Freud skrev:
Blev i tvivl om hvem mit "sande jeg" var, den påvirkede eller den "clean" vidste ikke rigtigt hvem jeg egentlig foretrak, hvem min familie foretrak.
Pudsigt nok har jeg det præcis lige sådan. Mit ædru jeg er forbandet påståeligt, melankolsk, pedantisk og irritabelt. Med bare en anelse THC i blodet ser jeg mig selv som noget mere omgængelig og kan bedre overskue den situation jeg befinder mig i. Og netop det, at jeg har følt mig som et bedre menneske i de perioder jeg har røget, nager mig afsindigt. Jeg føler, at valget står mellem at være omgængelig, men ambitionsløs og halvdum, eller effektiv og perfektionistisk, men belastende for min omverden.
Om det her blot er noget jeg bilder mig ind ved jeg ikke, men jeg føler det er et dilemma.
Freud skrev:
Måske bare noget GBL, rusen er jo kort, rummer også faren for at lige mærket suset på en hverdag, nej ikke på hverdage, bare få fat i en flaske til weekenden...engang imellem...endnu har jeg ikke turde...
GBL/GHB har et afhængighedspotentiale der ligger
betydeligt over det for THC. Hvis du ryger for at sove bedre og føler du har svært ved at styre det, kunne jeg godt forestille mig, at du kunne brænde fingrene.
Anyways, som mange andre skriver: selvindsigten, kreativiteten, indsigten i andre mennesker og ikke mindst stærke, mystiske oplevelser er absolut at finde i de psykedeliske stoffer. Om de er noget for dig ved jeg ikke, men i mine øjne vil det være et bedre sted at lede. Gør i hvert fald dig selv den tjeneste, at læse op på emnet. Start med at få basale fakta på plads med wikipedias
mange saglige artikler om emnet og få så en bedre fornemmelse for stoffernes effekter gennem
triprapporterne på
erowid.