Rex Mundi skrev:
Hvad så¨hvis at scenariet er at han har psykiske problemer, og de faktisk ikke er pga. svampene?
Han vil nu opleve at være stemplet som misbruger, og alle kan nægte ham emhver form for hjælp udover en kontaktperson, der er en ganske almindelig fyr der kan være "rollemodel" for ham.
Prøv at forestil jer at have en sygdom og så blive benægtet enhver form for undersøgelse eller behandling fordi de er overbeviste om at det er ene og alene stoffernes skyld.
Nu har i sikker ikke og vil heller aldrigt kom i den situation, men prøv at sæt dig i sådan en persons sted. Han vil ønske at han aldrigt havde nævnt at han tog nogle stoffer der er på en ligegyldig liste.
Præcis! Stofferne får skylden med det samme! Jeg er næsten sikker på, det er tilfældet ved mig. Han gjorde meget ud af at markere og understrege snakken om stoffer i papirerne, hvorimod resten af min livshistorie blot var de rene krudseduller ved siden.
dankdawg skrev:
det skaber problemer nu..du sidder da og tuder over at der er en der siger at han ikke gider at være med til det du har gang i på et internetforum i hvert fald.
Tag dig lige sammen. Der er ingen, der tuder her. Jeg prøver på at videreføre en meget interessant diskussion.
dankdawg skrev:
Øh..han er psykolog? Bevares, det betyder ikke at han nødvendigvis har ret, men altså...det er ikke altid at man selv kan se hvilke problemer man har. Desuden så kan det være at han har oplevet at det er en dårlig forudsætning for en behandling.
Endvidere finder jeg det altså en anelse absurd at en person med en psykisk lidelse insisterer på at have en stærk psyke..hallo..du går til psykolog. Det er altså ikke et tegn på at alt er godt, vel?
Du siger at det har hjulpet at tage svampe, det er muligt, men det er også muligt at du bare bilder dig selv noget ind.
For det første bør du læse, før du svarer! Jeg har aldrig skrevet eller sagt, at jeg har en stærk psyke. Jeg har skrevet, jeg har, hvad jeg selv vil betegne som en STABIL psyke.
Tja, det er muligt, at det bare er noget jeg bilder mig ind. Eller er det? Såvel venner som forældre og min tidligere psykolog har kun set fremgang i min behandling, siden jeg begyndte på svampene. Jeg er selv blevet mere afklaret med problemet, og under min rus forsvinder alt, der hedder OCD, så jeg kan leve nogle timer uden denne psykiske lidelse. En tilstand, der senere har fået mig til at bekæmpe lidelsen med meget mere "gå-på-mod". Derudover er det vigtigt at understrege, at der er stor forskel ¨på psykiske lidelser og psykoser. Psykoser er sygdomme, hvor psykiske lidelser blot er lidelser. Måske lidt firkantet. Det var mig selv, der valgte at gå til psykolog, det er mig selv, der bekæmper OCD'en, med de "redskaber", jeg får. Min gamle psykolog sagde også til mig, at hun var sikker på, jeg kunne fortsætte alene, da jeg lader til at have godt med "gå-på-mod". Og ville en psykolog sige dette, hvis hun havde set mig som et individ med meget ustabil eller på anden måde svag psyke? Jeg tvivler. Især da hun lød meget rationel, belært og menneskelig.
Noget andet sjovt er, at min tidligere psykolog tit har været fremme i medierne. Hun er en dygtig psykolog med speciale i OCD. Rent held jeg fik hende på daværende tidspunkt. Men hun har sagt op, så kan ikke kontakte hende.