Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror godt at planter kan være "hellige" og have en slags symbiotisk mening med mennesket. Men jeg tror ikke der følger en perfekt opskrift med planten om hvordan den skal tages. Det er op til os selv at finde ud af.
Alting udvikler sig. Også ritualer. Trance-festivaller kan for nogle godt være et psykedelisk ritual hvor de gennem kontakt til substandsen inspireres og forbedre denne metode til højere bevidsthed.
Jeg har aldrig haft noget imod at folk tog en psykedelisk substands på en alternativ måde end på den måde vores forfædre gjorde. Jeg tror at substandsen virker "opdragende" i sig selv, så man finder ud af hvordan det bedst gøres.

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Når jeg sutter pik på ældre mænd for at samle penge sammen til min heroin, og bagefter skyder den i lysken omme i en beskidt baggård hvor folk har pisset, så er det for mig et helligt ritual hvormed jeg opnår en højere bevidsthed.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
dankdawg skrev:
Når jeg sutter pik på ældre mænd for at samle penge sammen til min heroin, og bagefter skyder den i lysken omme i en beskidt baggård hvor folk har pisset, så er det for mig et helligt ritual hvormed jeg opnår en højere bevidsthed.

Heroin er jo lissom ikke en plante, vel ???

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Dextrose skrev:
dankdawg skrev:

Heroin er jo lissom ikke en plante, vel ???

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Den heroin jeg tager er lavet af de fineste heroinblommer. Så jo, desværre Dex, det er faktisk en plante. Så fuck lige af med din totalt moderne og respektløse, samt uvidende holdning. TAK. :roll:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes folk må helt selvom hvad de indtager og i hvilke sammenhænge de indtager det. Om folk har lyst til at tage heroin eller ibogain til en fest gør nu ikke mig noget. Så længe de har det sjovt, er venlige og ikke falder døde om er jeg sådan set ligeglad. Jeg tror det er individuelt for alle hvad man oplever når man tager et stof, navnligt et psykedelisk. At tage syre til en fest kan være en fed oplevelse for nogle og en forfærdelig for andre.

At folk vælger at tage psykedelika i stedet for stimulanter kan også have noget at gøre med at de ikke fucker kroppen så meget som f.eks. stimulanter. Hvor man kan føle sig smadret i tiende potens dagen efter en stimulanttur kan man føle sig i en himmelsk tilstand efter et trip.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Til Dankdawg Heroinblommer?? hvad fanden er det?? Heroin bliver da fremstillet fra opiums valmuen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Morpheus skrev:
Til Dankdawg Heroinblommer?? hvad fanden er det?? Heroin bliver da fremstillet fra opiums valmuen..

Uhadada :lol: Jeg lollede rigtigt der! :D :shock: :roll:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg synes folk skal bruge stofferne som de selv har lyst til at bruge dem, og må i øvrigt melde mig under dank's fane i denne debat.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jespar skrev:
Jeg synes folk skal bruge stofferne som de selv har lyst til at bruge dem, og må i øvrigt melde mig under dank's fane i denne debat.

Jeg er med på den.
Og så må jeg udtrykke min undren over, hvad fanden "hellig plante" betyder. Måske er mit problem, at jeg er ateist? Eller?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Morpheus skrev:

Oh really?? Nu var det ikke meningen dette skulle frem i lyset, men jeg har gået og smårapset lidt af Dank's blommer siden starten af Juni :oops:, og jeg kan helt sikkert sige god for at det er prima Heo han dyrker. Papaver somniferum is sooo passé...

Titel:
Dedikeret medlem

jamen hvad er heroinblommer??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Morpheus skrev:

Det er et forædlet kryds af Mirabelle & Victoria blommer med et lille twist af sarkasme ;)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

New Order skrev:
Og så må jeg udtrykke min undren over, hvad fanden "hellig plante" betyder. Måske er mit problem, at jeg er ateist? Eller?

Hellige planter er kun hellige hvis man gør dem til det. Det er os som giver verden værdi fordi det er os som skaber verden.
Jeg kalder visse planter/stoffer for hellige, fordi jeg kan lide at have respekt og ærefrygt over for dem.

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Morpheus skrev:

Google det.

Titel:
Dedikeret medlem

Ja den var go :lol:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Morpheus skrev:
Ja den var go :lol:

hehe, det tog lidt tid..du er nuser når du er forvirret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg vil sige det her nok er det bedste emne jeg har læst indtil videre på psy.dk.. det er noget jeg og en nær ven snakker meget om, og noget jeg har undret mig meget over i det hele taget.

Jeg er selv meget facineret af den spirituelle verden, og indholdet af de overnaturlige ting vi oplever. Jeg sys personligt at et trip er en måde at opleve skønheden på, og det er en måde at komme i kontakt med noget uforklarligt (andre verdner - denne verden i sit oprindelige essens el lig.). Det er bl.a. derfor jeg er stor fan af Pink Floyd og The Doors.. synes de gjorde meget for at få frem til folk hvad der ligger omkring dem over det hele, og hvad vi kunne udnytte den utømmelig energi til.

Jeg synes at folk skal have den frihed de er tildelt af Gud eller bare af almindelig menneskeret, så i den forstand er det vel ok at tage syre til en trancefest, men jeg synes ikke at udviklingen er rigtig.
Hvis man stiller det op som forfædre vs. nytidig udnyttelse af stoffer (generelt psychedeliske) så synes jeg LANG fra det bare er en udvikling af teknologi og i basis samme opfattelse.
Det at indianerne brugte trommer og andre streng instrumenter til gejle trippet op med, gør ikke at de undgik kontakten med naturen. Selv i børnefilm som Pocahontas er det tydeligt at indianer "talte med træerne" og "malte med vindens farver". det er generelt forstået at dette folkeslag gik meget mere i dybten af det spirituelle af stofferne, frem for en direkte nydelse.
Idag så er nydelse det der er prioteret aller højest. Det skal virke! Det skal være let! og så skal der gives gas! ... ja... det er jo hva der sker når folk går ud og udnytter dyrebare gaver fra oven eller af tilfældighed til en personlig stimulans, frem for at kigge igennem den der åbner sig for dem.. De står bare i døråbningen og udnytter udsigten og mærker vinden på dem, istedet for at gå ind ad døren og opleve og lærer det som denne verden har at fortælle os.

De udnytter i bund og grund (af deres gode ret) den undervisning der er givet igennem nydelse og trykhed.
Det sker så engang imellem at de får fingerene i klemme i døren, og forhåbenligt får en lærestreg af det. Men de fleste slipper afsted med udnyttelse af det smukkeste vi var tildelt.. de voldtager skønheden og lader den ligge lemlæstet i en busk.

Jeg ved det er hårde ord.. men jeg synes virkelig de snyder både dem selv, og alle andre. De er ofte også sådanne folk der bliver skinhead-agtige, udfører vold, eller bare skaber frygt når man støder ind i dem på gaden. Det er tåbeligt at det skal udfolde sig sådan, men det er jo hva der sker!

bring it.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Førhen i tiden trampede jeg meget rundt til fester.
Syre, svampe og XTC. Alle tre er geniale til tramp. Jeg er dog mest til Syre. Syre er godt, faktisk kan jeg ikke beskrive det på anden måde end Dextrose har gjort.

Jeg er ikke enig i at nogle planter er hellige. Helligdom findes desværre ikke, det er noget menneskeskabt. Jeg vil ikke gå så langt at kalde det dumt og indskrænket, det er nemlig for groft. Jeg vil dog kalde det for overtroisk og gammeldags.

Hvorfor jeg bruger psykedelikas?

Nogle gange er det bare for at blive blæst, andre gange har jeg en mission i mit indre.

Jeg synes heller ikke det er forkert at tage psykedelikas til tramp, det er helt ok med mig. Underlige mennesker er sjove.

Nu vi snakker om historisk brug, så er jeg da glad for vi ikke bruger nogle af stofferne som vikingerne, faktisk er jeg glad for at vi bruger stofferne på vores egen måde. Der er jo ingen grund til at gøre som de gjorde for 1000 år siden eller 500 år siden, man kan ikke bruge stoffer i dag som man gjorde dengang, medmindre man rejser ud til nogle indianere og lever på deres måde, så er man jo i den gamle verden, i den nye verden må man finde andre ånder at kontakte og andre måder at kontakte dem på. Man skal jo tænke på der er en ånd i alt, selv noget menneskeskabt og hvor mange ting har vi ikke skabt på 1000 år?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Delysid>> Jeg er helt med på det med at have respekt for naturen og "tale med træerne og male med vinden" som dine kære indianervenner gjorde (og forhåbenlig stadig gør!). Men når det er sagt, så synes jeg også at du holder fast i en håbløs forældet verden, som tiden er gledet forbi. Verden ændre sig hele tiden, og der er nye omfortolkninger af kræfter, nye "vinde" som blæser gennem vores nutidige bevidsthed, og som går igennem masser af syreblæste trancefestende mennesker. Det er sandt at der er masser som bare går efter ekstasen, -men sig mig ærligt, er denne ekstasejagt ikke bare et udtryk for vores iboende hunger efter at opleve skønhed, meningsfuldhed og sammensmeltning i total universel bevidsthed? Lad os ikke dæmoniserer vores menneskelige lyster, men se dem som de naturlige inspirationskilder der leder vores bevidsthed til oplysning. Selvfølgelig er der nogen som "voldtager skønheden og lader den ligge lemlestet i en busk" - men men, hvem er skønheden om ikke dem selv? Hvem tror du det går ud over? De psykedeliske stoffer kan godt "bide fra sig" og vise brugeren hvordan de IKKE skal bruges, - det er så ikke alle som lytter, men det tror jeg mere handler om, at disse mennesker i bund og grund mangler respekt for sig selv, og derfor dybest set straffer sig selv med disse grimme oplevelser.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Fanny skrev:
Delysid>> Jeg er helt med på det med at have respekt for naturen og "tale med træerne og male med vinden" som dine kære indianervenner gjorde (og forhåbenlig stadig gør!). Men når det er sagt, så synes jeg også at du holder fast i en håbløs forældet verden, som tiden er gledet forbi. Verden ændre sig hele tiden, og der er nye omfortolkninger af kræfter, nye "vinde" som blæser gennem vores nutidige bevidsthed, og som går igennem masser af syreblæste trancefestende mennesker. Det er sandt at der er masser som bare går efter ekstasen, -men sig mig ærligt, er denne ekstasejagt ikke bare et udtryk for vores iboende hunger efter at opleve skønhed, meningsfuldhed og sammensmeltning i total universel bevidsthed? Lad os ikke dæmoniserer vores menneskelige lyster, men se dem som de naturlige inspirationskilder der leder vores bevidsthed til oplysning. Selvfølgelig er der nogen som "voldtager skønheden og lader den ligge lemlestet i en busk" - men men, hvem er skønheden om ikke dem selv? Hvem tror du det går ud over? De psykedeliske stoffer kan godt "bide fra sig" og vise brugeren hvordan de IKKE skal bruges, - det er så ikke alle som lytter, men det tror jeg mere handler om, at disse mennesker i bund og grund mangler respekt for sig selv, og derfor dybest set straffer sig selv med disse grimme oplevelser.

Hilsen Fanny

Jeg elsker bare din måde at forklare dig på fanny :wink:

Især det med de bider fra sig, så godt visualiseret!
Nogle gange rejser den lemlæstede skønhed sig og voldtager tilbage. Det er der, det bliver skræmmende.
Lad os alle danse ind i natten og blive et med hinanden, det er der skønheden gemmer sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]