Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 06:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Det er kommet gode brugbare forslag indtil nu - men hvilken der er den bedste løsning på problemet, er vel afhængig af omfanget. Hvis problemet er alvorligt, kan man så tvivl om hvorvidt man selv kan løse problemet ved hjælp sine tankers kraft. Jeg tror at hvis man vil ændre sig selv radikalt, så skal der stærke følelsesmæssige oplevelser til. MDMA har sine fordele, men det har som de andre har nævnt også alvorlige ulemper, og er på længere sigt nok ikke en god løsning.

En af de måder man kunne provokere stærk følelsesmæssig respons, kunne være ved brug af psykiatrisk medicin. Hvis økonomien og motivationen holdt til det, kunne man dosere en passende mængde LSD hos patienten, og henvise ham til et bordel. I teorien skulle LSD'n gøre sindet ekstraordinært modtagelig for sanseligt input, såvel som forstærke empati hos andre mennesker. Når patienten så følger op på dette med at tage nærkontakt til en yndig kvinde, kunne det vække fortrængte følelser af sikkerhed.

Dette er blot teori og er ikke ment som opfordring. Held og lykke.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
man scorer alligevel ikke de bedste eksemplarer i byen på Craisy, men ved at lære dem at kende et sted hvor man rent faktisk kan høre hvad hinanden siger.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
EternalWheel skrev:
En af de måder man kunne provokere stærk følelsesmæssig respons, kunne være ved brug af psykiatrisk medicin. Hvis økonomien og motivationen holdt til det, kunne man dosere en passende mængde LSD hos patienten, og henvise ham til et bordel. I teorien skulle LSD'n gøre sindet ekstraordinært modtagelig for sanseligt input, såvel som forstærke empati hos andre mennesker. Når patienten så følger op på dette med at tage nærkontakt til en yndig kvinde, kunne det vække fortrængte følelser af sikkerhed.

Haha, hold da kæft for en gang pseudo-lomme-psykologi. :lol:
Man fortrænger ikke positive følelser, det er derimod ubehagelige ting man fortrænger, som så sidder i sindet og "dækker" over dybere positive følelser. LSD har ingen empatogen virkning i sig selv, men fungerer som en uspecifik forstærker af de processer der foregår i sindet. Hvis man er genert, kan genertheden meget vel intensiveres yderligere mens virkningen står på. Dette fænomen kan så evt. bruges til at give én et dybere indblik i generthedens rødder.

Min pointe: Det kan muligvis virke tillokkende, men det er tvivlsomt om det har den store terapeautiske virkning at gennempule en brugt thailuder mens man er på LSD. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Min kammerat og jeg skal muligvis droppe LSD med et par piger som han kender. Tror han er varm på den ene af dem
Nogen der har prøvet at score på LSD? Evt. en smule fif..?
Jeg kan ikke score på psykedelia fordi jeg tænker for meget på div. situationer. Mine kammerater har langt næmmere ved bare at give slip og rende rundt og have det sjovt..
Håber de to kan få det sjovt!

Men tak everyone fordi i har smidt så gode svar!

Håber han læser alt det her!

Mvh. Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nakket fra Jensus' private linksamling: enjoy

Titel:
Insane psychedelia user!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
@Ali: Rigtig godt indlæg om motion. Indlægget er faktisk brugbart andre steder som en god sammenfattelse af alle de fantastiske ting motion medfører.

Nu piner det mig dog endnu mere, at jeg er så dårlig til at komme i gang. Jeg er ellers vild med at bruge min krop, og elsker at løbe, slå vejrmøller og den slags, men jeg kan aldrig tage mig sammen til at gøre det seriøst, da jeg netop ikke ... gør det. Det er virkelig en ond cirkel...!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Dr. Phibes skrev:

Har læst på siden, og synes egentlig, der står nogle meget relevante ting...! Blev helt inspireret af afsnittet om kropssprog - ikke fordi noget af det overraskede mig... Siden ser ret shitty ud, men den er faktisk ikke så "dumt svin"-agtig som nogle andre. Tror godt, din ven kunne få lidt ud af den, Cope...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Drupe skrev:
Haha, hold da kæft for en gang pseudo-lomme-psykologi. :lol:
Man fortrænger ikke positive følelser, det er derimod ubehagelige ting man fortrænger, som så sidder i sindet og "dækker" over dybere positive følelser. LSD har ingen empatogen virkning i sig selv, men fungerer som en uspecifik forstærker af de processer der foregår i sindet. Hvis man er genert, kan genertheden meget vel intensiveres yderligere mens virkningen står på. Dette fænomen kan så evt. bruges til at give én et dybere indblik i generthedens rødder.

Min pointe: Det kan muligvis virke tillokkende, men det er tvivlsomt om det har den store terapeautiske virkning at gennempule en brugt thailuder mens man er på LSD. :wink:

Idet at man fortrænger ubehagelige ting, hænder det at man også fortrænger de positive ting. Det er vel derfor man i terapi prøver at åbne sindet og vække de ubehagelig ting til live, for til gengæld at åbne for det positive. Det er da ikke strengeteori? Jeg brugte ordet "sikkerhed", men kunne også have brugt termet "kærlighed". Der er ikke en svimlende mængde akkurate udtryk til rådighed i denne forbindelse, men hvis du har et bedre forslag, så vil jeg gerne høre det.

Nej, LSD har i sig selv ikke nogen direkte empatogen virkning, derfor skrev jeg "forstærke", da man som udgangspunkt har en vis mængde empati for andre mennesker, med mindre man er psykopat.

Nu refererede jeg ikke til brugte thai ludere specifikt, men hvis hindringen skulle ligge der, kunne man evt. forsøge med en brugt dansk luder? Det lader til at de også eksisterer: http://www.4701.dk/ubbthreads/listenret4.php

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Avanti, kan man overhovedet slå vejrmøller seriøst?

Ej, mht. vennens stammeproblem: Er det så alvorligt, at det er med til at påvirke hans selvtillid, synes jeg helt sikkert, han bør søge noget hjælp. Stammen kan skyldes noget psykisk, men også desiderede fysiske blokader. Derfor skal jeg ikke være den rette til at vurdere, hvordan han bør hjælpes. Der er mange måder - bl.a. har min bror været igennem en hypnosebehandling. Men mon ikke ens læge kan vejlede en i første omgang?

Mvh

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Det er store oprydningsdag i gæstebogen - flyttet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er sgu for åndssvagt at begynde at tage MDMA eller drikke sig tæskestiv for at turde snakke med pigerne. Man virker altså ret fucked up på MDMA, så man vil højst sandsynligt ende med en eller anden ligeså fucked dame.
Jeg har selv lidt af noget af det samme, men synes stadig det er svært at rådgive andre om det.

Jeg tror ikke styrketræning (eller "fysisk udmattelse" for den sags skyld :S ) hjælper en dyt. Jeg har mange venner der har haft det samme problem, og er begyndt at gå i solarie og styrketræne og den slags, men gæt hvor langt de er nået siden. Hvis du begynder på alt det er det jo fordi du ikke er tilfreds med din krop som den er, og det er en af de største grunde til at man får dårlig selvtillid. Jeg er lang, ranglet og ikke særlig køn, men jeg har alligevel meget lettere ved at få piger end mine kammerater fordi jeg tør vade hen og snakke med dem i stedet for at stå med mit lækre hår og vente på at de kommer hen til mig.

Han skal først lære at acceptere sig selv så meget som muligt, også selv om han ikke lige er perfekt... Jeg kan med garanti fortælle dig at de fleste piger synes han ser bedre ud end han selv gør. Man er tit alt for hår ved sig selv, men det hjælper ikke at prøve at blive til en anden. Jeg ved dog hvor svært det kan være uden bekræftelse fra andre mennesker (piger i særdeleshed).

Og så skal han desuden lære at en afvisning ikke betyder noget som helst. Det kan selvfølgelig være pinligt, men næste gang er det lidt mindre pinligt og så videre. Man skal ikke fokusere på at man med djævlens vold og magt skal slæbe en af dem med hjem i seng, men bare på samtalen, så virker man nemlig ikke desperat.

Nu ved jeg ikke hvor meget han stammer. De fleste der stammer synes det er pinligt af en eller anden grund, nok fordi de er blevet drillet med det som små. Men i den virkelige verden er folk altså skide ligeglade med det så længe det ikke er til decideret gene for samtalen. Hvis det er så slemt, så findes der, som det tidligere er blevet sagt, kurser og sådan hvor man kan lære at kontrollere det. Jeg har en ven der har fået rigtig meget ud af det.

Held og lykke med det i hvert fald. Du skal også huske på at det bedste du kan gøre er at give ham en masse støtte og bekræftelse, det kan virkelig gøre meget for selvtilliden!

PS: Lad da være med at sende manden til en prostitueret, hvad i alverden skulle det hjælpe? Det er da den største fallit erklæring ever.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor er det at fyre definerer deres personlige succes alt efter hvor meget fisse de får?

Hvis det går din kammerat så meget på at han ikke får noget hunkøn, hvorfor prøver han så ikke noget netdating? (Der har jeg da reddet noget engangsskræv et par gange)

Men først og fremmest kræver det jo at man forstår at ens seksuelle erobringer ikke gør en bedre eller smartere, for først når man har lært at det er ligegyldigt, så er det at man slapper nok af til at pigerne kan se at man ikke er desperat efter at kløve deres kød!

Edit: Glemte at tilføje "...og så får man lov!" :D

Senest rettet af Dextrose 20 mar 2006 15:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vise ord, dextrose.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
SLETTET!

1. Hvad psychedelia.dk IKKE er til: Anskaffelse og køb/salg af rusmidler!
2. Narko er ikke løsningen - hvis du ellers har læst dette topic.

Lad dette være første og sidste advarsel!

/Dex

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Tag ham med på festival! Det er hyggeligt og der er altid gode chancer for at finde nogle søde mennesker at snakke med :mrgreen:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Det tyder klart på at I går de forkerte steder hen, når det drejer sig om,
at din ven der efterhånden har behov for lidt succes, når det kommer til pigerne, ikke rigtig får scoret :(
De "rigtige" piger er vel ligeglade med om han stammer. Det må du få ind i hovedet på ham.
Det lyder somom han er inde i lidt af en ondt cirkel, når det kommer til at skabe opmærksomhed til piger, altså når han prøver at stå og snakke med en pige han møder i byen, eller et andet sted.
Kontakten i sig selv, virker til for ham at blive sekundær, fordi han allerede er fremme ved, om han nu begynder at stamme i situartionen.
Kan han ikke troppe optil den pågældende erobring, med tanken om at han intet har at tabe.
Kunne han ikke ligge ud med at sige noget alla : " Har du tid, god tid, for jeg stammer",eller noget i den retning, så knækker han ligesom problemet, og viser han har selvironi, at hans stammen ikke er et problem for ham, og at pigen derfor sagtens kan føle sig tryk i hans selskab.
Det vil den rigtige pige garenteret synes var super cool.
Stammen skal jo gøres til noget sekundært og ikke fylde det hele.
Held og lykke for ham
kram fra Pigen :wink:

Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Infected Cope skrev:
Hej Psy...

Jeg skriver i øjeblikket for en ven, som har et problem.
Problemet står i, at pigerne giver ham problemer. Når vi er i byen, har han utrolig svært ved at gå hen til en pige og fange hendes opmærksomhed.. Et andet problem er nemlig at han stammer. Det er dog ikke pga. hans sproglige mangler, at han ikke tør henvende sig.. Men Han regner selv med, at hvis han kunne få selvtillid nok, så vil hans stammen højest sandsynlig blive bedre deraf.
Grunden til at jeg skriver her, er fordi jeg vil spørge til, om der er nogle der har nogle gode ideer til hvad han kan gøre?
For 2-3 år siden tog han til tider MDMA når han gik i byen. Dette gjorde at han turde gå hen til fremmede piger, og hans stammen forsvandt. Altså hjalp MDMA'en ham meget i den tid. Nu kan hverken han eller jeg skaffe MDMA, og så tænkte vi på om i måske har nogle ideer til hvad han kan gøre, nu da MDMA'en er ude af billedet.

Råd til evt. mentale "øvelser" eller piller kunne være lækkert!

Mvh. Copes hjemmedreng...

Well.. Jeg synes et par baner inden man tager i byen hjælper voldsomt på det, eller evt hælde det i gelatine kapsler?
Må da indrømme amf øger min selvtillid helt vildt, samtidigt med at jeg tænker klart, så jeg ved hvad jeg vil sige :) Gør jeg nemlig ikke altid på kiks/mdma:) men skal vi vælge den stoffrie løsning, så plejer jeg at tænke "Fuck det, eller Fuck dem" så synes jeg selv man kan lidt bedre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]