Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

"Jeg ved at blandt andet Joe Rogan og Eddie Bravo er store fortalere for at ryge lidt skunk inden de dyrker jiu jitsu. De bliver langt mere rolige, spænder ikke nær så meget i kroppen, og begår derfor færre fejl. Samtidig bliver det mere som et strategisk mindgame ala et skakspil, når de ruller rundt på måtten med lidt canabis i blodet. :) Super fascinating stuff"

Dette skrev wEstzIde i en anden tråd, hvilket straks fik mig til at tænke på en oplevelse jeg havde.

Da jeg var på skisæson brugte jeg meget tid i funparken/snowparken, hvor jeg kørte på kickers og rails. På en perfekt solskinsdag tog en ven og jeg op til parken for at køre. Det gik pisse elendigt, indtil vi lige tog en slapper og drak én (!) øl. Og kørte det! Vi mistede lige den værste usikkerhed og fik den ro, der skulle til for at køre godt.

I snowparker og skateboardparker rundt omkring i verden bliver der jo også røget weed i anseelige mængder. Jeg har personligt set en mand tage et sidste sug af en joint, smide den i sneen og derefter sætte en switch-720'er over en kæmpe kicker.

Har i nogle erfaringer med downers - alkohol og weed (o.a.) som præstationsfremmende midler? Og i så fald hvor meget? Jeg synes også det er fascinerende, at vi kan yde bedre (i nogle sammenhænge) ved at dulme nerverne og "sløve" vores sind.

Medlem
Brugeravatar

.

Medlem
Brugeravatar

Sorry for de ekstra indlæg, der skete vist en fejl

Senest rettet af 2tilbage 01 nov 2013 02:28, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg har røget en lille smule skunk nogle gange før jeg har spillet basketball. jeg synes det hjælper til at fjerne alle de unødvendige tanker og fokusere mere på det man laver og være tilstede i nuet. det kan dog meget hurtigt blive for meget. 1-2 væs på hvad end du kalder en normal joint tror jeg er fint.

Medlem

tror du har fat i noget..
ved i hvertfald at når jeg har drukket lidt, fokusere jeg mere på hvad jeg nu har gang i og ikke så meget på hvordan jeg får betalt den næste husleje :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg har taget benzo'er inden en dag på ski i parken. Det var som sådan ikke bevidst, men lige pludselig tænkte jeg bare "fuck det, jeg gør det", og så tog jeg den kicker jeg havde undgået dagene før! Og jeg landede kraftedeme!

Uansvarligt? Meget. Men det gjorde mig faktisk til en bedre freestyler efter! :D (også uden benzo'er!)
Dette er dog absolut ikke en opfordring!

Lige en historie til:
Jeg har en gang røget mig skæv, inden en times spinning. Det kan overhovedet ikke anbefales. Det var frygteligt.
Og THC er på dopinglisten!?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg kan ikke lige finde det, men jeg så en test på tv hvor de testede en basketball spiller som ofte drak sig fuld inden en kamp om han nu også var så god som han selv troede, han mente at han blev bedre, hvilket viste sig alt sammen at være inden i hans hoved, de lavede før og efter test og det var skræmmende så retaderet han blev.

en politibetjent der var til stede under optagelserne sagde (du er en af de farligste personer der kan beruse sig, for du er i den overbevisning om at du kan alt mindst ligeså godt som ædru, det er folk som dig der sætter sig ud i en bil og slår folk ihjel påvirket) og det vil jeg give denne betjent helt ret i, tror det var på nat geo programmet kørte.

en ting er helt sikkert, efter få genstande var den proff basketball spiller's ydeævne faldet drastisk, det var kun ham selv der var overbevist om at han var superman :roll:

Senest rettet af Mr.Pink 01 nov 2013 04:14, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Bordtennis når man er skæv er bomben :) Har flere gange spillet langt over evne i en for vild skævert :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg er personligt langt bedre til diverse ting der kræver koncenration når jeg ikke er påvirket, og det er jeg virkelig glad for :D ellers ville jeg da først få problemer med at kontrollere mit cannabis forbrug :D

Medlem

Det kan måske dulme nerverne lidt, hos folk der dyrker ekstremsport. Tror dog ikke det er nogen særlig god idé.
Jeg har engang været tilskuer til et mountainbike downhill arrangement. En af deltagerne stod og nød sig en fadøl og en lille joint inden han skulle kaste sig ud over bakken, nok for at dulme nerverne :) Men hvis du spørger mig, bliver det nok ikke mindre farligt, hvis man er påvirket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk lige på at der er meget stor forskel på alkohol og cannabis.

Sådan som jeg har forstået det, i forhold til jiu jitsu, så hjælper cannabisen helt bestemt med at man slapper af i muskler og led, rent fysiologisk, og derved ikke begår fejl (mindre unødvendige spændinger på måtten = mindre fejl).

Men det er også især det psykologiske aspekt af cannabisen der skinder frem her og viser sin magi. Man ser tingene fra nye vinkler når man ligger på måtten efter et par puff på skunk jointen, og gør at man ville foretage og/eller forudse valg som man normalt ikke ville.

Har i aldrig prøvet at spille et strategispil mens i var skæve? Eller kigge på en opgave i havde skrevet, og pludselig fundet nye vinkler/ideer. Tror lidt det er det samme. :)

Nå til trådstarters spørgsmål: Kan huske jeg til tider for spas lavede sådan en balance øvelse (tai chi?) hvor man sku stå med lukkede øjne og prøvede at få hinanden ud af balance, ved at puffe blidt til hinanden. Prøvede det på et syre comedown på et tidspunkt, hvor jeg gjorde det væsentligt bedre end når jeg var "ædru".

Dedikeret medlem

"Har i aldrig prøvet at spille et strategispil mens i var skæve? Eller kigge på en opgave i havde skrevet, og pludselig fundet nye vinkler/ideer. Tror lidt det er det samme. "

Hvis jeg overføre det til mit fiskeri, så kan jeg få nye ideer til at angribe en fiskemetode når jeg er skæv, men konkret at være skæv imens jeg fisker så går det ud over fiskningen som bliver maskin præget og uden indføling.
Dette gælder også for dagen efter.
Samt når jeg fanger en fisk så oplever jeg det langt tydligere og oplevelsen lagres meget bedre når jeg ikke er skæv/efterskæv.
På den positive side er det også rigtigt dejligt at glemme fiskeriet lidt når jeg er ude og se på det store maleri mellem himmel og jord.

Det er sommerens fisk vs thc erfaring.

Medlem

Det er jo meget velkendt at når du ryger lidt cannabis bliver der slukket for al den psykiske støj, og du er mere tilstede i øjeblikket. Det er vel også derfor, folk bliver mere kreative af at ryge hash: Der er ikke nogen der kan være kreative, hvis ikke de er tilstede i nuet, men slukker man for sit ego, glemmer tid og er 100 % nærværende, kommer det derimod helt af sig selv. Så ja, det giver fin mening at folk præsterer bedre når de er skæve. Det oplevede jeg også selv jeg gjorde, da jeg røg hash. Både i fodbold, sex, madlavning, samtale, computerspil, whatever. Man bliver mindre opsat på at nå et mål og nyder øjeblikket, og så sker der magi. Det er nok også derfor, mange bliver afhængige af hash, for det er jo fantastisk at man med et par sug kan slippe af med den sygdom der er den overaktive hjerne

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hej 2tilbage

Jeg kan nikke genkendende til din oplevelse med alkohol. På en tur i østrig hvor jeg stod snowboard, oplevede jeg at en øl til frokost gjorde mit ride væsentligt bedre. Jeg tøvede mindre og fik mere sikkerhed til at ride fuldt ud. Men det er virkelig en fin balance man bevæger sig på her. Der er nok ikke langt fra den simulus som lige forbedrer en performance lidt, der hvor man grundet usikkerhed begrænser sig selv en smule, og den påvirkning hvor man begynder at blive overmodig og overser faresignaler. og man sjusker med teknikken.

Jeg har, utrolig nok, og mange vil nok mene det er helt uansvarligt, men svampe kan faktisk sætte mig i et helt fantastisk sted, når jeg skal lave krævende fysiske udfoldelser. Jeg har haft transcendentale oplevelser på en mountainbike under indflydelse af svampe. Jeg har også kørt under indflydelse af empatogener, men det har givet en anden oplevelse, som jeg har beskrevet i min eneste triprapport på psychedelia ( bk-MBDM & MDAI). På svampe sker der det underlige at jeg på en gang både er tilstede i et her-og-nu plan hvor der kræves en fuldstændig koncentration. Jeg skal undvige, træer, rødder, sten osv. bremse samt skifte gear på de rigtige tidspunkter. Men det krævede intet af mig på svampe. jeg gjorde det med den største naturlighed og gennemførte ruten omkring 5 min. hurtigere (1 t 20 min.) end jeg har gjort på noget andet tidspunkt. Samtidig med det eksisterede jeg i en parallel bevidsthed hvor tankerne ræsede afsted, og jeg tænkte over alt mulig andet og var helt euforisk samtidig. Det kunne sandsynligvis kun lade sig gøre fordi jeg kendte ruten særdeles godt, men det var alligevel meget overrumplende at opleve at min hjernefunktion på den måde kunne splittes i to veje og tilmed fungere så godt, uafhængigt af hinanden.

Svampe som performance enhancer... Den er vidst ny :-) når det ikke lige gælder abstrakt kunst.

oh BTW: Kratom har også givet mig gode oplevelser på MTB, men det er mere ordinært og fungerer lidt mere som forventet. Jeg føler ikke træthed eller ubehag, og generelt er nydelsen ved aktiviteten højnet. Men sådan virker opioider jo på alt.

Medlem
Brugeravatar

Til westzide: Der er selvfølgelig stor forskellig på alkohol og cannabis ja. Og jo, jeg har skam også prøvet det med strategispillet eller teksten, hvor man føler man har en anden, mere "bevidst" tilgang til tingene når man er skæv. Ihvertfald nogle gange :) Når jeg sidder ved et musikinstrument, kan jeg også mærke en ændret bevidsthed, omkring det jeg spiller. Musikken flyder nemmere fra tangenterne/strengene når man er påvirket. (Det lyder dog ikke nødvendigvis bedre af den grund :P)

Til Fis'Kal: Spændende at du har oplevet en så markant forbedring på svampe! Angående ski + øl vil jeg give dig helt ret i, at det er et smalt balancepunkt man skal ramme. På samme tur som jeg skriver om i mit originale indlæg, valgte vi lidt senere at drikke en øl mere, hvorefter vi tydeligt blev mere uskarpe. For os var 1 genstand perfekt. 2 øl ramte os åbenbart for meget på balancen og koordinationen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er kortere vej til flow tilstanden ved påvirkelse af THC. Ingen tvivl om det.

Men nu er cannabis jo både en downer og et hallucinogen, bare lige så det er slået fast. Det er lidt forskellige hvor meget hver enkel cannabis er den ene og den anden.

Dedikeret medlem

"Det er jo meget velkendt at når du ryger lidt cannabis bliver der slukket for al den psykiske støj, og du er mere tilstede i øjeblikket."

Kan du uddybe det - for jeg er ikke helt enig.

Jo hvis jeg ryger hver dag så passer det meget godt, men er det kun engang i mellem - så giver det nærmere psykisk støj. Som bevirket jeg har det bedst hjemme på sofaen - det er i hver fald ikke rart at være sammen med mange mennesker og udenfor de trygge ramme. De mange input skaber i den grad psykisk støj.

Medlem

Men den psykiske støj du oplever bliver slukket, når du så ryger igen, gør den ikke? Det er også min erfaring at den kommer igen med renter når rusen aftager. Af samme grund ryger jeg ikke hash mere. Det virker som en hindring, hvis man har et ønske om at opnå en 'højere bevidsthed' som new age folkene kalder det - lige præcis den tilstand jeg også mener cannabis sætter en i

Men jo, du har vel ret i at man opbygger en tolerance med tiden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Det er jo meget velkendt at når du ryger lidt cannabis bliver der slukket for al den psykiske støj, og du er mere tilstede i øjeblikket."

Kan du uddybe det - for jeg er ikke helt enig.

Jo hvis jeg ryger hver dag så passer det meget godt, men er det kun engang i mellem - så giver det nærmere psykisk støj. Som bevirket jeg har det bedst hjemme på sofaen - det er i hver fald ikke rart at være sammen med mange mennesker og udenfor de trygge ramme. De mange input skaber i den grad psykisk støj.

Vi kan ihvertfald alle sammen blive enige om at cannabis får en til at tænke på nye måder. :)

Dedikeret medlem

Ja lad os stoppe den der :) det virker som om at det mest var formuleringen vi ikke var enige i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]