Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

ke skrev:
Er der nogen, der kan foreslå nogle gadeorientede kampsporter?

Thai-boksning, Wing Tsung, alm. boksning. De fleste kampsporte kan bruges i et gadeslagsmål, hvis du har trænet dem længe nok. Du risikerer dog at blive smidt ud af klubben og hvis du bliver meldt til politiet for noget, bliver straffen som regel hårdere for dig, fordi du går til/kan kampsport.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
ke skrev:
Er der nogen, der kan foreslå nogle gadeorientede kampsporter?

Du leder helt sikkert efter Krav Maga, israelsk kampsport med det ene formål at nedlægge din fjende.

Her er en lille beskrivelse fra http://www.kravmaga.dk

Citat:
Krav Maga bliver betragtet, som et højt forædlet selvforsvarssystem, der mest af alt minder om desideret gadekamp. At Krav Maga er råt afholder ikke almindelige mennesker fra at dyrke denne form for selvforsvar, der er designet - og tilpasset - til den tid vi befinder os i nu. Systemet udvikles løbende og giver eleven et realistisk indblik i, hvad det er han/hun kan blive udsat for på gaden.

For at bruge så meget tid på selvforsvar som muligt er systemet blottet for begreber som "tradition" og "ære" og der er ingen krav om, at det skal være flot at se på - det skal bare virke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læs evt. noget info om atk.. anti terror kamp.. mener jeg det står for..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som no name foreslog.. Krav Maga! Jeg går til det, og jeg har virkelig lært meget, rigtig hurtigt. Ud over at passificere din fjende, lærer man også at afvæbne folk. Du lærer også at slås med og mod våben på den rigtige måde.

Titel:
Medlem

Hold da kæft, i en er flok narko voldspsykopater hele bundtet! :-P

Hvad med wrestling ?

Hvis man er sej, så lærer man Shaolin Kungfu - Det har jeg selv set på discovery.

Anyway - Jeg er ikke nogen kampsports fanatiker - Har gået til noget Tae Kwon Do som barn, men det er også alt.

Jeg hæfter mig ved følgende passage

"Formålet for mig er hovedsageligt at komme i bedre form - både fysisk og mentalt."

Her vil jeg anbefale ikke at gå ind i en kampsport som er knyttet med en masse filosofi og religiøst pladder. Dyrk noget der er ligetil - Fysisk træning forbedrer i sig selv det mentale.

Jeg ville vælge boksning. Eller måske noget som er godt til selvforsvar, men som ikke anretter permanent skade på modstanderen. Det er ikke altid en fordel at være et omvandrende dødeligt våben...

Igen, jeg ved jo intet - Skulle nok bare ikke udtale mig overhovedet, men kunne ikke stå for at kalde jer allesammen volds narko psykopater - Hvilket selvfølgelig bare er en spøg :-)

MVH

Bart

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Hejsa!
Jeg ville bare lige informere jer om, at jeg er begyndt til ashihara karate. Jeg syntes, det var svært at sætte sig ind i alle de forskellige kampsportsgrene, så det var mere eller mindre tilfældigt, at det lige blev dét, valget faldt på. Dog hæftede jeg mig ved, at der blev trænet kropskontakt, uden at der dog er tale om 'rå vold'.
Jeg har indtil videre kun et sporadisk kendskab til kampsporten, men jeg synes, det virker rigtig fedt. Træningen er et godt mix af hård fysisk træning og grundlæggende teknikker. Træning af krop og sind, hvilket var det, jeg var ude efter.

Endnu engang tak for rådene!

Hygge!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Lige lidt opklarende omkring Wing Tsun, og dennes dårlige ry.

Jeg tror problemet med WT her i DK er at der kun, pånær en klub, er lagt fokus på den ydre træning. Altså den rent fysiske slagkraft. Der er ingen indre træning, såsom meditation etc. Det er der oprindeligt. Derfor så kommer en WT klub ofte med et bodybuilder center ved sig, så dem der træner det også kan træne muskulaturen de så kan bruge med de simple effektive teknikker de lærer.
Bruce Lee trænte også WT, og hans one inch punch er en konsekvens af det. Den oprindelige pointe med WT er ikke at smadre nogen så hurtigt som muligt, men at lave en teknik der kunne fungere på kortere distancer end andre kamp-/selvforsvarssystemer lægger op til. Derfor er den også effektiv til ren og skær ydre, smadr folk så hurtigt som muligt, tænkning. Men dette er altså ikke dens oprindelige mål som sådan.
Og jeg tror såmænd heller ikke kun det er her i DK WT har et dårligt ry, men jeg ved ikke så meget om det andre steder, end hvad jeg har hørt og læst om her i DK...

Så pointen; hvis man vælger WT, så pas på hvilken klub man er i, og vær opmærksom på hvor fokus lægges, og tjek om der er et bodybuilder center knyttet til ;P

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Odden skrev:
Bruce Lee trænte også WT, og hans one inch punch er en konsekvens af det.

Du har været for længe i udlandet, Odden...Ikke fordi jeg vil bryste mig af at være super god til grammatik, men den korrekte form i den sætning ville altså have været "trænede."

Samtidig forstår jeg ikke rigtig hvor du vil hen med dit svar, eftersom der såvidt jeg kan se, ikke er nogen der sviner WT til i tråden?
dankdawg siger noget dårligt om Escrima, men ikke om WT?
Beklager hvis ovenstående virker flueknepper agtigt.

For at mit svar også får lidt relevans, vil jeg nævne at jeg også er startet til Mei Shu Kung Fu, hvilket ifølge min klubs hjemmeside skulle være et blandingssystem hvor der i tillæg til dyrestillingerne og kata'erne fra Shaolin også indgår elementer fra WT og Thai Boksning.
Hvorvidt det er i overensstemmelse med virkeligheden ved jeg ikke, da jeg aldrig har trænet de to ting.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg er også begyndt til selvforsvar/kampkunst.
Begyndte til Nin-jutsu for ca. 5 måneder siden.

Nin-jutsu er et 1000 år gammelt system udviklet af ninjaerne (og nej ingen magi og sådan).
Det bygger på effektivitet, og netop derfor betegnes det kampkunst, da det ikke egner sig til kampe for sjov.

Titel:
Insane psychedelia user!

Vi burde have en psychedelia MMA turnering :lol: Papo chulo her frygter ingen!

Senest rettet af Dr. Phibes 07 apr 2006 14:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Psyko skrev:
Odden skrev:
Bruce Lee trænte også WT, og hans one inch punch er en konsekvens af det.

Du har været for længe i udlandet, Odden...Ikke fordi jeg vil bryste mig af at være super god til grammatik, men den korrekte form i den sætning ville altså have været "trænede."

Samtidig forstår jeg ikke rigtig hvor du vil hen med dit svar, eftersom der såvidt jeg kan se, ikke er nogen der sviner WT til i tråden?
dankdawg siger noget dårligt om Escrima, men ikke om WT?
Beklager hvis ovenstående virker flueknepper agtigt.

For at mit svar også får lidt relevans, vil jeg nævne at jeg også er startet til Mei Shu Kung Fu, hvilket ifølge min klubs hjemmeside skulle være et blandingssystem hvor der i tillæg til dyrestillingerne og kata'erne fra Shaolin også indgår elementer fra WT og Thai Boksning.
Hvorvidt det er i overensstemmelse med virkeligheden ved jeg ikke, da jeg aldrig har trænet de to ting.

Mvh. Psyko

Hehe, "trænte" er nok norskt ;)

Men:

Rylle skrev:
WT (Wing Tsun) har et enormt dårligt ry, fordi nogle lidt for uheldige mennesker har dyrket det med det ene formål at nakke folk i nattelivet. Men det er uhyre effektivt og nemt at lære. De har kun 4 grundserier (correct me if I'm wrong), og der skulle ikke tage mere end ~6 måneder at lære dem alle. (Så er vi igen tilbage til, at jo mere du træner, jo større er sandsynligheden for du bruger det i kampsituationer). Og meget af det de bruger er taget direkte fra Tai Chi :)

Så jeg ved ikke om du har overset dette, eller bare VILLE spille nazi, dit fede svin! :P
Men du har ret, svaret kommer lidt sent, men det er ny viden jeg har fået omkring WT, men jeg tænkte jeg alligevel ville smide det ind. Bare sådan for ren og skær opklarings skyld...

Titel:
Insane psychedelia user!

Tak, Sherlock Holmes :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Tak, Sherlock Holmes :roll:

:roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Psy-UFC jeg er på :P

Titel:
Site Admin

Er selv begyndt på WT for kort tid siden... Står nu lidt uforstående overfor hvorfor jeg ikke startede for længe siden! Det er da det fedeste at bruge sin krop på og man behøver ingen remedier som ved f.eks. skiløb.

Jeg kan også godt lide at der ikke er alt for meget fimset "indre ro", "harmoni" osv over sporten - det har sgu aldrig slået nogen knock-out!

JAAA - ud på gaden og stjæle dametasker!

Titel:
Dedikeret medlem

begyndte også til WT for en del tid siden, men må indrømme jeg var for sart til alt det sved og kropskontakt med andre mænd.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
men må indrømme jeg var for sart til alt det sved og kropskontakt med andre mænd.

Jeg stemmer for et øjeblikkeligt ban!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg synes personligt WT er for hierakisk opbygget. Det bliver hurtigt klart for en at det er et system med mange penge og megen grådighed involveret. Men ingen tvivl om at det er effektivt hvis man har brug for nogle hurtige teknikker til gadesituationer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Vi deler omklædningsrum (!) med nogle WT-udøvere, og jeg må indrømme at synet af dem, altid leder mine tanker hen på den gamle radiosketch med det dér kursus for dørmænd, hvor de skal lære at sige "så't u'!" og "det koster 40!". :lol:
Men jeg tvivler da ikke på, at det er effektivt. Hvem kunne tænke sig en dørmand med 'indre ro', anyway...

Titel:
Dedikeret medlem

Egentlig var det også mest de årsager Halifaxx lige har givet som gjorde at jeg holdt op inde på vesterbrogade. Det virkede som om kvaliteten af undervisningen var stærkt forvrænget af grådighed.
Undervisningen var blevet så dårlig de gange jeg var der at det føltes som en billig udgave af saunerne inde på Istedgade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]