Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Nu drikker jeg nu ikke særlig meget generelt, og en gang imellem går det jo galt når man er ude af træning :)

Mvh Jonas!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
alkohol"psykoser" og grimme kvinder er fandeme en combo man kommer til at fortryde :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Haha... Giver altid alkoholen skylden for, at I ender sammen med de grimmeste søer... :P

Alkohol er da et hammergodt rusmiddel. Det har alt og bringer alt med sig, som er nødvendigt... måske lige bortset fra større indsigt og forståelse for Universets kosmiske energier osv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Alkohol er et skønt stof, men kan også være noget værre lort!

At prøve og overtale 2 søskende(begge Piger :wink: ) til en trekant i en campingvogn, er sku en nitte og jeg giver udelukkende sprutten skylden!

Kan intet huske fik bare fortalt af en stor del af mine venner som stod ude foran at tøserne løb ud og jeg kom gående ud med bukserne nede og en flaske sprut i hånden :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hallo... Suspekt, du prøvede! Det er der overhovedet ikke noget negativt i... måske havde de været frække nok til at være med på den.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Minimal Animal skrev:
Alkohol er da et hammergodt rusmiddel. Det har alt og bringer alt med sig, som er nødvendigt...

Det var da noget pis at skrive...Du får det til at fremstå som en universel sandhed, mens det i virkeligheden blot er din subjektive mening, og derfor er du ikke en skid bedre, end dem der fordømmer alkohol som et dårligt stof. Jeg synes personlig at alkohol sucks.
Det bringer absolut intet godt frem i mig, og giver mig udelukkende lyst til hårdere stoffer. GHB er derimod rigtig godt for mig, det er simpelthen alt hvad alkohol burde være.

-Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
hahaha Det er nogle ret sjove historier, I kan diske op med. Har vi ikke alle sammen lavet noget pinligt, mens vi var fulde? Jeg tror det...

Der var fx dengang, hvor jeg drak mig allerstivest nogensinde - jeg gør det ikke igen! - og var sammen med en ret grim pige. Det var slemt nok, men det værste var, at jeg ikke selv vidste det før mandag i skolen.

"Hvaaa, Mikkel, hvad lavede du i weekenden?"

"Jeg var i byen..."

"Var du sammen med hende der *****?"

"WHAAAT?!"

Og ALLE andre vidste det - før mig!

Jeg har fået den respekt, jeg skal have for alkohol og kan også i dag styre det ret godt. Jeg kender min dosis præcist, så jeg nyder alkohol til fester. Jeg kan godt lide en øl og eller et glas rødvin for mig selv en gang i mellem - også fordi det er sundt. Ellers drikker jeg nok mest fordi, jeg kan lide at løsne en smule op, og fordi alle andre udelukkende drikker til fester i min omgangskreds.

På et tidspunkt syntes jeg også, at alkohol virkelig var et fordummende stof - og det er det jo i høj grad også. Men man har det nu sjovt på det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg var i fredags til indvielsesfest af nye medarbejder, på mit arbejde. Det er en sjov tradition, der selvfølgelig indeholder en god mængde alkohol. Men da jeg ikke kunne blive mere end 1½ time, nåede jeg ikke at drikke mere end 4-5 genstande.

Da jeg så kom hjem, var planen den at vi skulle være 4-5 mennesker til noget stille hygge, og bare nyde en enkelt øl, men da der blev hevet en flaske og 12 øl frem, kunne man jo ikke dy sig. Så da klokken blev 10, og vi skulle ud at gå, gik det galt, som altid.

Jeg hoppede ud foran samtlige biler, og var meget højrøstet i min snak om narkotika. Jeg husker kun små glimt, inden jeg endte med at kaste ca ½ kg McD mad op, og vakle hjem i seng.

Mine venner sagde så dagen efter at jeg var utrolig pinlig at være sammen med og at de var meget bange for at jeg ville slå mig selv ihjel.

Derfor er alkohol en meget slem ting, fordi de fleste bliver så pisse ligeglade med alt og alle. Jeg er meget stærk tilhænger af ghb, da dette stof, kan give mig meget mere end alkohol, og samtidig kan jeg have næsten fuld kontrol over mine handlinger. Og så er der jo den bonus at man ikke sover hele næste dag og er nødsaget til at spise 6-7 panodil ZapP, for at bare kunne holde sig selv ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Noget lignende er blevet nævnt tidligere i tråden, men here goes my two cents:

Vel snart sagt alle med erfaringer med alkohol har oplevet at sige til sig selv: "aldrig mere fuld". Hvorfor? - Fordi man ikke vil kendes ved de dumme ting, man har sagt eller gjort i en monsterbrandert, den slags distancerer man sig fra. Og det forstår jeg så ikke! Du er, hvad du tager, kort og godt. Resten er en undskyldning.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alkohol er for mig lidt et tveægget sværd, der kan virke både godt eller dårligt efter omstændighederne. Jeg kender også godt de episoder, hvor man har drukket sig æske hammerlam og sagt og gjort ting, der ikke var så heldige. Så kan man sgu godt få nederen på i op til en uge efter. Jeg har dog aldrig oplevet bare at få en "alkohol-neder" uden at der også var en eller anden social interaktion, der var gået galt.

Min funderen over branderten (der skal ikke lægges så meget autoritet i mængdeangivelserne...bær over :) ):
Malkavian skrev:
1-2 øl: For de fleste er denne beruselse subtil og i nogle tilfælde næsten ikke mærkbar. De fleste vil dog ofte føle en let, behagelig og afslappende fornemmelse. Flertallet er i stand til at køre bil. Motorikken er fin, talen klar og humøret godt. Ingen tømmermænd.

3-6 øl: Rusen begynder at blive klart mærkbar. Følelsen i kroppen er stadig behagelig og man kan føle sig lidt tung i det. En "ulden" følelse breder sig i kroppen. Adfærden bliver mærkbart mere social, der løsnes op for hæmningerne. De fleste er ikke egnede til at køre bil og ville få en spritdom. Følelsen er generelt behagelig, man er klar over at man er beruset, det kører for en, sommetider med lidt træthed. Men som folk siger: trætheden skal bare drikkes væk. Meget milde tømmermænd hvis de er der.

6-10 øl: Et sted omkring her oplever de fleste, at de igen bliver "klare i hovedet" - eller sådan føles denne næste fase af beruselsen. Jo, de er nok klar over, at de er fulde, men erkendelse af fuldskaben tager bagsædet i bevidstheden, og man føler sig bare "kørende". Der er en stærk og mærkbar ændring i adfærden med langt mere udadvendthed, udfarenhed (aggression), diskussionslyst og i det hele taget rigtig meget gang i den. Man er på den ene side godt klar over, at man er fuld, men man har også en øget tro på, at man snildt kan styre sin brandert og at man styrer det hele. Dette er langt hen af vejen en forræderisk fase i branderten, da der er et tydeligt misforhold mellem ens formåen og ens vurdering af sin formåen. Den lidt trætte uldenhed er borte, og den nye følelse mangler en del selverkendelse. Markant øget risikovillig adfærd. Mærkbare tømmermænd, hovedpine og en søndag forude med pizza, cola og andre reparationer.

10-15: Dem der ikke er gået kolde begynder at vælte ret meget rundt, og i det omfang at de ikke er nået til grænsen for deres maksimale beruselse og bliver smådårlige, så oplever man her at folk er blottet for mistanke om, at de har en 140 hestes brandert. Det kører og fornemmelsen er, at det bare drejer sig om at høvle en masse ekstra pils indenbords - og mange gør det uden omtanke for deres niveau af beruselse. Mange ævler virkelig på dette niveau og slingrer rundt. Kraftige tømmermænd, ondt i hoved, mave og generelt smadret følelse.

15+: Grænsen er ved at være nået og dem, der ikke ligger og brækker sig eller er gået kolde, er kraftigt påvirkede af alkoholen. Samtale kan være svær, og mange udviser tegn på vrangforestillinger i deres diskussioner eller opfattelse af omverden. Nogen bliver ekstremt aggressive. Den oppustede følelse af at styre verden er der stadig, og selv om de er ekstremt berusede føler de sig overvejende i stand til at klare sig (eller stavre hjem). Tømmermænd om søndagen er af den type, hvor folk er parate til en hjernetransplantation, hvis det kunne hjælpe.

Jeg har det langt bedst i 6-10 øls kategorien. Problemet er bare, at dømmekraften ryger omtrent der, og så har man en tendens til at drikke igennem med mindre man holder lidt igen fordi man vil ryge noget cannabis i stedet.

Desuden er fuldskab og tømmermænd den pris, som vi i alle disse år har måttet betale for at nyde smagen af de lækre alkoholiske drikke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Et eller andet sted (;-)) alkohol vel være et lortestof sammenlignet med andre stoffer. Se bare på de hæftige bivirkninger og det store afhængighedspotentiale. Her er en liste over bivirkninger:
http://www.erowid.org/chemicals/alcohol ... over.shtml
Jeg synes især blood sugar, short-term tolerance and withdrawal og metabolites er interessante... og fucked.

Det kan også være sjovt at læse om alkohol, på samme måde som man læser om andre stoffer. Normalt har det jo tilknyttet så mange normer, konventioner, medbetydninger osv. at det er svært at abstrahere.
http://www.erowid.org/chemicals/alcohol ... ects.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
hva så, hvordan gik konfirmationen? fik du sagt undskyld?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaa. Man kan sige hvad man vil, men jeg vil altid elske alkohol. Uanset hvilke situationer jeg har rodet mig ud i, har har jeg altid vågnet op med en følelse af at, jeg senere nok kommer til at trænge til en øl.

Jeg oplever faktisk oftere at jeg får blackout, når jeg drikker, end ikke. Så sent som i lørdags drak jeg, og kan ikke huske de sidste timer på baren, eller at jeg går hjem.

I starten afskrækkede det mig, ligesom i starten hvor jeg lærte tømmermænd at kende. Men nu har jeg lært at styre min branderter.

Min drunken-buddy og jeg er dog rimeligt enige om at vi langt hellere vil huske vores strabadser, og er derfor begyndt at "eksperimentere" med at drikker mindre.
Noget som indtil videre har vist sig så godt som umuligt.

Én af de første gange vi drak, røg førnævnte drunken-buddy til udpumpning efter at have pisset på kølerhjelmen på en bil, og væltet rundt på en café med bukserne nede.

Jeg fik engang slået mine fortænder ud af en anden buddy mens vi sloges. På alkohol.

Jeg pisser jævlingt i vores lejr, på Roskilde Festival.

For en 1-2 uger siden drak jeg så meget at jeg næste dag kastede op 15 (ja, femten) gange. Uanset hvad jeg indtog, så røg det op igen. Det eneste jeg spiste, var en klat kartoffelmos, og ske ris pga. brændmærker i min mund.

osv.

Vi har lavet så meget lort for os selv, at vi burde slå hånden af det. Men vores festlige personager kan ikke benægte dets evige tiltrækningskraft.

Jeg kommer aldrig til at stoppe.

Og et citat fra den evigt respektable Kim Larsen:
- Jeg kom i snak med en whisky eller to, og plu'sli' stod vi og lo.
- Wåuw wåuw, jeg er problemernes ven. Det sker igen og igen.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
R. Girk > Tillykke! :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes også et af de største problemer ved alkohol, er den måde nogle mennesker opfører sig på, når de har drukket. Alkohol er virkelig med til at gøre byen til et ubehageligt sted at være om aftenen i weekenden. Nogle mennesker - et mindretal, selvfølgelig - bliver simpelthen bare enormt aggressive og ubehagelige af det (især hvis de blander med coke/amf, selvfølgelig...).

Det er min erfaring, at de mennesker, der bliver rigtig slemme, når de drikker, ofte er præget af kontrol og normer i deres hverdag (og er som regel højreorienterede hældende mod det konservative/fascistiske). De finder en undskyldning i alkohol til at bryde løs fra de undertrykkende ting, og det under jeg dem på en måde godt - det er bare trist når det går ud over andre mennesker. Hvis vi alle kunne lære at løsrive os mere fra normerne i vores hverdag, tror jeg at vi ville blive bedre til at feste uden at behøve alkohol for at have det sjovt...

Senest rettet af Avanti 14 dec 2005 15:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Alkohol er i mine øjne først og fremmest en socialt fremmende stof, og derefter et stof med misbrug- og vold tendenser.

Jo, alkohol er skam skidt på mange områder, men det kan lidt sidesættes med indvandrerproblematikken - det er de få der ødelægger det for resten!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Min persnlige mening:

Alkohol = lort på flaske!

Psilocybin = Alien love!

/pakhus - lidt BR

Titel:
Dedikeret medlem

Johndeere skrev:
Jo, alkohol er skam skidt på mange områder, men det kan lidt sidesættes med indvandrerproblematikken - det er de få der ødelægger det for resten!

Og så bare lige i den grad et større problem end de få indvandrere - 300.000 alkoholmisbrugere i Danmark alene taler vist for sig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Johndeere skrev:

Og så bare lige i den grad et større problem end de få indvandrere - 300.000 alkoholmisbrugere i Danmark alene taler vist for sig selv.

Ja, for samfundet som helhed er det nok et større problem. Men man skal nu ikke forsimple tingene. Alkohol-misbrugere skaber ikke i samme grad utryghed med efterfølgende intolerance i befolkningen, og der er også det at alkoholisme primært påvirker bestemte mennesker (de pårørende) mens den type kriminalitet som aviserne skriver om, f.eks. massevoldtægt (som selvfølgelig ikke har noget med hudfarve men med sociale problemer at gøre) har et element af tilfældighed, som skræmmer mange. Ligesom med terror, hvor der nok på verdensplan dør mange millioner gange så mange mennesker i trafikken end af terror...
(Hvorfor gør jeg så den pointe...? Måske fordi det ikke nytter noget at prioritere afvænnelse af alle alkoholikere højere end løsningen af de allestedsnærværende indvandrerproblematikker... Jeg mener dog klart at problemet ligger mere i holdningen og tilgangen til problemet end i at nogle enkelte er fucked up.)
PS. Jeg må købe mig den bog af Jørgen Lumbye, så jeg også kan skrive fine og konkrete tal :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Avanti skrev:
Jeg synes også et af de største problemer ved alkohol, er den måde nogle mennesker opfører sig på, når de har drukket. Alkohol er virkelig med til at gøre byen til et ubehageligt sted at være om aftenen i weekenden. Nogle mennesker - et mindretal, selvfølgelig - bliver simpelthen bare enormt aggressive og ubehagelige af det (især hvis de blander med coke/amf, selvfølgelig...).

Det er min erfaring, at de mennesker, der bliver rigtig slemme, når de drikker, ofte er præget af kontrol og normer i deres hverdag (og er som regel højreorienterede hældende mod det konservative/fascistiske).

Jeg er slet ikke uenig, og det hjælper bestemt heller ikke at en bivirkning ved alkhol er lavt blodsukker. Man kan satme blive gnaven af lavt blodsukker.

En af mine arbejdskollegaer blev edderperkemig også aggressiv ved årets julefrokost. Til daglig en ellers nogenlunde kontrolleret, semi-moderat venstremand med kontrolleret playmobil/Fætter Højben hår.

Men jeg skal ikke sige mig fri for at kende turen personligt. Her på mine ældre, mere røde dage har jeg det dog meget bedre med at drikke moderat og ryge mere cannabis. Det giver for mig en rus, der er langt mere i overensstemmelse med den person jeg er til daglig. Og det er ikke fordi jeg er specielt undertrykkende overfor mine følelser eller adfærd (tværtimod). Rigtig, rigtig meget øl har bare en eller anden skidt virkning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]