Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 19:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Det nu ikke så meget kampsport, men mere lidt selvforsvar i form a Wing Tsun. Lyder til at være rimeligt effektivt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
ups det var en smutter jeg prøver lige at omformulere mig. Man skal ikke dømme folk på deres intelligens, den kan man jo ikke gøre for. Jeg mener at folk skal finde et arbejde der passer til deres intelligens. Siden du allerede har klaret dig gennem en IT uddannelse mener jeg du skulle holde dig til det. Så det er dig der er en tumbe hvis du bare smider dine evner væk på den måde. Jeg føler mig temmelig sikker på at det kræver mere hjerne at arbejde med computere end planter. Men det er selvfølgelig dit eget valg. Jeg kender selv en der er i lære som anlægs gartner og han siger det er et monsterhårdt job, så ville jeg meget hellere sidde indefor i varmen i en dejlig blød stol foran compen, men det er måske fordi jeg er temmeligt dovent anlagt.
Venlig hilsen
Fråder

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg synes sgu ikke det indlæg var en skid bedre !

Hvorfor tror du man skal være intelligent for at arbejde med computere ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg kender et par stykker der syntes fil systemet er svært fordi man skal tænke abstrakt. Faktisk kræver det en del hjerne bare at bruge en computer. Microsoft har dog gjort det en hel del mere brugervenligt her på det sidste(og ustabilt). Men os der er vant til at bruge computere tænker slet ikke over det fordi vi er så vant til det. Man skal betragte det som en gave hvis man har styr på tingene i en computer, de fleste at os tager det bare for givet. Det er kun en lille del af alle mennesker i Danmark der kan finde ud af at bruge ting som f.eks. det her board. det kræver faktisk en del hjerne. Der er mange mennesker der bare stempler en som nørd hvis man kan finde ud af det med computere. Men det er jo bare fordi de ikke rigtigt selv kan finde ud af det.
Venlig hilsen
Fråder

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Kampsport... Jeg har dyrket T'ai Chi Ch'uan i lidt over et aar... Holder dog lige en lille pause... Men det kan jeg varmt anbefale. Jeg siger bare. Der er saa meget forskel paa kampsporte, saa bare fordi man har prøvet en prøvetime i karate, betyder det ikke Wushu er lige sådan... For der ER stor forskel...

Det er at være gardner, er ikke et job for tumper... Og jeg HADER folk, der tror de er et bedre menneske, fordi de har en højere uddannelse end en selv... Man kan sagtens være uddannet økonom, men skifte karriere lige pludselig... Fx til postbud...
Det kan være man blev træt af ansvaret? Eller stresset? Eller bare generelt af forretningslivet...?

Om jeg ville lade mine børn tage stoffer???

Ja, det ville jeg helt sikkert... Prøv og forestille jer. Jeres forældre sagde I ikke måtte... Ville i afholde jer fra det? Ville I ikke bare skjule det og gøre det alligevel? Plus med den viden vi, os herinde, har om stoffer... Den viden kan man da helt klart bruge til at rådgive sine børn... Fx Natskygger er farlige... etc etc.
Men jeg ville tilgengæld ikke tillade brugen af stoffer i mit hjem, før mine børn var 18+. Måske kunne jeg se gennem fingrende med fed, efter de var blevet konfirmeret... Men så kommer der jo hurtigt andet... Når de er 18+, bestemmer man ikke over dem mere... Så skal de være velkomne til at komme og spørge om råd og vejledning...

Jeg mener også det er vigtigt, man holder emner som sex og stoffer åbne i sit hjem... Børn (læs: teenagers) ser alt for meget Kanal København lørdag nat... Og får generelt et lidt forskruet syn på sex. Kvinden stønner/skriger helt vildt af en gennemboring af en 30+cm kæmpe pik. Der er sku ikke noget at sige til, der er så mange mennesker idag, med mindreværdskomplekser og lav selvtillid...

Just my two cents...:)

Medlem

Ikke enig! Man kan sagtens lære ting udenad uden at forstå hvordan det hænger sammen!

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
ja bare prøv og hør på dem inde på christiansborg..hehe [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
de klogeste menesker jeg har mødt har en stor kærlig hed til planter og naturen de har ro i sjælen slapper af og nydder livet sådan er de edb folk ikke som jeg kænner men det hanler oxo hvad man definere som klag bog klog eller forståelse for det naturlege mvh. doeneg

Medlem

Geografisk sted: København
Ja det lyder sku meget fornuftigt, og jeg er træt af den måde folk kæmper om status i et firma det til at gå amok over, de stikker hinanden i ryggen fra tid til anden og ARGHHH jeg hader sådan noget..

Om der så nogen der mener det spild af inteligens at jeg måske vælger en anden uddannelse når jeg i forvejen har en, ja det så deres problem de har sku ikke prøvet at se hvordan folk kan være i denne branche eller hvor svært det er at finde arbejde fordi de lige er nogen der har 5 år mere erhvervseffaring end dig... Det ikke fordi jeg giver op, nej jeg gør det for min egen skyld for jeg ved at jeg bliver en tikkende bombe hvis jeg undertrykker mine føelser i gennem længer tid. Jeg kan allerede mærke nu hvordan mit had er ved at gennemsyre hver eneste tanke jeg har om de person på min udstationering og jeg ved hvor nervøs de er for hvad der skal ske når jeg skal passe det hele alene uden deres elskede lærling er her...

MUHAHAHHAHA de har bare af at behandle mig med respekt eller for det konskvenser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]