Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 21:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hej Freud.
Tror jeg forstår dig udmærket og har selv været igennem de samme tanker, bortset fra
at jeg var 18 år da det begyndte, og dermed heller ikke var i helt samme situation,
da jeg ikke havde samme ansvar som du har nu.

For mig ser det ud som om du med tiden begyndte at ryge med de forkerte intentioner
og dermed mistede den gode cannabis påvirkning (samt pga tolerance opbygning self).

Du må gøre op med dig selv hvorfor du ønsker at påvirke dig! Hvad du søger!
Lader også til at du stadig mener der er noget forkert i det at indtage stoffer;
det er self. ulovligt, men det er ingen grund til ikke at gøre det imo.
Som jeg ser det er en god oplevelse godt for dig! Men det bliver ikke en god
oplevelse hvis intentionen ikke er iorden. Det skifter dog hele tiden, og
du må løbende ændre din indstilling til hvorfor du tager stoffer efterhånden
som dit verdensbillede ændrer sig og hvor du udviklingsmæssigt befinder dig.

Det er godt du er begyndt på en pause så du har tid til at reflektere over
dine oplevelser. Denne pause bør du holde til du føler du er klar til at begynde
igen, og begynd kun igen hvis du føler det er godt for dig og ved hvorfor du
vil tage noget.

Jeg ser det som en sund udvikling at du begyndte at blive i tvivl om hvem dit
"sande jeg" er, men du er stadig dig selv uanset hvilket stof du har taget (hav dog ikke illusionen om et statisk jeg).
Du skal ikke vælge om dit sande jeg skal være den "påvirkede" eller den "clean".
Alt påvirker dig; dine omgivelser, dig selv, når du spiser, når du ikke spiser, når du dyrker
motion, når du ikke dyrker motion, når du meditere, når du ikke meditere, når
du indtager ulovlige substanser, når du ikke indtager ulovliges substanser osv.

Psychedeliske stoffer (hash i dit tilfælde) påvirker dog ofte kraftigere end meget andet
afhængigt af dosen og andre faktorer, og der må du finde en balance for hvad der er godt for dig.
Måske er intet det bedste for dig, måske er meget det bedste for dig. Og det kan også ændre sig alt efter hvor i sit liv man er.
Vi er alle forskellige og der er ikke en universal "rigtig" måde at tage stoffer på.

Nu ønsker du så at prøve andre stoffer, da din nysgerrighed er vagt, men er i tvivl om du kan styre det.
Jeg vil anbefale dig at prøve det, for at finde det du søger, men i det
at du er i tvivl, vil det nok være en god idé i starten at sætte nogle rammer for hvor meget
du max vil tage. Hvis du føler at det begynder at "hive" for meget i dig, så
stop! Tag en pause, reflekter over dine oplevelser, og begynd evt igen når du føler
dig afklaret. Psychedeliske stoffer har det med at opløse grænser og modeller af den
oplevede virkelighed, så det kan blive meget forvirrende afhængigt af hvor langt du er i din udvikling.

Nu tænker du på at prøve GBL, det vil formentligt være yderst behageligt mens det varer,
og du kan helt sikkert lære noget om dig selv ved hjælp af det, men det er nok ikke det mest effektive til det.
Du kan jo prøve det i en periode og så ligge det til siden for at se hvordan det virker
på dig og din psyke. (iøvrigt måske en god idé at lave GHB ud af det hvis du beslutter dig for det, det er ret let)

Som alternativ til GBL/GHB, hvis du søger indsigt i dig selv og gode oplevelser, vil svampe måske være noget for dig.
Det skal ikke være nogen hemlighed at svampe er blandt mine yndligs stoffer og har haft mange gode oplevelser på dem,
så kan derfor måske have en tendens til at anbefale frem for andet.
Det er forskelligt om det er det rette for en, men du kan jo prøve at læse mere om det og danne dig et indtryk.

Personligt har jeg mange gange overdrevet mit forbrug af div substanser og nået ud hvor jeg ikke kunne bunde,
men jeg er altid kommet tilbage, selvom det kan tage meget lang tid nogle gange og har været meget svært.
Eftersom jeg ikke har haft det store ansvar for andre end mig selv, synes jeg godt jeg kunne tillade mig det og har
altid været meget sikker på de dele af mig som siger at jeg kan klare det, men det er ikke noget jeg vil anbefale
til nogen.

Har ikke svaret præcist på det du spurgte om, men håber alligevel du kan bruge det til noget.

Alt dette er selvfølgelige min subjektive mening og kommer ud fra hvordan jeg har det lige nu, så tag det som et
muligt forslag og ikke en endelig sandhed. Er ikke ekspert på noget, bare en ung søgende fyr.

Mvh spacey.

Titel: Tak...
Medlem

for alle jeres svar. Jeg har det ikke dårligt med at tage stoffer bortset fra man mere eller mindre skal holde den side af sig selv skjult for omverdenen. De gode oplevelser skræmmer mig dog på den måde at jeg er bange for at blive så hooked at jeg fucker mit liv op. Job, ægteskab, venner osv. Tilsyneladende skal alt sjovt/fedt have en pris (måske findes der en gud alligevel!!*GG*)

Hilsen Freud

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Freud skrev:
Blev i tvivl om hvem mit "sande jeg" var, den påvirkede eller den "clean" vidste ikke rigtigt hvem jeg egentlig foretrak, hvem min familie foretrak.

Pudsigt nok har jeg det præcis lige sådan. Mit ædru jeg er forbandet påståeligt, melankolsk, pedantisk og irritabelt. Med bare en anelse THC i blodet ser jeg mig selv som noget mere omgængelig og kan bedre overskue den situation jeg befinder mig i. Og netop det, at jeg har følt mig som et bedre menneske i de perioder jeg har røget, nager mig afsindigt. Jeg føler, at valget står mellem at være omgængelig, men ambitionsløs og halvdum, eller effektiv og perfektionistisk, men belastende for min omverden.
Om det her blot er noget jeg bilder mig ind ved jeg ikke, men jeg føler det er et dilemma.

Freud skrev:
Måske bare noget GBL, rusen er jo kort, rummer også faren for at lige mærket suset på en hverdag, nej ikke på hverdage, bare få fat i en flaske til weekenden...engang imellem...endnu har jeg ikke turde...

GBL/GHB har et afhængighedspotentiale der ligger betydeligt over det for THC. Hvis du ryger for at sove bedre og føler du har svært ved at styre det, kunne jeg godt forestille mig, at du kunne brænde fingrene.

Anyways, som mange andre skriver: selvindsigten, kreativiteten, indsigten i andre mennesker og ikke mindst stærke, mystiske oplevelser er absolut at finde i de psykedeliske stoffer. Om de er noget for dig ved jeg ikke, men i mine øjne vil det være et bedre sted at lede. Gør i hvert fald dig selv den tjeneste, at læse op på emnet. Start med at få basale fakta på plads med wikipedias mange saglige artikler om emnet og få så en bedre fornemmelse for stoffernes effekter gennem triprapporterneerowid.

Titel: Re: Svampe
Medlem

shinsou skrev:
Freud skrev:
LSD lyder hårdt. Surfede lidt rundt herinde og mange anbefalede svampe som første gangs intro til psykadeliske stoffer. Hvad mener I om det. Er sex også godt på svampe og er svampe mindre vanedannende end syntetiske stoffer GBL, Extasy osv. ?

Freud

Svampe er overhovedet ikke vanedannnende - hverken fysisk eller psykisk.

Det er jeg å ikke helt enig i min menig er at svampe godt kav være vanedanned psykiks som alt andet..

Titel: Re: Svampe
Medlem
Brugeravatar

doll skrev:
shinsou skrev:
Svampe er overhovedet ikke vanedannnende - hverken fysisk eller psykisk.

Det er jeg å ikke helt enig i min menig er at svampe godt kav være vanedanned psykiks som alt andet..

Jeg tror det er vigtigt at skelne mellem egentligt afhængighedspotentiale, og lysten til at gentage en oplevelse man godt kunne lide. Det er meget anerkendt at psilocybinsvampe ikke er vanedannende, men naturligvis vil nogle mennesker føle sig fristet af dem en gang i mellem, hvis de før har haft positive oplevelser. Det vil jeg ikke kalde afhængighed.

Se evt. The good drugs guide. Det var lige den eneste kilde jeg gad støve op, men der er en del på nettet hvis man søger lidt...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kanøfleskoven
Det kan man måske godt sige, men det afhænger nok meget af de miljøer man skal ind i for at skaffe hashen.

Legalisering for the win.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]