT" det,
hvis nogen kom og besatte min lejlighed og begyndte og sælge narko og våben så ville jeg også sende dem på gaden med det samme,

hovdet parten af de kom for 30 år siden
jubbi'er den dag i dag og lur mig ikke om det er de samme mennesker der vil have det lukket der sker sku noget underligt noget med mennesker når de fylder 40 ¨år eller der om kring så skifter de sku holdning,

og hey cristania er ikke den hippa fristad som det har været men et skjalke skjul for åbenlys NARKO/VÅBEN handel,

hvad med det bomber der blev springt mod politet i sin tid,

legalisere CANNABIS og
luk staden så lav boliger/frabirkker så der kan komme nogle penge i stats kassen

bare fordi de ryger/sælger hash derfor behøver man ikke at tage deres pati/,

jeg thor iøvrigt også at vi har bedere muligheder for en legalisering unden staden,
og folk skal nok få fat i deres klumb aligevel,jeg bor her over i
"jante-lovens hovdes stad" og jeg lider ikke mangel på røg så bare slap af og la bulldozerne gøre det grove arbejde

Medlem

Hvis Christiania endelig skulle jævnes, hvad jeg ikke mener, det skal, synes jeg, der skulle være en smuk park i stedet.

Åh, her lå Operaen...her forsøgte jeg at score for 117. gang...

En park! Kom, min elskede, lad os gå ned til vandet...

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg har det udemærket med at Pusherstreet bliver lukket.
Det er svært at argumentere for at bevare noget der er ledet af den nordiske form for mafia: rockerne, og som eksisterer imod loven.

Jeg er for en legalisering af Cannabis - og jeg mener, at det at man fjerner center for den illegale handel, i den udstrækning Pusherstreet er det, er et skridt på vejen imod legaliseringen.
For behovet og forbrugerne forsvinder ikke - kravet om tilgængelig cannabis vil stadig være der. Efter en kort periode, ville det være ganske logisk at tage et legaliseringsspørgsmål op igen. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvad angår ideen om, at Christiania skal indlæmmes under kommunen og byfornyes osv., så synes jeg det er en meget dårlig idé. Der skal være plads til forskellighed - og folk som ellers er udstødte af samfundet i nogen grad, kan pt. godt fungere på Christiania uden noget pjat.

Så ud med Rockerstreet aka. Pusherstreet, men bevar Christiania!

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Men jeg har ikke noget at udsætte på hverken pusherne eller rockerne! Pusherne har en stresset buisness, og vil selvfølgelig altid være der et eller andet sted, for hvor der er et behov, er der en forsyning.

Jeg taler til Christiania om at tage et radikalt skridt og bevise overfor omverdenen og sig selv, at eksperimentet kan lade sig gøre uden brug af hash.

Hører hash og Christiania måske ubrydeligt sammen?

Så er det et pseudo-eksperiment - hashen er aksen, et molekyle er alfa og omega, og idealet er en verden, hvor alle er skæve, fordi mennesker...

- fordi mennesker åbenbart IKKE kan være sociale, rolige, fantasifulde, intuitive, samt erotiske i subtile grader, uden brug af hash.

Det kan vi ikke. Hele ånden skulle altså være bygget op omkring et handicap.

Der er noget, vi ikke kan - vi er nødt til at tage medicin.

Er det rigtigt, Christiania? Har jeg fanget pointen? I har centreret Jeres lille storby-oase og hippie-drøm omkring et handicap, nemlig den manglende evne hos mennesket til at være social, rolig, fantasifuld, intuitiv og erotisk subtil?

En mangel...et sort hul...ligesom hullet i den blomsterdekorerede guitar, hvar?

Bevis, at I har noget mere end et hul som gud, Christiania.

Bevis det.

Men fred være med pusherne, der jo blot forsyner os med indhold, hvor der skulle være noget...i hullets sted.

De kan sikkert godt finde et nyt sted at arbejde.

[ 31 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Medlem

OBS: EMNE-OPLÆGGET SENDT SOM EMAIL TIL KBH'S POLITI! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
hvis hash var lovligt ville det ikke være et så stort problem på christinia, met ville da være fedest hvis den åbenlyse handel ikke var så koncentræert lige der og det er da osse den eneste gode grund til at lukke christinia

guffe du er satnme skarp i dine vestjyske bånde fremskrits holninger skal du ikke snart ned og vogte grænsen eller har du noget nyt i gære gg.

Dedikeret medlem

først hashmarkedet, så christiania.

folk med politisk observans a la anders fogh, pia kærsgaard osv. har ikke brug for christianias ideologi. de ser christiania som samfundets fjende nr 1.. det er nemlig bl.a. her at der TÆNKES alternativt og kritisk og det er bl.a. her vi skal finde koden til at bryde den syge tankegang regeringen lægger for dagen.

FRI HASH

FRI CHRISTIANIA

FRI OS FRA DEN REAKTIONÆRE REGERING

FRIGIV DIG SELV FRA TYRANIET

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
For første gang har jeg faktisk læst hele Skatzos post! Men jeg synes faktisk den har en god indgangsvinkel til Christiania- såen er det nok de færreste der har set på det nu!

Men ideen omkring gøgl er stadig langt ude, så jeg er med guffe på den her - Legaliser og Nedlæg!

[ 01 2003: Besked ændret af: N|DK ]

Dedikeret medlem

C H R I S T I A N I A

stav dog ordenligt [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Mmm, hashen burde legaliseres. Det ville være en god ekstra-skat, som EB har fundet ud af:

Hash-skat vil give milliard-indtægt

Dog er det, jeg bedst kan lide ved artiklen, en "lille" fejl: <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Dansk politi opfangede i fjor 2653 ton hash...

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af eb:
FRI HASH

FRI CHRISTIANIA

FRI OS FRA DEN REAKTIONÆRE REGERING

<HR></BLOCKQUOTE>

FRI BEVIDSTHED

Hør, hvor bliver Christianitterne af? Skal de ikke komme med indvendinger om politiet og sådan noget?

Mon de føler sig hævet over os?

[ 01 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skatzo:
FRI BEVIDSTHED.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er du helt selv herre over!

-Child

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Det er du helt selv herre over!

-Child
<HR></BLOCKQUOTE>

- Det er ingen selvfølge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skatzo:
- Det er ingen selvfølge.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er op til hver enkelt at frigøre sin bevidsthed. Ingen kan gøre det for en, og ingen kan forhindre en i det, hvis man virkelig vil.
Svar mig i filosofi-forummet, dette her er vist ved at være off-topic.

-Child

Medlem

Det er off-topic bevidstheds-teori, der siger, at vores bevidsthed er kollektiv som baggrund for det individuelle fokus. Det er jungianisme, der hentydes til telepatiske felter og telepatiske kræfter, som hele tiden hiver og skubber i folk.

Man kan ikke genføde sig selv i et tomrum, men må forstå sig selv i et skæbnefællesskab.

Jeg taler til Christiania som ét skæbnefællesskab, der kan betragtes som en person.

Jeg har oplevet, at det telepatiske felt i dette skæbnefællesskab, som er Christianias, ligesom spiller på, at jeg længes efter en pige, og vil have mig til at se mig selv som en ringe person, fordi jeg er speciel.

Men det er så ubevidst i dette Christiania-felt, derfor netop så giftigt - "officielt er vi ikke sådan" - jeg mærker, at der er undertoner, et lokalt kollektivt ubevidste, der vil definere mig som en ringe person, der altid har desperado-rollen.

Jeg ville noget med en vis N., da der kom en dille med de tre kugler, som man kan lege med, de hænger på snor, og man holder altid fast i én af dem.

Det er 666-libidoen.

Det er dén, der har bidt sig fast i mig.

Det er de evige to, der binder den ene til sig for at blive bekræftet i, at de har noget sammen i modsætning til den ene udelukkede.

Det er 666-libidoen i kollektiv form, jeg oplever spøge i Christianias kollektive ubevidste, med mig i rollen som den ene udelukkede, der er bundet til de sammensvorne af en stadig opretholdt forventning om, at det bliver anderledes.

Okay. Jeg er 666. Jeg er allieret med universets dybe ånd, og vil ej ophøre med at tale det sprog, som tales - 666-sproget - for at realisere mig selv i fællesskabet.

Det lyder selvfølgelig TEMMELIG avanceret.

Det er dog baggrunden, min drivkraft - bag dette.

Fisse for fred.

Medlem

PS. THC-MOLEKYLET HAR FAKTISK NETOP TRE SEKSKANTER I DETS STRUKTUR.

Dedikeret medlem

Skatzo, hippierne doede i 60'erne, og det var der fandeme en god grund til.
Dit wienerbroeds-bloede flowerpower pis er der sgu ikke nogen der kan bruge til noget...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]