Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Prometheus skrev:
SSMA skrev:
Nogen der ved om det er muligt at få et trip ud af en af de farligste gifte vi kender "cyanid" som det der tusindben åbenbart danner..i så fald, nogen der har prøvet det?

Nix, cyanid dræber rent, hurtigt og effektivt. Det "kvæler" organismen ved at fortrænge ilt fra hæmoglobinen i blodet. Ikke megen sjov at hente der...

Bare for lige at være lidt flueknepper så er det ikke helt rigtigt, så vidt jeg husker hæmmer det optagelsen af ilten ind i cellerne. Hvis der er nogen som er interesserede kan jeg godt finde det lidt mere præcist, men det ville kræve at jeg rejste mig fra computeren så det bliver ikke lige nu

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Flak skrev:
Prometheus skrev:
SSMA skrev:
Nogen der ved om det er muligt at få et trip ud af en af de farligste gifte vi kender "cyanid" som det der tusindben åbenbart danner..i så fald, nogen der har prøvet det?

Nix, cyanid dræber rent, hurtigt og effektivt. Det "kvæler" organismen ved at fortrænge ilt fra hæmoglobinen i blodet.[b/] Ikke megen sjov at hente der...

Bare for lige at være lidt flueknepper så er det ikke helt rigtigt, så vidt jeg husker [b]hæmmer det optagelsen af ilten ind i cellerne.

Huh, det er da præcis det samme?
[/b]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
SSMA skrev:

Du kan jo prøve at spørge jøderne der blev gasset under WW2, det var HCN (cyanidgas) "Zyklon B" der blev brugt der.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Flak skrev:
Prometheus skrev:
SSMA skrev:

Nix, cyanid dræber rent, hurtigt og effektivt. Det "kvæler" organismen ved at fortrænge ilt fra hæmoglobinen i blodet. Ikke megen sjov at hente der...

Bare for lige at være lidt flueknepper så er det ikke helt rigtigt, så vidt jeg husker hæmmer det optagelsen af ilten ind i cellerne.

Du har ret; forvekslede det lidt med CO's toksiske mekanisme. Cyanid binder godt nok til et jernatom, men det er ikke i hæmoglobinet, men der imod i et af de mitochondriske enzymer og forhindrer iltomsætningen på den måde. Resultatet er dog det samme. Ingen sjov, og hurtig død.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Flak skrev:
Prometheus skrev:
SSMA skrev:

Bare for lige at være lidt flueknepper så er det ikke helt rigtigt, så vidt jeg husker hæmmer det optagelsen af ilten ind i cellerne.

Du har ret; forvekslede det lidt med CO's toksiske mekanisme. Cyanid binder godt nok til et jernatom, men det er ikke i hæmoglobinet, men der imod i et af de mitochondriske enzymer og forhindrer iltomsætningen på den måde. Resultatet er dog det samme. Ingen sjov, og hurtig død.

Samme som H2S, btw.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
jeg gav også engang katteurt til min kat :D
den blev også ekstremt kælen og begyndte at overslikke gulvet, og hvad der ellers lå omkring.
en uge efter gav jeg den ny dosis katteurt, men føj det kunne den godt nok ikke lide :?

har hørt nogle katte ikke slet ikke kan fordrage urten, mens andre katte elsker den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]