Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Gaia skrev:
Infected Cope, sæt timeren til at optage det når det starter?

Hu? er en kæmpe spasser til computere! Hvis jeg skal lære det gennemsnittet herinde kan, så kommer det til at tage mange år..
Men "timeren"? Det er vel et bestemt program eller noget?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Gaia skrev:
Infected Cope, sæt timeren til at optage det når det starter?

Hu? er en kæmpe spasser til computere! Hvis jeg skal lære det gennemsnittet herinde kan, så kommer det til at tage mange år..
Men "timeren"? Det er vel et bestemt program eller noget?

:D

Jeg talte mere om videoen.. :wink:
Der burde være timer på den så du kan forudindstille den til at optage kl 20.30 f.eks.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Du kunne være rigtig godt, hvis en person med et tuner-kort i computeren ville optage programmet, og dele optagelsen (meget gerne i divx/xvid-format) over Bittorrent og/eller eMule.

Titel:
Junior medlem

Lige lidt "Offtopic"!

Avanti skrev:
Du kunne være rigtig godt, hvis en person med et tuner-kort i computeren ville optage programmet, og dele optagelsen (meget gerne i divx/xvid-format) over Bittorrent og/eller eMule.

Synes du egentlig ikke Bittorrent går lidt langsomt :)?
Ellers også er det min computer, for jeg synes bare det kan tage flere uger at hente lidt musik eller sådan noget!
Så hvis det kunne blive lagt ud på Bearshare ville det være fint :D!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
PsyLauL skrev:
Lige lidt "Offtopic"!

Avanti skrev:

Synes du egentlig ikke Bittorrent går lidt langsomt :)?
Ellers også er det min computer, for jeg synes bare det kan tage flere uger at hente lidt musik eller sådan noget!
Så hvis det kunne blive lagt ud på Bearshare ville det være fint :D!

Offtopic:

Hvis ens torrent kører langsomt, er det jo fordi at der ikke er særlig mange sources.
Det ville også kører langsomt over Bearshare da der her kun vil være én source til at hente fra.
Og det vil hellere ikke gøre det hurtigere at der sidder 5-10 psy brugere, der skal hente samme fil fra én source.
Den bedste løsning ville helt klart være at ligge den ud på fx Yousendit, som fungerer som en midlertidig server for filen.
Så ville der være hæderlig hastighed til alle dem som henter det, da man bruger deres serveres kraft.
I forhold til de mange andre p2p progs, hvor hastigheden afhænger af hvad den/de der deler filen har i upload hastighed.
Og da der kun vil være en der deler den til at starte med, vil det tage ulideligt langt tid for alle at hente filen.
Servere som Yousendit er også favorable på den front at det er anonymt, og filen kun ligger på serveren et vist antal dage, for derefter at blive slettet.

Ontopic:

Det lyder som et rigtig interessant program, jeg ville også sætte stor pris hvis der var en (Xp3rt :P) der kunne der kunne optage det.
Jeg regner med at se programmet mens det bliver sendt i fjerneren, men det kunne jo altid være rart at have liggende på HD´en... :D
Men synes også det er fascinerende de programmer de sender på dr2 for tiden, i julemåneden var der en tema lørdag(?) der handlede om kroppen, og gik der da også mindst en 1 time til 1½ hvor det handlede om stoffer, med specielt henblik på de psykedeliske.

-Fluffy

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Avanti skrev:

Jo det var lidt det der var meningen... Har TV tuner i compen, men det eneste jeg er lidt i tvivl om er om det er god nok kvali grundet stueantenne lige pt... Men kigger jeg på når jeg kommer hjem

Cope: Jeg gør hvad jeg kan... Om jeg så skal ud og sømme antennen fast på muren udenfor så skal det nok kunne lade sig gøre :)

/Edit: Kom lige til at tænke på noget. Hvor lang tid varer udsendelserne ? For det kan nok være lidt svært at finde et sted hvor de kan blive lagt op... Jeg kan ikke hoste via. FTP eller lign. grundet jeg låner naboens net, og det er alt for nemt at spore IP'en via. FTP

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Avanti skrev:

Jo det var lidt det der var meningen... Har TV tuner i compen, men det eneste jeg er lidt i tvivl om er om det er god nok kvali grundet stueantenne lige pt... Men kigger jeg på når jeg kommer hjem

Cope: Jeg gør hvad jeg kan... Om jeg så skal ud og sømme antennen fast på muren udenfor så skal det nok kunne lade sig gøre :)

/Edit: Kom lige til at tænke på noget. Hvor lang tid varer udsendelserne ? For det kan nok være lidt svært at finde et sted hvor de kan blive lagt op... Jeg kan ikke hoste via. FTP eller lign. grundet jeg låner naboens net, og det er alt for nemt at spore IP'en via. FTP

Udsendelsen varer i 2 timer.. Fra 20.30 til 22.15 så vidt jeg husker.. Gider ikk lige til at tjekke starten af topic. :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gaia skrev:
Xp3rt skrev:
Avanti skrev:

Jo det var lidt det der var meningen... Har TV tuner i compen, men det eneste jeg er lidt i tvivl ............. eller lign. grundet jeg låner naboens net, og det er alt for nemt at spore IP'en via. FTP

Udsendelsen varer i 2 timer.. Fra 20.30 til 22.15 så vidt jeg husker.. Gider ikk lige til at tjekke starten af topic. :P

OK... Hmmm tror jeg skal sætte noget mp4-komprimering på så... :)

Glemte at trykke stop en dag da jeg optog noget, og den kørte hele natten. Om morgenen havde den fyldt de resterende 60GB op (udaf 240)

2 timers udsendelse fylder en HEL del, men lad os nu se. Ville jo helst lægge det op i så god kvali som muligt, men det kan blive et problem at uploade 500-1000MB film... Må jeg lige se på og lave den bedste kvali/størrelse

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
2 timers udsendelse fylder en HEL del, men lad os nu se. Ville jo helst lægge det op i så god kvali som muligt, men det kan blive et problem at uploade 500-1000MB film... Må jeg lige se på og lave den bedste kvali/størrelse

Du er min (og forhåbentlig andres) redning og guttermand hvis du finder du af det! Men det ser ud til at man må slette nogle filer oa. så der kan være plads til udsendelsen :D
Fuck alt det andet jeg har liggende.. Den udsendelse MÅ bare ses!

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En af mine venner optager den med Video-In og laver den til divx. Jeg kan nok godt få ham til at hoste den.. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Gaia skrev:
En af mine venner optager den med Video-In og laver den til divx. Jeg kan nok godt få ham til at hoste den.. :D

Det lyder godt Gaia... :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OK hvis Gaia's buddy også optager den er det nok det hurtigste, da min nabo's accesspoint (som jeg er tilsluttet for øjeblikket) valgte at afgå ved døden i søndags... Så har ikke noget net hjemme lige pt.

Jeg har leget lidt med kvali'en, og fået den ned i en acceptabel størrelse, ved hjælp af DivX... Derudover har jeg fundet det rigtige sted til antennen, så jeg optager det også. Så må vi jo bare se hvilken der bliver bedst ;)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nu er jeg så heldig at jeg kan få det set i aften, men det lyder som en rigtig god idé at optage det, så man evt kan gense det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
syntes det er virkligt sejt, men det hjælper jo deres arbejde :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et lille luksus spørgsmål..
Hvornår kan vi ikke-TV-ejere komme til at se udsendelsen? Altså bliver der smidt et link med optagelsen klar til download efter udsendelsen, eller kræver det megen tid og arbejde?
Som sagt aner jeg ikke en dise om komputere.. Ret irriterrende lige nu faktisk!

/IC

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det bliver også genudsendt på lørdag kl. 14. mener jeg... men det står på dr's hjemmeside.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke lige hvornår eller om det bliver smidt op. Han skal lige se om han kan gøre det og jeg har ikk hørt ham nærmere ang. at hoste den..

Er der ingen af jer der i det mindste kan optage den, hvis det er serverplads der er problemet, kan vi nok godt tale nærmere om at en sender den op på en af vores servere or so.

Titel:
Junior medlem

Så er det 10 min til det kommer vær' klar på DR2 folkens! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indtil videre ret informerende.

Men jeg synes nu at ham dér Boberg, var lige lovligt bange for de ting han indtog.

Lagde nogen mærke til Ib Michaels til tider ret besynderlige stemmeleje?

Senest rettet af R. Girk 22 feb 2006 00:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Ja meget fint program, og ja jeg hørte godt hans meget mærkelige stemmeskift! :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]