Odden skrev:
Urban skrev en artikel for et lille stk tid siden, hvor de fortalte at politiet overvåger ca. 11.000 mobiler om dagen...
Jeg fik det at vide af en ven, der bor i KBH som har adgang til avisen... for en uges tid eller to siden...
Og ja! Jeg var også i chok!!!
OK, lad os bare afsløre at det er mig der så den artikel. Jeg har ikke kunnet finde den nogen steder på nettet, men jeg fandt lige den urban hvor artiklen er trykt, den er fra den 22. marts. Den ser nogenlunde således ud:
Urban skrev:
Mobiltelefoner aflyttes i stor stil
DANMARK - Mobiltelefoner er blevet et uhyre effektivt og anvendt værktøj for politiet i efterforskning af en lang række grove kriminalsager. På få år er der sket en eksplosiv vækst i politibegæringer om indsigt i teleoplysninger, skriver Nordjyske Stiftstidende. Det gælder sager om rockere, og hvor narko- og økonomisk kriminalitet, prostitution og alfonseri samt menneskesmugling er inde i billedet foruden eftersøgning af forsvundne. Så effektivt er politiets våben, at det selv holder alle kort tæt til kroppen og siger så lidt som muligt.
De største teleselskabers tal for henvendelser om overvågning via mobiltelefoner godtgør, at der årligt overvåges omkring 50.000 mobiltelefoner, mens politiet er ophavsmand til omkring 30 dommerkendelser om aflytning hver eneste dag året rundt, så der på landsplan er tale om godt 11.000 direkte telefon-aflytninger.
Jeg skal gerne scanne artiklen ind hvis nogen ønsker det, bare lige sig til.
Nu var jeg så lige inde på Nordjyske Stifstidende på nettet, og der fandt jeg
dette.Til Halifaxxx kan jeg sige at politiet godt kan fange beskeder, jeg kender personligt en som blev dømt for handel med narkotika, hvor mængderne var fastsat på baggrund af sms-beskeder.