Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Har prøvet at smage surstrÔmning en enkelt gang, og vil beskrive smagen som: så stærk og altødelæggende at du ikke kan smage andet end ubehag, og fik også pænt ondt i maven af det..... Dårligt narko :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Opdatering..

DET SMAGER EKSTREMT ULÆKKERT!

Fem ud af syv deltagere kastede op indenfor to sekunder efter indtagelse.

Hele næste dag gav alle lugte der svagt mindede om surströmning mig kraftig kvalme.

Den eneste konklusion må være at de svenske mænd bruger surströmning som undskyldning til uhæmmet snapseindtag. Jeg nægter at tro på at nogen nyder "duften" og smagen af åben kloak.

Mvh
Ash

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ashoke hvor fik du købt denne dejlige surströmning?? Jeg vil også meget gerne smage den.
Og skulle nogen her kunne skaffe nogle af de Islandske/Færøerske specialititeter må i da gerne sige til :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er kommet i tanke om hvad det er der er i sustrømning... Det er botulisme, en rigtig nasty bakterie.

Har i øvrigt hørt om noget der hedder "jordsnaps" eller sådan noget fra Island, nogen der kender til det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Fenriz skrev:
Er kommet i tanke om hvad det er der er i sustrømning... Det er botulisme, en rigtig nasty bakterie.

Du mener vel Clostridium botulinum? Botulisme er den "sygdom" som dens gift inducerer. En good ol' fashioned pølseforgiftning :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den hopper jeg fanme ikke på, Fenriz! De propper sgu da ikke jordbakterier i surströmning! Desuden er botulinum toxin noget af det giftigste i verden. Jeg tror bare det er et godt mix af andre anarobe bakterier.

Opkast var den eneste bivirkning, ingen oplevede lammelser eller åndedrætsstop.

Men, som sagt, er lugten og smagen af surströmning noget af det fæleste og mest frastødende jeg NOGENSINDE er kommet i nærheden af, og jeg har renset kødkontainere i 25 graders varme.

Bøh>> En kammerats mor var så venlig at levere både den rådne sild og det obligatoriske knækbrød der følger med, fra vores (nu, i mine øjne, noget bizarre) broderland Sverige.

Velbekomme,
Ash

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er det giftigste i verden. Men en LD-50 på imponerende 0,001 ug/kg for A-typen er botulinumtoxin det meste potente toxin nogensinde opdaget. Ingen syntetiske produkter vi har kunnet fremstille har været nær så effektive til at dræbe store mængder gnavere. Det kan da for Guds skyld ikke passe at vores art skal stå tilbage for en bakterie!?

Senest rettet af Halifaxxx 14 sep 2005 00:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Det sygeste er at man bruger giften mod rynker, ved at lamme musklerne i ansigtet med meget meget små mængder af den :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fik det ellers at vide af en biologistuderende, men jeg må have misforstået det så...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Ashoka skrev:
Et enkelt spørgsmål.. Er der nogen der har smagt surströmning? Og kan man købe det i dk?

Sad og søgte på San Pedro opskrift og så dukkede dette opskure indlæg op og jeg kom til at huske tilbage på en sommeraften sidste år. En af mine venner som altid er god til at inviterer på gode sammenskuds-picnicer, hvor folk har taget lækkert mad med, havde inviteret til surströmning under Langebro denne dejlige aften. Der er en lille bådebro på den side hvor stubnitz lå i år. Der satte vi os og begyndte. Min ven havde taget lækkert hjemmebagt brød med og andre godbidder man kunne mikse sin surströmning med. Vi andre medbragte Snaps, Bommelunder og vodka.
Før jeg tog min første bid havde det som om jeg skulle indtage et "farligt" Stof/drug for første gang [man kan skú ikke vide sig sikker på de svenskere]
Må indrømme at jeg kun fik en bid ned, resten svulmede i min mund, tror det har noget med lugten af gøre for har ellers ikke noget mod fisk.
Nå men for at gøre en historie der kunne blive meget lang, lidt kortere, så kan det ikke anbefales synes jeg. Jeg ved fra nærmeste hold at der var én der blev fundet i sin entré sovene i fosterstilling med bræk ud af munden :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]