Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
jim fear skrev:
InnerNetExplorer skrev:
noname, det lyder da helt fucked? Så det når ikke igennem nogen form for risikovurdering osv. først? Jeg troede det ligesom lå i navnet Research Chemical at det kunne forskes frit i og at det netop ikke var ulovligt eftersom man endnu ikke have forsket i negative bivirkninger osv. Det lyder da helt smadret det andet der..

"Research chemical" er blevet opfundet af forhandlerne for at signalere at der er tale om et nyt, "ukendt" stof. Og fordi det lyder mere sobert end bare at kalde det narko. Staten laver ingen decideret forskning i bivirkninger af nye stoffer, de forbyder dem bare så snart de kommer i medierne eller bliver konfiskeret.

Nye stoffer bliver forbudt fordi de evt. kan virke euforiserende, ikke pga. farligheden. Holdningen er, at det eneste euforiserende stof folk må bruge er alkohol, jf. argumentet "samfundet har ikke brug for flere rusmidler". Det lyder åndsvagt, men det er dybest set sådan der tænkes og handles. Man skal nok heller ikke undervurdere at der ligger en solid portion angst bag holdningen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er dybt chokeret...

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
hmmm stakkels danske kemikere, en dag tager man sit livsværk med sig hjem men bliver stoppet af politiet og vupti så er det ulovligt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

en af mine venner blev stoppet da methylon var lovligt. og der var label på. han sagde blot hvad det var, og det var tekisk undersøgelse, og han evt kunne åbne og lugte. han lod ham køre videre :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Incase skrev:
en af mine venner blev stoppet da methylon var lovligt. og der var label på. han sagde blot hvad det var, og det var tekisk undersøgelse, og han evt kunne åbne og lugte. han lod ham køre videre :)

Jeg forstår ikke lige dit indlæg?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]