Hej 2tilbage
Jeg kan nikke genkendende til din oplevelse med alkohol. På en tur i østrig hvor jeg stod snowboard, oplevede jeg at en øl til frokost gjorde mit ride væsentligt bedre. Jeg tøvede mindre og fik mere sikkerhed til at ride fuldt ud. Men det er virkelig en fin balance man bevæger sig på her. Der er nok ikke langt fra den simulus som lige forbedrer en performance lidt, der hvor man grundet usikkerhed begrænser sig selv en smule, og den påvirkning hvor man begynder at blive overmodig og overser faresignaler. og man sjusker med teknikken.
Jeg har, utrolig nok, og mange vil nok mene det er helt uansvarligt, men svampe kan faktisk sætte mig i et helt fantastisk sted, når jeg skal lave krævende fysiske udfoldelser. Jeg har haft transcendentale oplevelser på en mountainbike under indflydelse af svampe. Jeg har også kørt under indflydelse af empatogener, men det har givet en anden oplevelse, som jeg har beskrevet i min eneste triprapport på psychedelia ( bk-MBDM & MDAI). På svampe sker der det underlige at jeg på en gang både er tilstede i et her-og-nu plan hvor der kræves en fuldstændig koncentration. Jeg skal undvige, træer, rødder, sten osv. bremse samt skifte gear på de rigtige tidspunkter. Men det krævede intet af mig på svampe. jeg gjorde det med den største naturlighed og gennemførte ruten omkring 5 min. hurtigere (1 t 20 min.) end jeg har gjort på noget andet tidspunkt. Samtidig med det eksisterede jeg i en parallel bevidsthed hvor tankerne ræsede afsted, og jeg tænkte over alt mulig andet og var helt euforisk samtidig. Det kunne sandsynligvis kun lade sig gøre fordi jeg kendte ruten særdeles godt, men det var alligevel meget overrumplende at opleve at min hjernefunktion på den måde kunne splittes i to veje og tilmed fungere så godt, uafhængigt af hinanden.
Svampe som performance enhancer... Den er vidst ny

når det ikke lige gælder abstrakt kunst.
oh BTW: Kratom har også givet mig gode oplevelser på MTB, men det er mere ordinært og fungerer lidt mere som forventet. Jeg føler ikke træthed eller ubehag, og generelt er nydelsen ved aktiviteten højnet. Men sådan virker opioider jo på alt.