Psyko skrev:
Odden skrev:
Bruce Lee trænte også WT, og hans one inch punch er en konsekvens af det.
Du har været for længe i udlandet, Odden...Ikke fordi jeg vil bryste mig af at være super god til grammatik, men den korrekte form i den sætning ville altså have været "trænede."
Samtidig forstår jeg ikke rigtig hvor du vil hen med dit svar, eftersom der såvidt jeg kan se, ikke er nogen der sviner WT til i tråden?
dankdawg siger noget dårligt om Escrima, men ikke om WT?
Beklager hvis ovenstående virker flueknepper agtigt.
For at mit svar også får lidt relevans, vil jeg nævne at jeg også er startet til Mei Shu Kung Fu, hvilket ifølge min klubs hjemmeside skulle være et blandingssystem hvor der i tillæg til dyrestillingerne og kata'erne fra Shaolin også indgår elementer fra WT og Thai Boksning.
Hvorvidt det er i overensstemmelse med virkeligheden ved jeg ikke, da jeg aldrig har trænet de to ting.
Mvh. Psyko
Hehe, "trænte" er nok norskt

Men:
Rylle skrev:
WT (Wing Tsun) har et enormt dårligt ry, fordi nogle lidt for uheldige mennesker har dyrket det med det ene formål at nakke folk i nattelivet. Men det er uhyre effektivt og nemt at lære. De har kun 4 grundserier (correct me if I'm wrong), og der skulle ikke tage mere end ~6 måneder at lære dem alle. (Så er vi igen tilbage til, at jo mere du træner, jo større er sandsynligheden for du bruger det i kampsituationer). Og meget af det de bruger er taget direkte fra Tai Chi
Så jeg ved ikke om du har overset dette, eller bare VILLE spille nazi, dit fede svin!

Men du har ret, svaret kommer lidt sent, men det er ny viden jeg har fået omkring WT, men jeg tænkte jeg alligevel ville smide det ind. Bare sådan for ren og skær opklarings skyld...