Minimal skrev:
Kjær skrev:
Jeg fandt for nylig ud af (efter at jeg er blevet OCD-symptomfri), at alkohol i den tid, jeg har drukket samt nu, har og er skyld i, at jeg kan være ret plaget af lette, men dog stadig tilstedeværende OCD-symptomer, når jeg tager i byen eller til fest på alkohol.
Først sagde jeg stop for alkoholen, men efter at have fået kommentarer, når jeg sidder med store pupiller og en vandflaske i byen, har jeg mod egen vilje måtte investere i en OCD-symptom-udløsende drik, som jeg så nipper til i over en times tid.
Så kort og godt, selvom jeg har haft mine dejlige ture med alkohol, har jeg valgt at sætte mit forbrug så langt ned, som jeg har kunne i vores nuværende samfund, hvor alkohol er en fast del af vores festliv.
Sørgeligt, men sandt.
Hvis du ikke var på stoffer og havde store pupiller, havde du sikkert ikke fået samme kommentarer. Det virker da indlysende, at det ser blæst ud at sidde med en flaske vand, når man har store pupiller og er underlig.
Nu har jeg så selv oplevet, at folk på diverse uddannelsesinstitutioner kigge underligt på mig, når jeg sagde at jeg ikke rigtig drak alkohol. Det er ikke unormalt, at folk tror man er på stoffer, hvis man ikke drikker og det hverken kan forklares med religion eller total nørdestatus.
I Danmark hersker der en forholdsvis usund alkoholkultur, hvor der nærmest er en forventning til at man drikker sig godt stiv engang imellem. Jeg kan somsagt godt lide alkohol, men der ingen grund til at idyllisere dets ophøjede status i samfundet. Det er trods alt ret giftigt.
Mvh. Psyko