Citat:
Hvis vi rutinemæssigt tog røven på folk, når vi havde lovet dem anonymitet, så kunne vi lige så godt lukke station2 og mange andre journalistiske programmer.
Nu var det ikke kun mht. til overholdelse af anonymitet jeg havde i tankerne.
Der er flere problemer i forbindelse med at medvirke, alene omkring det med at blive røvrendt.
1: det kan godt betale sig for journalister at røvrende folk hvis de kan komme afsted med det, hvis det var sådan at de måtte lukke så ville hverken EB, BT eller TV2 eksistere idag.
2:Selv om du har rent mel i posen, og er ærlig, hvad gør du så den dag politiet står med en dommerkendelse i hånden, og forlanger originalbåndene og vores navne oplyst?
3: Jeg formoder du også har en chef, som måske ikke er enig i den vinkel du lægger op til omkring stoffer, hvilke muligheder har vi egentlig for at indvirke på programmet?
4: Som nævnt tidligere, selv om vi indgik en form for bindene aftale, så kan du nemt bryde den da vi kun har småpenge til advokater osv, hvorimod du har hele TV2 i ryggen.
Nå men det var egentlig ikke det jeg ville skrive om.
Vi vil gerne medvirke i et indslag på TV2, bare ikke som en del af Station 2, og slet ikke som en del af det program du lægger op til nu.
Du snakker selv om pressefrihed, men hvorfor i alverden tør du så ikke tage huld på den store byld? Nemlig om hvorfor justitsministeriet ikke vil anerkende Paddo rapporten, overholde EU lovgivningen om vares frie bevægelighed, og internationale menneskerettigheder.
Et ærligt, fagligt, og i langt højere grad mere veldokumenteret og KORREKT program om stoffer vil være utroligt let for dig at lave. Både fordi flere vil deltage, men også fordi langt størstedelen af forarbejdet, her tænker jeg artikler, statistikker, undersøgelser osv er lavet i forvejen. Det eneste du skal er at printe 5 sider ud, gå op til politiets højeste instans, i dette tilfælde Lene E. og spørge om den skide paddo rapport.
Paddo rapporten er ligesom når Anders Fogh afslår over 500 forespørgsler om et interview vedr. Irak krigen og Danmarks deltagelse. Det stinker langt væk at der er noget galt, men i journalister tør ikke stille spørgsmål, eller lave noget dybteborende journalistik.
En ting er at i er stressede, har hårde deadlines og ikke har tid til at lave den bedste baggrundsresearch, men en anden ting er fandme at i ikke tør at forsvare og kæmpe for den ytringsfrihed som i så tit plapre op om.