Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

du vil være savnet.. osse selvom jeg kun mødte dig 1 gang.. hvil i fred

håber du har det bedre der hvor du er nu

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
R.I.P., du vil aldrig blive glemt her :(

Sidst jeg snakkede med ham, var for 2-3 måneder siden, hvor han var oppe ved mig og drikke. Da han skulle til at gå hjemad, stod jeg sammen med ham inde ved siden af og snakkede med ham i en halvtimes tid. Der kan jeg tydeligt huske, at han til sidst afbrød mig og sagde "Ali, undskyld, men jeg har aldrig nogensinde stammet så meget", virkelig på den sørgeligste måde man kan forestille sig (dem der har kendskab til Peders personlighed, ved hvad jeg mener).

Det var mandens sidste ord til mig. Jeg har ikke set ham siden, men jeg blev ringet op igår (onsdag) tidligt på aftenen, hvor jeg fik at vide at han var sprunget foran et tog.

Jeg var øjeblikkeligt mundlam, jeg anede ikke hvad jeg skulle sige. Det virkede så absurd og urealistisk, men på den anden side gik jeg nærmest og talte ned til at han ville tage sit eget liv. Derfor kom det ikke helt bag på mig, men jeg reagerede stadig med et chokerende "wow!".

Jeg har sagt det så mange gange efterhånden, men det skader ikke at sige det igen: Jeg er ikke et eneste øjeblik i tvivl om, at det var den rigtige beslutning han tog, men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg går ind for denne rigtige beslutning.

Peder var et fantastisk menneske, med en personlighed der virkelig oplyste HELE rummet når han trådte ind i det. Han virkede altid glad og munter, klar til en griner og en lang filosofisk snak, på trods af at han gik og gemte på så traumatiske følelser og tanker, som for mig at se var ret eksistentialistiske.

Han var et kærligt og sympatisk menneske, som virkelig var præget af empati og en stærk vilje til at hjælpe andre. Så meget, at jeg synes at han havde en tendens til at påtage sig problemerne fra verdens begivenheder. Dette, tror jeg, var med til at trække ham så langt ned, som han var til sidst, hvor alt var mørkt, trist og deprimerende. Men en stor del af problemet lå, vil jeg definitivt tro, i hans sociale omgangskreds, hans syn på tilværelsen samt en lyst til at frigive sig fra bekymring og samfundets krav til ham, som han godt nok ikke var så begejstret for.

En sidste ting, som er ren og skær spekulation, er at han virkelig var træt af at stamme. Det er min opfattelse, at han syntes at det tiltrak alt for meget opmærksomhed, når han stod med folk og snakkede med dem, og i nogle tilfælde virkede han ikke så glad for det - dette fik jeg et stærkt eksempel på, som beskrevet indledningsvist. For mig var det utrolig vigtigt at nikke i vores timelange samtaler, selv midt i hans sætninger for at vise at jeg forstår ham fuldstændig, og for at få ham til at falde til ro med det.

Jeg har snakket meget med ham omkring eksistensen og tilværelsen, og vi var begge helt enige om at døden var en forløsning - derfor er jeg ikke det mindste i tvivl om, at han er blevet frigivet fra alle de lidelser, som han gik rundt og tumlede med.

Jeg ved ikke hvor han er nu, men én ting ved jeg: Han har fået fred. Fred, som han længe har stræbet efter i livet, men aldrig formået at opnå fuldstændig. Den eneste udvej var døden... jeg ved at han har taget det rigtige valg.

Hvil i fred, min ven.

Senest rettet af syreperlen 18 maj 2006 20:36, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Det var godt nok nogle flotte ord fra dig Ali, det er dejlig at høre at han bliver husket som sådan et godt menneske.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
R.I.P :(

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Mine tanker til Tjille, og hans familie, venner og bekendte..

Tragisk..

RIP

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Et par ord fra trold, som har valgt at slette sin egen profil herinde.

Citat:
Hej tjille..

Nu sidder jeg her og er choket over den beslutning du har valgt og tage, jeg kendt dig godt. Og som et kærligt menneske, men os med din problemer. Har altid følt vi hade det på samme måde..men det har vi jo snakke om så mange gange siden jeg kom hjem fra behandling.. gemmer ik den gang jeg møde dig efter jeg kom hjem ned i byen og de ting du sagde til mig. og dem vil jeg huske extra godt på nu hvor du ik er her mere..

Du hade en masse godt og give af og gave det, desvære fik du ik selv det du hade brug for, jeg altid huske dig for noget godt i mit hjerte..

ali smukt det du har skrive..

fred være med dig gamle dreng..
R.I.P tjille..

masse kærlighed
trold

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Hvil i fred min ven, du gav mig mange gode oplevelser og stunder. Du vil altid blive husket! Vi ses nok en dag min ven.

-Hans

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Peder var et dejligt menneske.

Ha' det godt Peder!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Peder/Tjille - Vi har brugt mange timer sammen, så vel i den virkelige verden, som i verdenen bag hver vores skærm.

Dette vil nu være slut, ved du har gået og haft nogle problemer, og vi har af og til snakket om disse i fællesskab - men aldrig har du givet udtryk for at de var så voldsomme, som det må have været.

Håber at du har fået freden du ikke kunne finde mens du var her bladt os..

Du vil altid blive husket, som en glad og go ven...!

Sender her med også mine tanker til familie og andre venner, der som mig sidder og har dig i tankerne.

Ved snart ik hvad mere jeg skal skrive her - tror jeg lader mine dybe tanker være mellem Peder og mig, men kan love dig at jeg kommer og giver dig den sidste afsked fra denne jord dagen hvor du skal bisættes.

Vi ses på den anden side Peder.

Boom RaverDK

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg aldrig kendt manden, så derfor synes jeg at der er grænser for hvor meget jeg kan tillade mig at skrive.

Derfor nøjes jeg med at kondolere.

Mvh.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Det vil jeg os... R.I.P Tjille

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvor klicheagtigt det end måtte være, så Fred være med dig Peder.

Tak for de gange vi har siddet på Moesgaard strand og røget en morgenjoint efter en god nats fest, og set solopgangen.

Du var en fed fyr, altid behagelig at være sammen med. Og vigtigst af alt, du var sgu hele tiden dig selv. Det er ikke altid nemt men hellere være en ærlig original, end et sind med flere masker.

Ha det godt mester!

.:RIP:.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Skyndt jeg ikke kendte Peder så godt som nogle af jer, er det stadig et venskab der har holdt de sidste 4 år og jeg sad mundlam, da jeg i går aftes fik opkaldet om "nyheden"...
Jeg talte kort med Peder mandag aften og havde snakket med ham i weekenden og havde intet ku mærke på ham...jeg var og er stadig i chock-tilstand...havde ikke set det komme...

Ha det godt Peder...sikker på du har det bedre hvor du er nu....
Vi ses igen en dag...

Jonas / Liquid

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

R.I.P. TJiLLe...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Smukt skrevet Ali.

Peder - Tak for de gode stunder, jeg har haft i dit selskab - dem vil jeg huske dig for. Jeg håber du fandt den fred, du søgte så længe efter.

Mine bedste tanker til Peders familie og nærmeste.

MVT

Jesper.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
meget sørgeligt, selvom jeg kun har mødt ham et par gange virkede han som en rigtig flink fyr..

r.i.p

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det var sgu sørgeligt. Peder var altid venlig de gange jeg mødte ham og virkede som et meget sympatisk menneske. En person man ikke kunne andet end at lide.

Hvil i fred Peder.

Titel:
Medlem

Kendte ikke Peder vildt godt, men har dog flere gange ladet mig betage af hans specielle fremtræden... Syntes han var en meget hyggelig fyr, og det gör mig ondt at hörer det gik saadan :S

Mine tanker gaar til Peders familie, hans venner og bekendte!

-Mikkel Jais

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Chokerende nyhed...

R.I.P.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]